Bukefalos 28 år!

förslag..(långt men snälla..)

Sv: förslag..(långt men snälla..)

Han blir stark för att han går emot handen, så där funkar det bättre med lugna, lösgörande övningar på böjda spår oavsett vilket bätt du har. Prova med ett vanligt tunt tredelat utan gummi, det är aningen skarpare. Eller varför inte ett rakt bett? När hästen är tillfreds med bettet och tar det som den ska så brukar de sansa sig automatiskt.

Ute i skogen kanske ett hackamore, eller min hästs favoritbett: Jaktkandaret ;)
Vad har han för storlek på bett?
 
Sv: förslag..(långt men snälla..)

:p jag red juh honom på hackamore när han kom men nu nonchalerar han typ det.. han har väl typ 10,5 - 11,5.. beror lite på bettet..:p
 
Sv: förslag..(långt men snälla..)

:love: tänkte bara säga att nu har han blivit så snäll, han har börjat sova med öppen överlucka å det e inga problem.. han har blivit hur snäll som helst att rida å hålla på med.. en prins helt enkelt.. jag e stolt haha!!:p
 
Sv: förslag..(långt men snälla..)

Jättekul att höra!

Håller tummarna för att grabben håller sig i skinnet nu!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 595
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 460
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
3 985
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 625
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp