Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett elände till rolig lek! Har en tvååring i min hage som äter täcken. Och min med eksem som måste ha täcke varje dag nästan 7 månader per årCalle 3 år har kommit på att strimla hästtäcken på B-ponnyer är hyvens roligt!![]()
Har det funkat med att spraya på något? Annars blir Calles matte mer ekonomiskt belastad..Ett elände till rolig lek! Har en tvååring i min hage som äter täcken. Och min med eksem som måste ha täcke varje dag nästan 7 månader per år![]()
Nej inget funkarHar det funkat med att spraya på något? Annars blir Calles matte mer ekonomiskt belastad..
Det är ju inte mina hästars täcke han äter tyvärr. Och täcket igår kan inte ens med vilja eller silvertejp laga det där täcket. Vi pratar strimlor som hängde från manken och hela vägen bakåtNej inget funkar
Helt ärligt har jag gett upp, de får gå sönder och jag lagar dem. Hon växte ur dem från förra året så köpte nya i våras, men dom var slut dom gamla…. De nya håller en säsong till med lite lappar. Rambo Hoody så rätt slittåliga.
Det är nog bästa tipset, tåliga täcken. 600d täcken tål ingenting. Behövs 1200d.
Vi har problem med att hästarna äter lite allt möjligt olämpligt som väggar i lösdriften, stolpar och vattenbaljor, sina egna täcken, bandage vid skador.. och kanibalspray för grisar funkar ibland. Stort plus att det inte kladdar.
Min stallkompis skulle aldrig köpa nya täcken åt migDet är ju inte mina hästars täcke han äter tyvärr. Och täcket igår kan inte ens med vilja eller silvertejp laga det där täcket. Vi pratar strimlor som hängde från manken och hela vägen bakåtHan vågar inte riktigt på de stora för han är ju inte så kaxig precis. Han vill bara leka.
I värsta fall får han gå med min fånghäst så får jag köpa egna täcken när han förstör andras.
Jag skäms så mycket. Igår sa ägaren ”men det behöver inte vara Calle”. Nä men vad tror du? Han har aldrig gått med hästar med täcke innan och han är nog lite understimulerad. Och b-ponny är perfekt, han kan ju stå rakt över den o dra. Ponnyn är nog runt 119-120 och Calle 172…Min stallkompis skulle aldrig köpa nya täcken åt migmen hittills har inget blivit strimlat men har fått flera förstörda. Men vi bor ju hemma hos henne så antar att det är gilla läget eller flytta
men det har tvingat mig att köpa slitstarka täcken iallafall.
I våras hade vi samma problem, min inhyrnings femåring bet sönder min treårings täcken. Ibland höll de bara några timmar. Jag har köpt på mig mer slitstarka täcken och hon gjorde egen antibitspray eftersom inga på marknaden fungerade. Tvål, ättika och parfym tror jag hon blandade, lukten förjävligten fungerade!Jag skäms så mycket. Igår sa ägaren ”men det behöver inte vara Calle”. Nä men vad tror du? Han har aldrig gått med hästar med täcke innan och han är nog lite understimulerad. Och b-ponny är perfekt, han kan ju stå rakt över den o dra. Ponnyn är nog runt 119-120 och Calle 172…
Så jag behöver köpa nya täcken till henne. Pinsamt. Men ska också kolla på sånt anti-bit medel.
Ja det är ett elände.Jag skäms så mycket. Igår sa ägaren ”men det behöver inte vara Calle”. Nä men vad tror du? Han har aldrig gått med hästar med täcke innan och han är nog lite understimulerad. Och b-ponny är perfekt, han kan ju stå rakt över den o dra. Ponnyn är nog runt 119-120 och Calle 172…
Så jag behöver köpa nya täcken till henne. Pinsamt. Men ska också kolla på sånt anti-bit medel.
Hur mycket av varje?I våras hade vi samma problem, min inhyrnings femåring bet sönder min treårings täcken. Ibland höll de bara några timmar. Jag har köpt på mig mer slitstarka täcken och hon gjorde egen antibitspray eftersom inga på marknaden fungerade. Tvål, ättika och parfym tror jag hon blandade, lukten förjävligten fungerade!
Jag vet inteHur mycket av varje?
Det är så konstigt! Fölet är 4 år?!