Farmen 2019

Jag säger inte att allt Maxine gör och säger är dåligt. Tex tycker jag hon var en av de bättre storbönderna denna säsong.
Men igår när hon medvetet går och rotar i Dianas privata saker. Tisslar och tasslar när hon definitivt inte varit ärlig själv. Och sedan får med sig alla. Hon går inte till Diana utan till alla andra.
Diana har ingen möjlighet att förklara varför sakerna ligger där utan det framstår som hon är stortjuv och ljuger fast det finns en rimlig förklaring till att sakerna är där. Hon har varit i kämpestugorma tre gånger redan så självklart inget konstigt!
Och sedan när de står och tjuvlyssnar. Har de hållt på så i tidigare säsonger ens?
Tycker alla betett sig riktigt illa men framförallt Emelie och Maxine.
Fast anledningen till att hon rotar är att andra är med på det. Jag tror hjärnan bakom det är T1. Sen är det inte hon som konfronterar. Det känns fel att en ska få skulden för vad mobben gör och där det är oklart vems ide det är. Ja hon gör fel, liksom flertalet andra.
 
Det pågår visst någon slags drabbning i sociala medier som jag inte har någon koll på, men youtube är mitt andra hem så efter att jag såg Mahsas video kollade jag in emelies. Och jag känner bara att det finns bara en vinnare av farmen oavsett och det är - Mahsa.

 
Fast anledningen till att hon rotar är att andra är med på det. Jag tror hjärnan bakom det är T1. Sen är det inte hon som konfronterar. Det känns fel att en ska få skulden för vad mobben gör och där det är oklart vems ide det är. Ja hon gör fel, liksom flertalet andra.
Jag har inte sagt att hon ensam bär skulden. Hon är dock den som genomför rotandet.
 
Tillsammans med 2 andra om jag inte minns fel och där flertalet visste och inte protesterade. Jag uppfattar det som du skyller allt på henne då det är bara henne du nämner men då missuppfattade jag dig.
Maxine har ett stort ansvar då det var hon som genomförde sökandet och får det att låta som att ”hon var tvungen” som om det vore något heroiskt över det :crazy: fast det bara var skitfult och bara så fegt att inte våga stå upp för det sen utan gömma sig på loftet så att Emelie sedan får ta allt med Diana.
Det är det jag tycker var oerhört fult gjort. Speciellt hur hon hela tiden försöker övertyga alla om att hon minsan är så rakryggad och man alltid ska stå upp för det man gjort.

Nej mkt tråkig utveckling. Synd att Diana inte kunde hålla sig från attvräka ur sig så mycket skit. Tror att hon hade haft stor chans att vinna hela Farmen.

Jag skyller inte allt på Maxine men hon har en väldigt drivande del i utvecklingen av situationen. Sedan tycker jag att alla betett sig uruselt och då i synnerhet Maxine.
 
Maxine har ett stort ansvar då det var hon som genomförde sökandet och får det att låta som att ”hon var tvungen” som om det vore något heroiskt över det :crazy: fast det bara var skitfult och bara så fegt att inte våga stå upp för det sen utan gömma sig på loftet så att Emelie sedan får ta allt med Diana.
Det är det jag tycker var oerhört fult gjort. Speciellt hur hon hela tiden försöker övertyga alla om att hon minsan är så rakryggad och man alltid ska stå upp för det man gjort.

Nej mkt tråkig utveckling. Synd att Diana inte kunde hålla sig från attvräka ur sig så mycket skit. Tror att hon hade haft stor chans att vinna hela Farmen.

Jag skyller inte allt på Maxine men hon har en väldigt drivande del i utvecklingen av situationen. Sedan tycker jag att alla betett sig uruselt och då i synnerhet Maxine.
Maxine, Stina och Neda letade igenom packningen. Det är fel att ägna sig åt det men det är en starkt förmildrande omständighet att allt som kan finnas i packningen är kläder, antagligen mensskydd och liknade, och saker från gården, de får inte ta med sig några privata saker. Hade de gjort det under en privat resa eller så hade det varit betydligt värre.

Minns jag rätt har T1, Elinor och Maxine diskuterat Dianas stölder och hur de ska konfrontera henne och hur mycket de ogillar henne för det länge. Jag gissar att de faktiskt med vet och vilja försökt få Maxine att vända sig emot Diana och Maxine mest bara är verktyget om än ett villigt sådant alternativt de planerat det till samman.

Maxine är däremot riktigt falsk i mina ögon, hon talar om sig själv som ärlig men är inte ett dugg bättre än andra på det planet, snarare tvärt om.
 
Har Tobbe varit uppe i tinget nån gång? Har han bara fått amuletter pga att bli vald till storbonde? Jag känner att han inte är värdig vinnare. Maxine har inte heller varit i tinget pga att ingen vågat utmana henne...Skulle säkert klara styrka mot nån av killarna.

Hoppas på Neda eller Tobias. 🙂

Minst hoppas på Tobbe och Emelie :mad:
 
Har Tobbe varit uppe i tinget nån gång? Har han bara fått amuletter pga att bli vald till storbonde? Jag känner att han inte är värdig vinnare. Maxine har inte heller varit i tinget pga att ingen vågat utmana henne...Skulle säkert klara styrka mot nån av killarna.

Hoppas på Neda eller Tobias. 🙂

Minst hoppas på Tobbe och Emelie :mad:

Han har bara varit storbonde, helt enligt the master plan :cool:

Bästa på hela avsnittet var när Maxine, Emelie och sen Neda kör repet :rofl:
Så klockrent :D
 
Har hejat på Diana. Tyvärr var hennes ordspråk aningen olämpligt efter väsk snokandet, men är det tillåtet att snoka i andras privata tillhörigheter?
Nja, men det är förmodligen inget som förbjuds enligt reglerna, såsom hot om våld och våld är förbjudet. Jag vill påstå det tillhör spelet lika mycket som andra elakheter de håller på med.

Det är ju ett spel där man har extremt lite privata tillhörigheter, det är inte så att de kan bläddra igenom dagböcker, sminkväska, anteckningsböcker, mail, brev, pengar och liknade så så privat var det inte. Och sen det man lyckats skaffa på farmen som normalt ska delas. Jag kan inte se att reaktionen på det var proportionerlig mot den orätt de andra gjort.
 
Imorgon är det final och sista avsnittet! Neeeej inte redan :arghh: !

Men ok. Vem vill ni se som vinnare och varför?

Jag vill se Tobias som vinnare då jag har svårt för både Emelie och Tobbe. Men om han inte vinner ser jag hellre att Emelie vinner framför Tobbe som är det person under hela säsongen jag velat få ut hela tiden och skulle han vinna då bojkottar jag hela nästa säsong.
Emelie har jag heller aldrig tyckt speciellt mycket om med tanke på hennes personlighet men hon har iaf inte varit lika gräslig som Tobbe och kommit med nervärderande kommentarer.

Tobias har haft en mer ärlig framtoning och det gillar jag. Han verkar också snäll och bra minne. Lär sig fort. Har egentligen ingenting negativt att säga om honom, det skulle isåfall vara hans dialekt ;)
 
Vad vore väl en gryta utan lite avokado i

6567C3A2-B9D1-4E3D-B9EC-3C6CAACCE97E.jpeg
 
Tobbe spelade ett girigt och väldigt fegt spel, visst tog det honom långt, men jag hoppas inte att det tar honom hela vägen.

Tobias får gärna vinna för min del.

Ps nu har norska farmen dragit igång på play, sån enorm skillnad! Norska farmen är ren njutning i jämförelse.
 
Imorgon är det final och sista avsnittet! Neeeej inte redan :arghh: !

Men ok. Vem vill ni se som vinnare och varför?

Jag vill se Tobias som vinnare då jag har svårt för både Emelie och Tobbe. Men om han inte vinner ser jag hellre att Emelie vinner framför Tobbe som är det person under hela säsongen jag velat få ut hela tiden och skulle han vinna då bojkottar jag hela nästa säsong.
Emelie har jag heller aldrig tyckt speciellt mycket om med tanke på hennes personlighet men hon har iaf inte varit lika gräslig som Tobbe och kommit med nervärderande kommentarer.

Tobias har haft en mer ärlig framtoning och det gillar jag. Han verkar också snäll och bra minne. Lär sig fort. Har egentligen ingenting negativt att säga om honom, det skulle isåfall vara hans dialekt ;)

Håller med!
Tobbe och Emelie började gnälla från dag 1 och hatar alla djuren och uppdragen. Tobias är positiv, intresserad av att lära sig, jobbar hårt och kan mycket. Det mest negativa jag hört honom säga är typ ”inget jag skulle göra hemma, men det är kul att lära sig” :D Tycker Tobbe har varit lite underhållande att ha med eftersom han blir så stirrig och nervig när det finns minsta risk att han måste upp i tinget och han ser så fullständigt bedrövad ut när saker inte går som han vill, men jag tycker absolut inte han är en värdig vinnare. Jag tycker Emelie hade kunnat vara mer värd att vinna om hon fortsatt att sköta spelet snyggt och diskret som i början, men hon klarade det inte hela vägen så även om hon kan mycket och gjort bra ifrån sig i tinget tycker jag inte hon är värdig vinnare utan jag hejar på Tobias.
 

Liknande trådar

Kultur Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna? 🙂
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 662
Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 791
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 083
Senast: Fiorano
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp