Får vi ha henne på dagis?

Sv: Får vi ha henne på dagis?

Ja vi bor ju lite annorlunda och har inga direkta barn för E att leka med runt gården heller, det spelar ju såklart in.

Jag hade nog kört så som ako beskriver. Hade vi ( mot all förmodan ;) ) fått nr 2 innan Ella skolades in på förskolan ( 22 månader rätt precis var hon ) hade jag inte valt att skola in henne tidigare bara därför, för oss har runt två års ålder passat bra och jag är tacksam för att vi har kunnat ha Ella hemma länge iaf och att hon nu slipper gå långa dagar :)

Detta läge är lite svårt att "se" för vår skull eftersom vi aldrig planerat för täta barn, hade kanske varit annorlunda om jag var sugen på två barn?
 
Sv: Får vi ha henne på dagis?

Ja, jo det är ju så vi gjort (som Ako beskriver). My var ju 19 månader när Maja föddes och hon hade inte börjat på förskola då.

kl
Jag tycker att det ska bli spännande för My att få börja på förskola. Förhoppningsvis får vi plats på en liten förskola som ligger nära oss, där vi varit och hälsat på. Jag håller verkligen tummarna! På samma gång som jag känner att det nog är rätt för My att få börja gå några timmar på förskola (15 timmar) så känns det också både läskigt och lite sorgligt. Det är på något sätt slut på en era...

När vi väl kommer jobba båda två och båda barnen ska vara på förskola, kommer deras omsorgsbehov vara väldigt litet. Min man jobbar 6 dagpass 07-18) på en månad, och det är i stort sett det omsorgsbehov som kommer finnas... hur gör man då, någon som vet? Det känns ju väldigt lite för ett barn att gå 6 dagar på en månad... då blir det nog svårt att komma in i gruppen.

//Julia
 
Sv: Får vi ha henne på dagis?

Prata med förskolan när det är dax, så löser ni säkert det! My kommer ju vid det laget att vara så stor så att hon får gå i allmän förskola 15 h per vecka oavsett hur ni jobbar. Ni kan säkert hitta någon deal så att lillasyster får gå lite oftare än 6 dagar per månad, för det kan nog bli en "evig inskolning" om de går så sällan.

Förut, när jag jobbade som ridlärare (har gjort ett högst ofrivilligt avbrott i min ridlärarkarriär p g a att min arbetsplats togs över av en annan entreprenör) så hade L bara faktiskt omsorgsbehov 7 h per vecka. Förskolepersonalen tyckte det var för lite tid att vara där (och att inte gå i förskola var heller inget alternativ så vi inte hade någon annan möjlighet till barnpassning de timmar det trots allt rörde sig om), så vi fick fylla på upp till 15 h per vecka.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 817
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Hålögd och ledsen svor jag en lång ramsa igår när sonen, drygt 3 år, fortfarande inte sov kl 22. Jag måste gå upp senast kl 5 på...
2
Svar
24
· Visningar
6 309
Senast: pajaztar
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 337
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 033
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp