Bukefalos 28 år!

Familjeponny

Sv: Familjeponny

Ja som sagt, en trevlig D-ponny är vad det får bli och som sagt kommer jag bara rida den för skojs skull o för att få till den... Vi ska leta med stor omsorg för att hitta den rätta ponnyn för oss!::)
 
Sv: Familjeponny

Men då går det inte heller att säga att fjordhästar är en utmärkt barnponny.


Har jag påstått att alla fjordingar är bra barnponnysar eller?

Jag ber om ursäkt om det har uppfattats på det viset.

En välhanterad fjording skulle mycket väl fungera utmärkt som barnponny
 
Sv: Familjeponny

och till Habina : vilka hopp :)

till ämnet(eller till diskussionen :p)

kl

Min första häst var en riktig envis, stark islandshäst. Hon var verkligt snäll att hantera (förutom då hon slet sig ;))
Oj vad vi lärde oss med henne, hon var så jobbig, stack iväg varenda ridtur, flera gånger. Men vi var ännu envisare (ägde henne ilag med en annan familj, vi var 3 flickor om samma häst) vi gav oss aldrig. Till sist blev hon riktigt fin faktist och de sista åren fanns knappt nånting av hennes bus kvar.
Men gud vad vi kämpade, en jäkla bra balans fick man på köpet ;)

Jag skulle kanske inte köpa en såpass "vild" ponny till mina barn, men det skulle aldrig falla mig in att köpa den ponnyn som gör precis vad man ber om.

viss beror det på ens personlighet med, andra barn skulle säkert ha blivit rädda men för oss var det bara en rolig utmaning. Skulle man ha varit ensam ryttare på henne skulle det väl ha varit annorlunda, men vi var ju 3 stycken som kämpade tillsammans :)

Så lagom envisa hästar - ja!
 
Sv: Familjeponny

Jo, han e min lilla hoppefjording :love:

Älskar att hoppa gör han, och står det inget hinder på ridbanan drar han sig inte för att hoppa över staketet (ut från ridbanan) istället :angel:
Det är när han är lös alltså, inte med mig på :eek:

Jag hade också en smågalen ponny som förstahäst (som jag även lärde mig rida på, inte på ridskola alltså)
Antagligen var hon korsning mellan islandshäst och shetlandsponny.
Som gjorde helomvändningar när man skrittade (så jag for i backen:angel:)
Och stack i galoppen.
Detta var då om man ens fick tag på henne i hagen :D Vet inte hur många timmar jag lagt ner på att jaga henne ;)

Men jag hade absolut inte velat ha en annan ponny, helt otroligt vad mycket jag lärde mig på henne :love:
 
Sv: Familjeponny

håller med, en lite viktbärande D-ponny är jätte bra
 
Sv: Familjeponny

Haha, vilken filur :)

Ja man lär sig otroligt mycket med en envis ponny. Man måste ha ett långt tålamod och vara lite envisare :)

(Min mamma sa alltid att "döm inte i vredesmod, vreden går över men domen står kvar" när jag blev sur och arg på busponnyn, något som var värt att tänka på både då och idag :))
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 739
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 302
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp