Bukefalos 28 år!

Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Jaha, här händer inte mycket.
Cirkus Carl först ut att kommentera ulvarna som käk. Är det för att hon väntade spänt på uppdateringen efter att ha valt käk?
Förstår inte riktigt "då siade nog art Snurrfian" , hur kan skarpa cirkus inte ha sett det innan?
 
Äh, jag tycker nog att hittills så är madalitso den som jag tycker är märkligast - hennes röst och hur hon motiverar den är obegriplig (även om det är en DL1)

cirkus röstar på madalitso
Här röstar cirkus på madalitso i DL1, för att m hade en dålig motivering.

Jag sitter i bil på väg hem och tror inte jag kommer hinna koppla upp mg innan dl. För att säkra att inte kickas får det bl en säkerhetsröst.

jag tcker ju att Niyama resonerar lite skumt och inte riktigt tittar åt alla håll som hon brukar å andra sidan hakar jag nästan alltid upp mig på henne, så idag får hon stå över min röst.

Hemlig röstar alltid på mig i dl1 när hon är ond, igåe röstade hon inte på mig och då tänker jag att det är en bra förklädnad om hon är ond

Cirkus röstar på hemlig
Här röstar hon på mig med en lika dålig, eller tom sämre motivering. I DL2! Jag menar, kom igen. Folk med tidsbrist brukar kunna motivera sin röst med nåt som sägs/görs i sen nuvarande leken. Inte med hur nån brukar vara i andra lekar.
Tillagt: Hon hänvisar ju dessutom själv till att hon brukar reagera på Niyama, så varför inte lägga rösten där? Förmodligen för att sprida misstankar mot mig.

Jag hittade - det var inlägget som är skrivet 21:27 antar jag. Där du reagerar på att hon inte reflekterat över att med 4 ulvar så kunde leken teoretiskt ta slut redan innan DagDL 3.

Det som jag funderar över är varför du funderade på att ändra till just Mirtai och inte från början röstade på LenaH som kom med fördelningstanken från början? Nu har ju LenaH själv förklarat hur hon resonerat och jag köper hennes förklaringar
Här funderar hon på Niyama, när c själv röstade på ängeln i första DL.

När jag läser igenom hennes inlägg så tycker jag att hon är verkligen subtil! Jag gissar att hon faktiskst siade Snurrfian.

Oavsett så tycker jag att det pekar rätt kraftigt på att Q är ulv. Finns det en till så får vi nog leva efter principen en ulv i taget.

cirkus röstar på quarter4ever -

pga hennes röständring i DL1 (varför skulle en bybo försöka rädda sig kvar? och jag tror som sagt inte på henne som spion) och pga hennes och Snurrfians ömsesidiga röstande på varandra igår
Och här gissar hon att art siade Snurrfian, medan hon i ett inlägg tidigare idag liksom bekräftar samma sak igen, men låter som att hon inte var säker tidigare.

Nä, cirkus. Det är nåt som inte stämmer. Du vänder och vrider inte på saker som när du är god, för att hänvisa till hur du brukar leka.
Jag tror vi har den sista (för hade det varot tre hade leken varit slut) ulven hos dig så därför: hemlig röstar på cirkus
 
Jaha, här händer inte mycket.
Cirkus Carl först ut att kommentera ulvarna som käk. Är det för att hon väntade spänt på uppdateringen efter att ha valt käk?
Förstår inte riktigt "då siade nog art Snurrfian" , hur kan skarpa cirkus inte ha sett det innan?

För att jag tycker att Art var otroligt subtil och jag var helt enkelt osäker på om hon siat Snurrfian eller mig, eftersom jag vet min roll och hon valde att diskutera runt mig på ett sätt som fick mig att tro att hon möjligen kunde ha siat mig, men när det spikades att LenaH var spionen och följde Art med sin röst är jag säker på att hon siat Snurrfian.
 
Okej, hela det röstinlägget från hemlig får mig ännu mer säker. Hemlig försöker inte ens teoria om någon annan än mig, jag tror att det är för att hon tror att den enda hon tror hon kan få de andra med sig emot är mig.

Tror du @hemlig att tre av fyra ulvar röstade på Madalitso i DL1?

Hon anser att motiveringen till henne i DL2 inte duger för den refererar till andra lekar men hon anser att jag brukar reagera på Niyama (alltså en referens till andra lekar) men undrar varför jag inte röstar på Niyama. Svaret är enkelt, jag reagerade inte på henne i DEN HÄR leken tillräckligt för att vilja rösta på henne - både hon och LenaH (som var inblandade i den sekvensen) förklarade sig tillräckligt bra.

I inlägget ovan förklarar jag varför jag inte var säker på att Art hade siat Snurrfian igår.

Dessutom är det väldigt märkligt att hon igår ifrågasätter varför vi andra röstar på Q och kan inte se varför vi tycker hennes röständring i DL1 var orimlig. Det enda skälet som jag kan se är att hon är ulv och inte ville bli av med sin kompis utan försökte in i det sista få någon att ändra sig.

cirkus röstar på hemlig

(
ps: jag tror på LenaHs ulvsniffar näsa också)
 
När här var det inte livat :p

Jag ska kolla genom lite i tråden, igen.
Fyra kvar en ulv.
Niyama Cirkus Hemlig o så jag

Ver inte om jag behöver lägga nån större kommentar om Q's inlägg om mej igår då jag tycker det är alldeles uppenbart att det var för att rikta misstankar och försöka rädda sej själv på nåt vis.
 
Idag tänkte jag att jag slipper rösta tidigt och kommer ha tid runt dl, men jag ska få hjälp med lite saker i min lägenhet eftersom jag själv har tummen mitt i hand och jag vet inte riktigt hur lång tid det tar.

Jag var inne på hemlig redan igår, och det har inte hänt nåt som förändrar den tanken. Att hon går så all in på cirkus idag känns skumt, t.ex. hennes synpunkter på cirkus röst dag 2, hon själv röstade ju på mig för något jag gång på gång förklarat att det inte var vad jag menade.

Hinner inte gå igenom mer.
Niyama röstar på hemlig
 
Jag reagerar bla på sista raderna i detta inlägg:
hemlig röstar på cirkus
Jag är inte säker på nån mer än mig själv men ser inte Qs röständring i DL1 som nåt konstigt. Jag hade definitivt inte tänkt på annat än att rädda mig själv så tidig oavsett roll.
Cirkus absolut konstiga röst på mig igår skaver.
Tillägg: tycker inte om när rösterna samlas så utan att nån tycks säker på sin sak.

Vad jag läser så var det bara Cirkus som egentligen hade Hemlig som skummare men hon ville inte spreta med rösterna, övriga ser tämligen säkra ut på sin sak. (Min motivering blev lite kort kanske men det var verkligen pga irl)
Hemlig verkar inte heller vilja se varför man kan tycka Q var skum? Det har någon redan nämnt förvisso men jag håller med. Tyckte det var tydligt att Q försökte spela spion. Det dementerades ju av riktiga spionen sen och då känns det ju förstås orimligt (för mej) att spela spion om man ändå är god liksom..
Iallafall så läste jag så och det stämde ju sen.

Hemlig röstar idag på cirkus bla med motiveringen att så brukar inte cirkus leka som god. Men misstänker cirkus just för cirkus röst på hemlig i dl2:confused: :
"Här röstar hon på mig med en lika dålig, eller tom sämre motivering. I DL2! Jag menar, kom igen. Folk med tidsbrist brukar kunna motivera sin röst med nåt som sägs/görs i sen nuvarande leken. Inte med hur nån brukar vara i andra lekar."

Nä, jag tycker för mycket pekar på en ond Hemlig för att vilja rösta någonannanstans.

Magnum röstar på Hemlig
 
röstlsta DL 4

hemlig röstar på cirkus
cirkus röstar på hemlig
niyama röstar på hemlig
magnum röstar på hemlig

cirkus 1
hemlig 3
 
Alla hingstar är nu på ring igen! Gunnar myser när han ser sin fina hingst gå varv efter varv. Nog sjutton är han snyggast av dem alla!

dsc_0648_579743a89606ee6869e3e1e4.jpg
 
Om hemlig inte är ulv så är det nog så att frågan som kan ställas är: När blev Niyama god?
Jag har ju haft misstankar mot hennes godhet tidigare i leken. Skulle ju hellre se att en ulv, som borde vara sista, åker än en bybo. Synd att siaren åkte, den skulle nog annars kunna säga mer om nån av oss.
 
Det jag tycker talar emot att Niyama skulle vara ulv är att hon drivit på bra mot Q igår och även i DL innan. Samtidigt så är det något hon absolut hade kunnat göra bara för att luras. Lyan måste ju liksom få nån kvar.
 
Du har ju själv sagt att q är en teamplayer, så vad säger att hon inte skulle offra sig? Ja, jag hade fel om henne, men ni var många som röstade på madalitso i första DL. Q skulle nog hålla med om att det var ett bra alibi för Niyama.
Q har ju inte misstänkt henne nåt särskilt vilket är ett gott nog alibi.
Om en god ryker nu kommer ulvarna käka i natt och så blir det oavgjort. Skulle hellre se att goda sidan vinner.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 289
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 149
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 625
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp