Får man tafsa i förhållande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det du missar relaterar till att du inte har erfarenhet av att ha mansprivilegier. Du har alltså aldrig fått det där snopptillägget i form av lite extra bekräftelse hela tiden (typ högre lön för typ samma arbete, jubel över att ha dammsugit vardagsrummet med mera med mera). Om man är van vid stående ovationer, blir frånvaron av dem ett frustrationsmoment.

Hmm. Jag måste nog tänka på det lite till.

Tänker du att den ständiga närvaron av bekräftelse gör att en inte förstår att utebliven bekräftelse kan bero på att en passerat någons gränser? Eller att en helt enkelt är mindre benägen att se andra individers gränser (jag har inte tänkt att detta hängt ihop tror jag)?

Nja, nu var det ju visserligen mitt inlägg som du svarade på denna gång och skrev att du letade efter fler videos. Det behöver nog varken jag eller någon annan i denna tråd. @the_connemara skrev såhär:

"Jag upplever det som ganska typiskt att mannen i ett heteroförhållande blir frustrerad av bristen på positiv respons (på sina ageranden eller önskade agerande gentemot sig själv). Hur liksom funkar ens den kopplingen? Jag har aldrig förstått det."

och

"Hur kan man bli frustrerad av att ens krav (?) på en partner inte uppfylls? Vad missar jag?"

Hon skriver ingenstans att hon inte har förståelse för (män)niskors sexuella behov, utan enbart hur dessa ofta tar sig uttryck i en heterosexuell relation. Jag tror alltså inte hon behöver vidareutbildning i ATT män har sexuella behov. Liksom, det vet vi alla.

Min egen man skulle gärna ha sex varje dag om han fick välja. Kanske till och men ännu oftare. Han tafsar inte på mig ändå när behovet faller sig på och blir frustrerad över utebliven positiv respons. Skulle han behöva mer sex i livet så ser jag hellre att han har det med andra än att han sätter press på mig pga att han själv har en uppfattning om att just jag ska se efter hans behov.

Jag tänker precis som du och nej @Hero (du fattade alltså inte öht min fråga till tråden) jag ska inte bemöta dig något mer. Jag läste vad du skrev innan du ändrade inlägget med den första videon och betackar mig för att du försöker recensera min sexuella läggning (?) när vi (generellt) diskuterar problem med oönskad beröring.
 
*Spinner vidare*
Inte jag heller, däremot behöver jag känna mig trygg eller snarare frånvaro av otrygghet. Jag skulle nog ha mer sex om jag inte ständigt oroade mig för att få mina gränser övertrampade. Som det diskuterats i andra trådar så har ju många kvinnor med mig erfarenhet av att man hela tiden får freda sig även under sexet, att en del män (för många) envisas med att försöka införa delar i sexet man inte vill vara med om trots att man visar eller säger till om att man inte är intresserad av det. Det är verkligen något som gör att jag undviker att ha sex med män som jag inte grundligt "utrett" innan.

Håller med.
Plus att jag kan undvika hångel eller närmanden även om jag är sugen om känslan hela tiden är att vi oundvikligen hamnar vid penetration om inte jag uttryckligen och väldigt tydligt stoppar innan.

Jag har ännu inte lyckats undvika denna typen av män tyvärr
:( Därav mitt "Numera glad singel." svar tidigare.
 
Jag läste vad du skrev innan du ändrade inlägget med den första videon och betackar mig för att du försöker recensera min sexuella läggning (?) när vi (generellt) diskuterar problem med oönskad beröring.

Jag hann (tyvärr) också se det och det var gräsligt. Behöver du vägledning när det gäller din egen sexualitet så skulle jag tro att du är tydlig med det - liksom med vem du vill ska vägleda dig.
 
Jag hann (tyvärr) också se det och det var gräsligt. Behöver du vägledning när det gäller din egen sexualitet så skulle jag tro att du är tydlig med det - liksom med vem du vill ska vägleda dig.

Eller hur :( Ångrar redan lite att jag skrev inlägget ovanför ditt, kommer jag få kommentarer om vilka män jag borde välja bort nu? Men jag har skämts över alla dessa idioterna och min oförmåga att säga nej i så många år, nu är det nog. Eller nej, jag har varit tydlig med ALLA. Till slut sa jag tom "det känns nästan som våldtäkt" till en (för länge sedan innan jag ens hört begreppet tjatsex) som aldrig förstod. Såklart blev han helt galet arg. Slut på att vara tyst om detta mer.
 
Eller hur :( Ångrar redan lite att jag skrev inlägget ovanför ditt, kommer jag få kommentarer om vilka män jag borde välja bort nu? Men jag har skämts över alla dessa idioterna och min oförmåga att säga nej i så många år, nu är det nog. Eller nej, jag har varit tydlig med ALLA. Till slut sa jag tom "det känns nästan som våldtäkt" till en (för länge sedan innan jag ens hört begreppet tjatsex) som aldrig förstod. Såklart blev han helt galet arg. Slut på att vara tyst om detta mer.

Du ska absolut inte skämmas, männen du varit utsatt för ska det.
 
Victim blaming.

Tycker du kan vara tyst nu.

Fast det är rent sunt förnuft kan jag tycka, att om det är något man inte vill/gillar/uppskattar så talar man om det.
Om det man sagt inte respekteras av en motpart är en annan del av saken och det är givetvis förjävligt om det man säger, bara struntas i och trampas på, men nog är det rimligt att man faktiskt upplyser om att "det där gillar jag inte".
 
HERREGUD. Har du total avsaknad på självinsikt? Är väl inte kvinnans ansvar att mannen lyssnar aktivt och agerar korrekt. Mansbebisar, mansbebisar överallt.

Om kvinnan inte säger något så finns ju inget att lyssna på, kallas kommunikation och i af jag förutsätter inte att män -eller för den delen kvinnor- är tankeläsare oavsett vad det gäller. Gillar man inte något så måste man ju säga till, oavsett det gäller sex eller något annat för att omvärlden ska veta att man inte gillar liksom,
 
Du diskuterade om mäns frustration ? Inte oönskad beröring ?
Uppenbarligen misstolkade jag ditt inlägg då det är väldigt otydligt vad det är du menar.
Positiv respons ? Vad för positiv respons ? Beröring ?
Du måste ju då vara tydlig med att du inte vill bli berörd på ett visst sätt om du inte uppskattar det.
Det är väl för i helvete den som vill röra någon annan som ska se till att det är tydligt att personen vill bli vidrörd INNAN man går vidare och tar på personen.
 
Om kvinnan inte säger något så finns ju inget att lyssna på, kallas kommunikation och i af jag förutsätter inte att män -eller för den delen kvinnor- är tankeläsare oavsett vad det gäller. Gillar man inte något så måste man ju säga till, oavsett det gäller sex eller något annat för att omvärlden ska veta att man inte gillar liksom,

Om man är osäker dvs inte uppfattar "ja, kom och ta på mig" så tar man rimligen ett steg tillbaka och frågar "är det här ok?" alt. gör inget. Hur många övergrepp och våldtäkter har inte ursäktats med "hon sa ju inte nej" för att offret i ren chock och rädsla blir handlingsförlamad. Hon sov, så jag uppfattade inte "nej". Hon var full så jag antog att hon ville ligga. Att en person ska få ta på en annan är ingen rättighet, att få ha sin egen kropp fredad är däremot det. Avsaknad av ett nej betyder inte ja.
 
Du diskuterade om mäns frustration ? Inte oönskad beröring ?
Uppenbarligen misstolkade jag ditt inlägg då det är väldigt otydligt vad det är du menar.
Positiv respons ? Vad för positiv respons ? Beröring ?
Du måste ju då vara tydlig med att du inte vill bli berörd på ett visst sätt om du inte uppskattar det.


Låter fruktansvärt tragiskt. Låter som att du dejtat helt fel typ av män.
Eftersom @the_connemara betackar sig för klavertramp som det du gjorde i går så kanske det vore lämpligt att du slutar käbbla med henne.
 
HERREGUD. Har du total avsaknad på självinsikt? Är väl inte kvinnans ansvar att mannen lyssnar aktivt och agerar korrekt. Mansbebisar, mansbebisar överallt.
Fast kvinnan har väl ändå lite ansvar att mannen agerar korrekt ?
Varje individ är ju unik och männen är inga tankeläsare. Många män kanske utgår från vad dom själva skulle uppskatta och så blir det helt fel. För att kvinnan inte känner sig tillräckligt bekväm, trygg med killen eller inte alls uppskattar den typen av beröring.
Jag tror det där med trygghet som pratades om i tidigare i tråden är nåt som många män missar. Det är liksom en nyckel för att man överhuvudtaget ska vilja ligga med en person. Män har ju liksom inte den trygghetsbarriären på samma sätt. Dvs, sannolikheten att mannen blir våldtagen eller att kvinnan gör nåt övergrepp mot mannen är liksom ganska liten. Pga, det fysiska övertaget.
Men du har rätt. Att många män inte fattar det är ju inte kvinnans fel. Men med vetenskapen om det är nog viktigt att vara tydlig.

Dock känns det lite OT.
Då tråden handlar om att tafsa i en relation och då borde den "tryggheten" redan finnas där. Eller ? Jag antar att man inte blir ihop med en person annars...
 
Fast kvinnan har väl ändå lite ansvar att mannen agerar korrekt ?
Varje individ är ju unik och männen är inga tankeläsare. Många män kanske utgår från vad dom själva skulle uppskatta och så blir det helt fel. För kvinnan inte känner sig tillräckligt bekväm, trygg med killen eller inte alls uppskattar den typen av beröring.
Jag tror det där med trygghet som pratades om i tidigare i tråden är nåt som många män missar. Det är liksom en nyckel för att man överhuvudtaget ska vilja ligga med en person. Män har ju liksom inte den trygghetsbarriären på samma sätt. Dvs, sannolikheten att mannen blir våldtagen eller att kvinnan gör nåt övergrepp mot mannen är liksom ganska liten. Pga, det fysiska övertaget.
Men du har rätt. Att många män inte fattar det är ju inte kvinnans fel. Men med vetenskapen om det är nog viktigt att vara tydlig.

Nope, jag har faktiskt endast ansvar för mina egna handlingar. Utgå inte, läs av situationen och försäkra dig om vad som är passande. Kan du inte ens göra det så föreslår jag att du håller dig borta från sociala situationer i det hela taget.

jesus vad du vet lite men pratar mycket.
 
Man ansvarar givetvis bara för sitt eget beteende.
Nope, jag har faktiskt endast ansvar för mina egna handlingar. Utgå inte, läs av situationen och försäkra dig om vad som är passande. Kan du inte ens göra det så föreslår jag att du håller dig borta från sociala situationer i det hela taget.

jesus vad du vet lite men pratar mycket.

Ens egna beteende och handligar påverkar andras handligar och beteende.

Ett exempel för att ni ska förstå.
Om en polis ska arrestera en man. Mannen drar pistol mot polisen och polisen skjuter mannen.
Naturligtvis är det polisens ansvar som sköt mannen även om man råkade hålla i en plastpistol.
Men varför sköt polisen mannen? Jo, för att han drog en pistol ? Har inte mannen något ansvar alls till polisens handling?
Tror ni polisen hade agerat annorlunda om mannen lagt sig på marken med händerna över huvudet ?
 
Ens egna beteende och handligar påverkar andras handligar och beteende.

Ett exempel för att ni ska förstå.
Om en polis ska arrestera en man. Mannen drar pistol mot polisen och polisen skjuter mannen.
Naturligtvis är det polisens ansvar som sköt mannen även om man råkade hålla i en plastpistol.
Men varför sköt polisen mannen? Jo, för att han drog en plastpistol ? Har inte mannen något ansvar alls till polisens handling?

Ett exempel för att du ska förstå.

Jag har inget ansvar för att se till att du inte beter dig som en rövhatt i ett förhållande.
Behöver du det förklarat enklare?
 
Ens egna beteende och handligar påverkar andras handligar och beteende.

Ett exempel för att ni ska förstå.
Om en polis ska arrestera en man. Mannen drar pistol mot polisen och polisen skjuter mannen.
Naturligtvis är det polisens ansvar som sköt mannen även om man råkade hålla i en plastpistol.
Men varför sköt polisen mannen? Jo, för att han drog en pistol ? Har inte mannen något ansvar alls till polisens handling?
Och du tänker att denna situation innebär vadå ifråga om relation och sex?
Kvinnan som förförerska... och då drar mannen pistol...eller vadå...:confused:
 
Ett exempel för att ni ska förstå.
Det är du som inte förstår. Problemet är inte att jag inte kan begripa det du skriver, utan att jag inte håller med dig. Jag har sett den här argumentationen en biljon gånger: när en man våldtar en kvinna (och man menar att det är hennes fel), när en man tafsar på en kvinna (och man menar att det är hennes fel), när en man förgriper sig på barn (och man menar att det är barnens mödrars fel). Du kommer knappast med nåt nytt här Einstein, det är samma misogyna dravel vi ser dagligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 172
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 309
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp