Försäkringspremiehöjningar (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Min katt har ragdollförsäkring på 2 595 kr per år (ca 500 av det är tillägg för Forl). 216 kr per månad. Det räcker!
 
@Halfrek var bara försiktig med restriktioner, jag satt fast hos Agria med Nikita trots att de höjde premien hela tiden eftersom jag skulle fått restriktioner. Samma sak med Megara (Svedea) de höjde just min premie från 271 till 353/månaden. Men skulle jag byta skulle jag få svårt att inkludera FORL och skulle definitivt få restriktioner på mage/tarmar/svalg vilket är vad hon haft problem med och kommer få i framtiden är min magkänsla.
 
@Halfrek var bara försiktig med restriktioner, jag satt fast hos Agria med Nikita trots att de höjde premien hela tiden eftersom jag skulle fått restriktioner. Samma sak med Megara (Svedea) de höjde just min premie från 271 till 353/månaden. Men skulle jag byta skulle jag få svårt att inkludera FORL och skulle definitivt få restriktioner på mage/tarmar/svalg vilket är vad hon haft problem med och kommer få i framtiden är min magkänsla.
Det lustiga är när jag ville lägga till Forl på Alices försäkring (när det blev nytt för något år sedan) så funderade jag på om de ville att man skulle kontrollera tänderna först. Men nä, det var inget problem alls. Jag tänker att man hade ju lätt kunna ha en katt som hade problem med tänderna men som inte lades märke till än när man lägger till det tillägget. Alice var ju ändå ca 6 år då.
Men kanske annorlunda när man redan har en försäkring eller när det tillägget var nytt?
 
@Halfrek var bara försiktig med restriktioner, jag satt fast hos Agria med Nikita trots att de höjde premien hela tiden eftersom jag skulle fått restriktioner. Samma sak med Megara (Svedea) de höjde just min premie från 271 till 353/månaden. Men skulle jag byta skulle jag få svårt att inkludera FORL och skulle definitivt få restriktioner på mage/tarmar/svalg vilket är vad hon haft problem med och kommer få i framtiden är min magkänsla.

Ja det är dels det, plus en snabb koll så ser det ut som om det nog inte är helt enkelt att få ngt annat bolag att vilja försäkra en herre på ålderns höst.
 
Jag sade faktiskt upp försäkringen på båda mina när Kailzie fyllde tio och Shiban sju, det var helt enkelt inte försvarbart att fortsätta betala de stigande premierna med de reservationerna för seniorhundar. Hade också Agria. Aldrig mer.

Lutar åt det nu faktiskt.
 
Jag sade faktiskt upp försäkringen på båda mina när Kailzie fyllde tio och Shiban sju, det var helt enkelt inte försvarbart att fortsätta betala de stigande premierna med de reservationerna för seniorhundar. Hade också Agria. Aldrig mer.
Svårt att komma till det steget, blev det en smärtgräns med pengarna?

Jag funderar lite på det där med var gränsen skulle gå. Det är ju såklart upp till var och en. Men kan tänka mig att det är lite nervöst första tiden innan man fått ihop en rimlig summa som man lagt undan till husdjuret efter man sagt upp försäkringen.
 
Gäller förresten livförsäkringen även när husdjuret blivit senior? Nyfiken, jag har aldrig haft en sådan försäkring.
 
Svårt att komma till det steget, blev det en smärtgräns med pengarna?

Jag funderar lite på det där med var gränsen skulle gå. Det är ju såklart upp till var och en. Men kan tänka mig att det är lite nervöst första tiden innan man fått ihop en rimlig summa som man lagt undan till husdjuret efter man sagt upp försäkringen.
Nu har jag ju både en Fantastisk veterinär här som jag vet skulle gå med på avbetalning samt att jag också har möjlighet att låna pengar i värsta fall. Sedan finns det ju som sagt en gräns på hur långt och mycket man behandlar äldre djur...
Veterinärvården här i UK är också avsevärt billigare än hemma. Allt vägde in. Jag kunde hur som helst inte stå och betala över tvåtusen spänn i månaden för en försäkring jag inte använt på tio år, och som bara skulle bli dyrare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver bolla lite om ngn varit med om liknande. Har en liten Chihuahua kille på 12 år som har konstaterat hjärtfel/klaff fel sedan...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: super
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 900
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 022
Senast: Avalbane
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp