Farmen 2019

Sååååå trist att Tobbe blev storbonde. Stör mig på att hans spelande, smörande och tasslande går igenom.

Ja tråkigt när det går enligt hans plan! Om inte annat är han ju så rolig när han ser så totalt bedrövad ut när saker inte går som han tänkt sig :D vi garvar ihjäl oss här. Inget direkt pokerface liksom. Fattar inte att alla går på hans smörande.
 
Varför går inte kameramännen in och bryter konflikten mellan Emelie och Diana? Tycker inte att det är okej att skrika att någon är äcklig, horunge eller att hon ska strypa henne. Rocco åkte ju ut för att han hade betett sig illa mot Diana men hon gastar och härjar mot Emelie utan npgon konsekvens? Förstår inte ens varför hon reagerar så kraftigt för? Har hon inte snott grejerna är det väl bara att säga det?
 
Varför går inte kameramännen in och bryter konflikten mellan Emelie och Diana? Tycker inte att det är okej att skrika att någon är äcklig, horunge eller att hon ska strypa henne. Rocco åkte ju ut för att han hade betett sig illa mot Diana men hon gastar och härjar mot Emelie utan npgon konsekvens? Förstår inte ens varför hon reagerar så kraftigt för? Har hon inte snott grejerna är det väl bara att säga det?
När de får chansen att filma det? Knappast.
 
Är det någon som snackar skit bakom ryggen på folk så är det Tobbe1, han är snäll och vänlig mot alla och stöttar och hjälper- hänger med mm, ansikte mot ansikte. Bakom ryggen är det en annan femma.
OK, efter gårdagens avsnitt viker jag mig 😛
 
Så himla tråkigt! Vad får man ut av att sända det där? Dåligt agerat av kamerateamet!
Dock nyfiken på morgondagens avsnitt när Paulo kommer.
Det är väl knappast kamerateamet man ska skylla på. Lägg ansvaret där det hör hemma, på produktionen som väljer att sända. Det är inte mycket man kan göra när grälet pågår. Det är vuxna människor som valt att vara med och det är många som gjort fel här. Troligen går teamet in efter händelsen.
 
Även om jag hejat på Diana länge nu så hoppas jag hon åker ut. Det finns liksom gränser.
Jag har aldrig gillat henne, men jobbat och slitit har hon gjort. Och ja hon gick över gränsen. Åh andra sidan är det rena mobbingfasonerna flera håller på med när de tisslar och går igenom packningen. Undrar vem som lagt ner allt. En del känns klart konstigt att stjäla såsom peppar och schampo (Hur ska hon kunna använda allt utan att det upptäcks och fick det inte två stora flaskor så det borde räcka ett tag).

Och så storbonden som är en riktig fegis. Hejar på i bakgrunden men vill inte stå för det.
 
Jag har aldrig gillat henne, men jobbat och slitit har hon gjort. Och ja hon gick över gränsen. Åh andra sidan är det rena mobbingfasonerna flera håller på med när de tisslar och går igenom packningen. Undrar vem som lagt ner allt. En del känns klart konstigt att stjäla såsom peppar och schampo (Hur ska hon kunna använda allt utan att det upptäcks och fick det inte två stora flaskor så det borde räcka ett tag).

Och så storbonden som är en riktig fegis. Hejar på i bakgrunden men vill inte stå för det.
Ja håller med om stjälandet. Varför skulle hon stulit det där liksom.
 
Efter denna säsongen framstår nästan Mulle som en ängel, trots att han lyckades elda ner ett helt torp.
 
Har sett ikapp gårdagens avsnitt och dagens och känner mig alldeles ledsen. Det var bara tjafs bråk och elände.

och min favorit har fått lämna :cry: helt otroligt att Diana måste lämna fast det är hon som är den vettigaste människan på hela gården. Nä, fel av Maxine att göra så, falskt. Och Emelie vad är det för en känslokall människa egentligen??! Hade jag varit där hade jag banne mig gett en stor kram till Diana, men hon fick noll support :down: riktigt fult gjort av de andra och Tobbe vilken mes! Och så kallar han sig själv för kung :crazy:.
Nej så humla dåliga avsnitt. Diana gjorde ett superjobb på gården, vettig och ingen skitsnackare.
 
Det var halvtomma burkar och flaskor! Maxine ville ju skapa kaos. Hon själv roffar ju åt sig pannkakor osv.
Varför lägger du hela skulden på Maxine? Jag skulle tro att T1 med blåhårig side kick är minst lika ansvariga även om de får andra att göra skitjobbet och sen hakade alla utom T2 på.

Jag gillade Maxine tills hon gav Kim hela skulden för fjaskot med de privata uppdragen. Men inte var det någon som sade emot utan snarare eggande på så de var inte mycket bättre. Utom T1 som spelade snäll men höll med.
 
Där kan jag hålla med. Tobbe 2 och Neda är väl de som varit någorlunda renhåriga så jag håller på dem i brist på bättre.
Håller med. De har varit glada och sjyssta hela tiden - inget skitsnack och fulspel.
Jättesynd att det gick som det gick med Diana. Har verkligen gillat henne och hon var min favorit. Hon har jobbat på utan gnäll. Hennes ord mot Emelie var över gränsen, men jag förstår henne. Hon hade litat på T1 och Emelie och trodde hon var en del av dem. Förstår bra att hon kände sig oerhört ledsen och lurad och ensam då det kom fram att hon inte är det. ...och förnedringen av att någon varit och rotat i hennes saker och att beskyllas för att aktivt ha snott grejer. Nä FY för de resterande ursprungs-farmarna!
 
Varför lägger du hela skulden på Maxine? Jag skulle tro att T1 med blåhårig side kick är minst lika ansvariga även om de får andra att göra skitjobbet och sen hakade alla utom T2 på.

Jag gillade Maxine tills hon gav Kim hela skulden för fjaskot med de privata uppdragen. Men inte var det någon som sade emot utan snarare eggande på så de var inte mycket bättre. Utom T1 som spelade snäll men höll med.
Jag säger inte att allt Maxine gör och säger är dåligt. Tex tycker jag hon var en av de bättre storbönderna denna säsong.
Men igår när hon medvetet går och rotar i Dianas privata saker. Tisslar och tasslar när hon definitivt inte varit ärlig själv. Och sedan får med sig alla. Hon går inte till Diana utan till alla andra.
Diana har ingen möjlighet att förklara varför sakerna ligger där utan det framstår som hon är stortjuv och ljuger fast det finns en rimlig förklaring till att sakerna är där. Hon har varit i kämpestugorma tre gånger redan så självklart inget konstigt!
Och sedan när de står och tjuvlyssnar. Har de hållt på så i tidigare säsonger ens?
Tycker alla betett sig riktigt illa men framförallt Emelie och Maxine.
 
Jag säger inte att allt Maxine gör och säger är dåligt. Tex tycker jag hon var en av de bättre storbönderna denna säsong.
Men igår när hon medvetet går och rotar i Dianas privata saker. Tisslar och tasslar när hon definitivt inte varit ärlig själv. Och sedan får med sig alla. Hon går inte till Diana utan till alla andra.
Diana har ingen möjlighet att förklara varför sakerna ligger där utan det framstår som hon är stortjuv och ljuger fast det finns en rimlig förklaring till att sakerna är där. Hon har varit i kämpestugorma tre gånger redan så självklart inget konstigt!
Och sedan när de står och tjuvlyssnar. Har de hållt på så i tidigare säsonger ens?
Tycker alla betett sig riktigt illa men framförallt Emelie och Maxine.
Håller verkligen med om Maxine. Det var ju hon som rotade fram grejerna men hon törs inte konfrontera Diana själv/berätta att det var hon som hittat det. Istället ska hon spela skenhelig när allt spårat ur och påpeka att Diana måste vårda sitt språk.
 
Stina och Neda ska tävla. Vinnaren får en amulett och förloraren blir förstekämpe
 

Liknande trådar

Kultur Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna? 🙂
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 688
Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 791
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 084
Senast: Fiorano
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp