Fölmönstring

Ska visa på fölmönstring första veckan i september, prel datum 2/9.
Har ett welshcobföl, hingst. Ska bli mycket spännande att se vad han får, stoets första föl.
pappan är känd i Sverige men stoets stam är helt ny här.
Har bestämt mig för att sälja honom om någon intresserad dyker upp ;).
 
Jag ska också visa min fölunge f 12/6 på Kvinnersta i Örebro.
Får se vilken dag det blir på..
*spännande*
 
jag visade mitt sann quintero föl , en hingst, han fick 46 poäng på Gränsbo, 8-7-7-8-8-8.
Nobel fölet också en hingst fick 9-9-8-8-6-8. 48 poäng. Båda är sålda! :D
 
På Gränsbo var jag och min syster "Leyla" och visade ett Elmshorn föl.
Om du startade i början så har vi förmodligen sett dina hästar, då vi stod och väntade utanför ridhuset, då det var för varmt för sto och föl att stå inne i transporten.
 
det gamla stoet startade tidigt, henne har jag bara haft en månad, det var hon med san quintero fölet. det andra stoet var inte förrän 19.00.
jag såg att det gick bra för er. Grattis! :bump:
 
:bow: :bow:
Ja det var vekligen en lång dag på Gränsbo med många fölisar.
Det ska bli kul när resultat listan kommer upp ASVH hemsida så man kan kolla var man hamnade.
Det var extra roligt efter som det var henns första föl.
Ska du till Munka Ljungby den 14 Sept och visa den sist nämda?
 
ja det tog lite tid, det var väl mest stamboksföringen som tog tid.
Jag hade tänkt det, den 14 e september om jag inte åker upp till strömsholm, en häst jag fött upp e Aerline H, ska vara med på kvalitettstävlan där just då, och det skulle vara kul att se :banana: ska ni dit? kollade era foto på Lena, jättefin!
 
Då kanske vi har sett dig!!

Planerna är att visa Lena på championatet. Och vi ska öva lite fram till dess för att kanske få lite mer poäng.
Hon var lite stel i skritten och galoppen å där kan man höja poäng om de slappnar av.
Sedan så gäller det att få fram hennes läckra trav igen...

Nä det ska bli roligt, och det var väldigt roligt att hon fick så bra poäng att vi kvalade dit.
Detta är vårat första föl och stoets första föl!
 
ja där var ju en del folk, trevligt var det iallafall.
Kul när det är första fölet och det går så bra, vem är morfarn?
 
Det är Bernstein.
Nu har jag fått en blodad tand när det gäller avel.
Så nu får vi nog utöka stallet lite till :D
 
ja det är kul, :D fast jag hyr ju in mina hästar så det kostar lite då om man vill behålla dem., ska ( förhoppningsvis) ha tre föl nästa år, har ni betäckt igen?
 
Nej det har jag inte för fölet föddes lite sent (16 juni) tyckte jag + att det var tur att jag inte gjorde det för hon fick för 3:e gången tarmupphängning och fick bukopereras nu för 7 v sedan. Fattar inte hur hon bara har överlevt :confused: Nu i höst ska hon göra en titthålsoperation och de ska rätta till problemet, hon har ett medfött fel som gör att tarmen hänger sig mellan njure och mjälte.En helt ny operatinon som bara har gjorts på en häst tidigare med lyckat resultat :).Sedan i vår så ska hon nog betäckas om om allt går sin väg.
 
Blir nog den 7 och helst på Markebäck tror jag om det blir två datum. Så slipper man åka extra om man "råkar" gå vidare till finalen.
 
jaha, vad konstigt, det har jag aldrig hört talas om. Hoppas att det går bra med operationen, de är duktiga i Helsingborg, om det är där ni ska göra operationen. Tur att hon har klarat sig till nu. Rids hon som vanligt, är det ett gammalt sto?
 
Hade du fux sto och föl med bruna grimmor på???

Stoet är 14 år, och hon har inte börjats rida än, pga av operationen, det tar ett litet tag innan det långa ärret under magen blir bra. Hon fick en infektion i ärret, så läkninen har tagit lite längre tid.
Men senare ska hon sättas igång och tävlas i dressyr och betäckas om nästa sommar!
 
Vi visar endast ponny föl i år,
Mitt New Forest föl visade sig dåligt hennes bästa sida är traven och den lämnade hon nog hemma!!
Hennes mamma blev <BIS veteran jättekul.
Mitt ridponnyföl vann och blev bästaföl på ridponnyriks i Borås!
Mina halvblodsföl visas inte i år, den bästa e. Davinci har en mor som precis blivit dräktig och jag vågar inte visa henne.
Jag ska visa en Welsh hingst den 5/10 i Gislaved och håller tummarna att han blir godkänd.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Valle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 109
Senast: Sirap
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 385
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 135
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp