Förslag till ändring i Allemansrätten- ridning

Sv: Förslag till ändring i Allemansrätten- ridning

Ok, om det är för att hålla nere vildsvinsstammen så att den inte orsakar för stor skada så tycker jag det är ett vällovligt syfte. Men då stämmer inte de jakttider du angav, de låter mer som att det är rådjur det handlar om.

Nja jag vet inte det.. start gris under vissa vilkor 16 Aprill och jaktåret slutar den 15 februari.....
 
Sv: Förslag till ändring i Allemansrätten- ridning

Jakt från augusti till februari var det du skrev och det är precis vad som gäller för rådjur så ...
 
Sv: Förslag till ändring i Allemansrätten- ridning

Vi har en resurs som allt fler vill ha del av. skog o mark.
För att detta ska kunna ske med de betydligt störra antal människor som det blir framöver måste detta regleras i lag. Så som sker in alla demokratier.

Och då blir det ju synnerligen intressant hur den texten ska utformas, som samtidigt som den ger en företagare rätt att snylta på en annan utan lov och ersättning samtidigt ska passa de krav med hänsyn till privag egendom vi numera har i sverige.
Att det inte går att driva saken vidare beror ju på att det inte finns adekvat lagstiftning som man kan åberopa. Det finns ingen specefik allemansrätt.

Och eftersom du inte lyckats (lika lite som jag) att hitta vad du får göra enligt allemansrätten så blir varenda fall ett extremt dyrt förfarande som, som du mycket väl inser en enkel markägare inte har råd med.

Vem var det som skrev ngt om rätten til rätt heter pengar?.....:cool:
 
Sv: Förslag till ändring i Allemansrätten- ridning

Jakt från augusti till februari var det du skrev och det är precis vad som gäller för rådjur så ...

Jovisst men sen tillkommer jakten på räv, grävling, älg, hjort, en och annan vildkatt(katt utan halsband) kråkor. etc etc
+ det att du bör spendera många timmar med bara kikare så du lär känna ditt vilt. att du vet vad som finns.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Ridning Det är konstigt att så många ryttare sätter sig över lagar och bestämmelser. I Frösunda i Vallentuna där jag har mark, trampas stigar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 951
Senast: ameo
·
J
Hästmänniskan Det har skrivits mycket om allemansrätten i detta forum. Jag ska göra det ännu en gång. För mej handlar det om en rakbana som min...
Svar
16
· Visningar
2 724
Senast: Jaba
·
Träning Nu är jag evigt trött på att folk rider hursomhelst o varsomhelst i naturen. Vi bor i ett hästhatar- distrikt o det ger en del ryttare...
Svar
19
· Visningar
1 682
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp