Fornabodaritten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fornabodaritten

Vi kommer på 8 mil.
Det var trevligt förra året. Låg i bilen o det gick också. Skönt att ha nära till hästen. På Göingen gick han i hage, gick igenom tråden, rymde och vi hittade honom inte förrän vid 22.30. Nu har jag sagt till honom att det blir box från och med nu.
Vi skall bara genomföra vår ritt till Norge i nästa vecka. Rider upp på 4 dagar, c:a 20 mil. Det skall bli jättespännande. När man inte orkar tävla längre, så blir det långritter eller körning som du Mia. Razzen är inkörd och vi tränar en hel del med vagn. Han tycker det är kul.
Vilken tur att det finns så många som vill och orkar arrangera ritter!
Lilian/Raz el Had
 
Sv: Fornabodaritten

Jag kommer o rider T50 med min Shibbe. Skulle ha ridit Rönningen nu till helgen, men måste jobba... Så vi laddar mot Fornaboda istället.

// Kattis
 
Sv: Fornabodaritten

Jag och Nisse ska debutera på 50km CR Om nu allt går vägen:smirk:
 
Sv: Fornabodaritten

Hej!
Kul!:)
Är ni i gång nu? Har det gått bra med hovarna?
/Camilla
 
Sv: Fornabodaritten

haha det är som värst när man är någonstans i mitten, det börjar bli långrandigt och inser hur långt man har kvar, men sedan blir det bara lättare och lättare för varje mil man avverkar ;)

Jag hoppade omkring efter målgången på nybygget, var så glad över att vi klarat det så jag glömde helt bort hur långt vi ridit :D

Har du provat cykla med Geshira som handhäst? Lämna bilen hemma och ta cykeln eller gå till affären etc (hur långt du nu har dit?) då blir det lite motion. Det är svårt att komma igång men man vänjer sig efter ett tag hi hi :)

Anmäl dig till 120 nu, jag vet att ni klarar det!!! heja heja heja!!!
 
Sv: Fornabodaritten

Ska nog vara med på 50 CR. Var med på en träningsritt för ett tag sedan, och har lite problem med min häst som hoppar i rakt upp när någon främmande ska pulsa honom, så få se om det blir lite bättre hemma nu på träning, annars får jag kanske flytta och vänta med debuten..

Men vad är det får pris till travarna då? CR också eller bara tävingsklasserna?
 
Sv: Fornabodaritten

Maddu skrev:
Men vad är det får pris till travarna då? CR också eller bara tävingsklasserna?

Förra året var det termos och muggar. Jag har inte fått årets paket än, men det blir väl nåt liknande, kan jag tänka mig. Det är till alla travare, även CR.
Men uppge gärna rätt namn på hästen vid anmälan, för vi kollar så hästen är registrerad. Förra året var det flera som i och för sig hade rätt namn (ungefär;) ), men felaktigt angiven härstamning. Då blir det extrajobb för oss att rätta..
 
Sv: Fornabodaritten

Låt så många som möjligt pulsa och kladda på hästen, så han blir mer van vid att andra tar i honom :)
 
Sv: Fornabodaritten

neywaz skrev:
haha det är som värst när man är någonstans i mitten, det börjar bli långrandigt och inser hur långt man har kvar, men sedan blir det bara lättare och lättare för varje mil man avverkar ;)

Jag hoppade omkring efter målgången på nybygget, var så glad över att vi klarat det så jag glömde helt bort hur långt vi ridit :D

Har du provat cykla med Geshira som handhäst? Lämna bilen hemma och ta cykeln eller gå till affären etc (hur långt du nu har dit?) då blir det lite motion. Det är svårt att komma igång men man vänjer sig efter ett tag hi hi :)

Anmäl dig till 120 nu, jag vet att ni klarar det!!! heja heja heja!!!

Tack för peppningen!! :D

Vi åker till Island imorgon så jag får börja med att springa upp och ner för vulkaner där och sedan fortsätta "projekt Kondis" med cykeln när jag kommer hem nästa vecka.
 
Sv: Fornabodaritten

Passa dig så att jag inte säljer hästen medans du är borta, det kan vara lätt hänt en vacker sommardag!
Du får väl ta med dig en raggsocka hem...
 
Sv: Fornabodaritten

Åh, ska du ta en femma? Jag blir mycket sugen på att hänga på dig då... Men hur snabbt tänker du rida? Jag får ju hålla mig i skinnet lite. ;) För tillfället är hästen enormt fräsch och glad så nu är det ju lätt att planera, men vi vet ju hur lätt det kan ändra sig...:crazy:
 
Sv: Fornabodaritten

Ja, jag vet. Hade aldrig tänkt på det förut innan vi var med på en ritt nu. Men har pratat med grannar och alla möjliga personer nu som kommer ner och låtsas pulsa honom :D
 
Sv: Fornabodaritten

Men va skoj! Blir lite mera status på travarna än vad dom annars har i tävlingssammanhang. Men ska tänka mig för så det blir rätt allting ;)
 
Sv: Fornabodaritten

*kl*
ojojoj...vad sugen jag blir på att åka ut och rida CL...
men jag som är helt noob på att tävla övh. Vilka papper behöver jag ha iordning innan en CL? Måste hästen ha tävlingslicens och hela faderullan? Nåon bra hemsida om just denna ritt jag kan kolla på?
 
Sv: Fornabodaritten

Har ni någon tidsplan?
Jag funderar på att rida 50CR och undrar om jag hinner åka över dagen. Det är så struligt att fixa barnvakt en längre tid.
Hur lång tid tar det mellan Linköping och Fornaboda?

Addi - skaffa lite fler barn så kommer du att snigla fram när du rider för möjligheten att få sitta i så länge som möjligt i LUGN och ro och bara vara :smirk:
 
Sv: Fornabodaritten

alla ni som fundrar på att rida Fornaboda gör det det är en kanonritt bra slingor och organiserat och trevliga funktionärer. en av de bättre ritter jag ridit. Gott om plats ockås för oss med stökig häst.
skulle gärna rida igen men syrran snodde min häst :smirk: :cry:
MVH/Frida Ekström och Manzinni
 
Sv: Fornabodaritten

Linköping-Fornaboda, ca 2 timmar.
Som det ser ut nu så kommer 12milen att start 6.00. 8-milen 9.00, 5 milen 10.00 och CR 10.30.
Jag hoppas vi kan lägga ut korrekt tidsprogram på vår hemsida denna vecka.
 
Sv: Fornabodaritten

Jag kommer förhoppningsvis på 50kmT. Min gamla tant (21 år... :smirk: ) har varit dålig ett tag nu så att jag har fått hoppa över både Nybygget och Rönninge, som var planerade. Men nu ser det ljusare ut och det var på håret att vi inte åkte till Rönninge iaf. Så till Fornaboda lär hon vara ok och då kommer vi definitivt! Och hon ska vacker få finna sig i att gå på 12 km/h vare sig hon vill det eller ej... (det gör hon inte) ;)
 
Sv: Fornabodaritten

*kl*
Just nu har vi 24 anmälda, fördelat ganska lika på de 4 klasserna. Jag tror att vi kommer upp i minst det dubbla innan anmälningstiden går ut på måndag. Spännande!
 
Sv: Fornabodaritten

Idag har jag betalt anmälningsavgiften och hoppas på att kunna skicak in anmälan i korgon. Jag väntar på papprena för licensen.
Om de skulle bli sena går det då att anmäla och skicka in licensnummer i efterhand?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 465
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 108
Senast: Ramona
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp