Bukefalos 28 år!

Fästinghalsband

B

Bakir

Jag har köpt ett fästinghalsband till min 6 månaders valp. Han kliar sig dock en hel del. Är det något som är fel då eller är det som det ska vara?
 
Sv: Fästinghalsband

Vad är det för typ av halsband du har köpt?

Nej, det är klart att halsbandet inte ska påverka hunden på något sätt. Om den kliar sig för halsbandets skull så skulle jag plocka bort det. Min hund reagerar inte alls på halsbandet.

:)
 
Sv: Fästinghalsband

Vad står det för gräns på åldern, det kanske blir för starkt. När jag hade på Frontline ifjol på min hund så kliade han sig ganska mycket.
 
Senast ändrad:
Sv: Fästinghalsband

Min har också fästingband på sig, och är helt oberörd av det. Han kliar sig inte mer än vanligt och har inga andra besvär av det heller. Vore jag i din sits skulle jag ta av det.
 
Sv: Fästinghalsband

Det finns hundar som är överkänsliga för Scalibor, om det är det du har. Undvik också halsband med Tee Tree oil och liknande då de kan ge förgiftningssyptom.
 
Sv: Fästinghalsband

Gäller det bara kliandet vid halsen?
 
Sv: Fästinghalsband

Nu har han slutat med att klia sig. Jag köpte det på djursjukhuset och det är Tee Tree Oil i det. Ska jag avvakta lite?
 
Sv: Fästinghalsband

Mina kan klia lite första dagarna/veckan. Om det är av halsbandet eller om det är för de aldrig ha halsband på sig i vanliga fall, vet jag inte. Men det brukar iallfall sluta efter ett tag.
Tål inte hunden halsbandet så tror jag den kommer börja klia hysteriskt.
 
Sv: Fästinghalsband

Min hund börjar alltid klia sig vid nytt halsband, oavsett om det är ett Scalibor, helstryp eller hans nya breda vara-fin-halsband.

Det sitter stenhårt i hans huvud sen han var valp att halsband kliar när dom är nya..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 109
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag har fästinghalsband (Seresto vet. för hundar över 8 kg) till Slyngeln. Tyvärr får han fästingar ändå, även om de inte är alls lika...
2
Svar
23
· Visningar
1 789
Senast: snorp
·
Hundträning Har en 4 månaders valp här. Han vaktar ibland när han hör någon i trappen och på barnskrik samt andra ljud som kommit utifrån. Jag vill...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 867
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp