Bukefalos 28 år!

Forumet är instabilt

Sv: Forumet är instabilt

Skall väl föregå med gott exempel:
Har telia adsl 6-8 Mbit/s. Jag har inte provat att logga ut än då det fungerar bra. Jag har en lite bärbar dator med tre år på nacken kör firefox på den, operativsystemet är ubuntu 10.10 operativsystemet bör inte spela roll.

Jag a rinte haft några problem idag, tidigare hade jag dock en till tre stopp per timme någon några minuter varje gång.
 
Sv: Forumet är instabilt

Har nu provat med en dator med windows 7 på och IE8 det tog ungefär dubbelt så lång tid ca 10 sekunder. Jag märkte ingen större skillnad om jag var inloggad eller inte. Jag anser nog att 10 sekunder är helt ok det också.
 
Sv: Forumet är instabilt

Jag var nog lite snabb :o Nu fungerar det helt fläckfritt!

Jag sitter på något bredband från Tyskland (har inte en susning om vad det är). Datorn (3 år gammal bärbar) har windows vista och chrome. Om det är till någon hjälp.
 
Sv: Forumet är instabilt

Jag har comhem bredband small och en rätt gammal stationär dator (om det nu har med saken att göra) och för mig funkar buke helt felfritt, förutom när hela alltet ligger nere, men då funkar det ju inte alls för någon.

Så det kanske är era modem/uppkopplingar/"kontakter" (alltså...vad heter det...internetsignaler till nätet? Äsch jag kan inte förklara, men ni kanske fattare ändå) som är problemet?
Att den kanske tappar ibland och då blir det segt?

Jag har ett stabilt, icke-mobilt bredband och, som sagt, inga problem :bow::bow:
Använder Opera som webläsare, kanske kan det vara olika för sådant också?

Jag tror inte det är forumet det är fel på.
 
Sv: Forumet är instabilt

Jag har också ett icke-mobilt bredband, så tror inte svaret ligger där tyvärr.

Idag har det fungerat bra dock.

Men jag har Telia ADSL, låg hastighet iofs (0,25 mbit/s).

Och jag har beskrivit tidigare hur felet yttrar sig.
 
Sv: Forumet är instabilt

Jag har ComHem...nånting...25? Tja nåt sånt. Kör via fast lina.
Laptop på ca 1 år och kör via IE, har provat Firefox också utan skillnad.

Jag har beskrivit problemet tidigare. Men för mig så 'hakar' det upp sig med jämna mellanrum och så fungerar ingenting. Sen efter ett par minuter så brukar det funka igen. Ibland laddar bara halva sidor som jag visade skärmdump på på förra sidan. Det kan ofta krångla när jag först ska skriva inlägg (sidan vill inte ladda) och sen när jag har skrivit inlägget och ska skicka. Så kommer det liksom inte vidare. Så man trycker på skicka om. Händer nada, sen när man får igång det igen så är det 2 inlägg.

Det är inget jätteproblem, men det är irriterande. Har inte detta problem på något annat ställe på internet, vare sig andra stora forum, annonssidor, twitter, youtube, mail eller annat. Så för mig känns det inte så troligt att det är min uppkoppling/dator/webläsare eftersom allt annat funkar hela tiden.
 
Sv: Forumet är instabilt

Läste i den andra tråden nu och ville bara tillägga att jag förutom Buke mest är på amerikanska forum och sidor och har inte detta problemet med de sidorna.
 
Sv: Forumet är instabilt

Nu har jag inte varit här så mycket de här dagarna. Men igår kom det den här 'anslutningsproblem' sidan när jag skulle gå in på nån sida ett par gånger och den bara laddade översta delen av sidan och sen var den klar nån gång. Men inte lika ofta som det varit innan. :)

Idag har det bara segat med sidor kanske en eller två gånger (den bara står och laddar men inget händer) och det har fixat till sig snabbare. :)
 
Sv: Forumet är instabilt

Inte jag heller. Har dock inte haft problem med de senaste dagarna.

Att det skulle bero på min dator/internetuppkoppling köper jag bara inte. Varför strular då bara Bukefalos och ingen annan sida?
 
Sv: Forumet är instabilt

Jag har inte heller haft problem med någon annan sida än Bukefalos. I och för sig har jag nog inte haft några enorma problem och, vad jag kan minnas, inte något alls nu de senaste dagarna. Jag brukar vara inne via ett par olika uppkopplingar (ADSL) och datorer, men kör alltid Firefox.
 
Sv: Forumet är instabilt

*knapplån*

Då var det dax igen. Flera minuter för att komma vidare, utslängd emellanåt. Sitter på Telias företagslösning, fråga mig inte vad det är men snabbt på andra sidor i alla fall.
 
Sv: Forumet är instabilt

Och dags igen. Gick bra gå in, läsa PM, kollade en tråd, kollade en annan tråd. Allt går som tåget. Skriver ett svar i en tråd på senior. Och efter en minuts 'väntar på svar..' så 'sidan kan inte visas'. Någon minut senare fungerar det.

INTE problem med någon annan sida under tiden, jag satt inloggad på en dejtingsida, läste DN och bara för sakens skull öppnade jag två slumpvis utvalda andra sidor medan Buke bråkade. Nema problemas.
 
Sv: Forumet är instabilt

Hände mig precis igen. Chrome, Ubuntu, ComHem med en 8 eller något som hastighet. Fick bara upp att sidan inte kunde visas, efter några minuter gick det bra att ladda igen, nu är den lika snabb som vanligt.
 
Sv: Forumet är instabilt

Samma här. Gick övht inte ens att komma in på bukefalos.com alldeles nyss. Var ca två minuter det var så, sen gick det som synes utmärkt.

Men, fick sidan kan inte visas vad jag ens försökte med, inklusive när jag bara försökte gå in på www.bukefalos.com

Tillägg: Ironiskt nog ganska exakt ett dygn 'sen sist'. Inte varit superaktiv på buke idag men kollat lite nu och då och inga problem då.

XP, IE, Telia ADSL 0,25 mbit
 
Sv: Forumet är instabilt

*KL

För mig har det fungerat utan problem nu i flera dagar, och då har jag ändå varit inloggad i princip hela dagarna även om jag kanske inte suttit aktivt framför just buke hela den tiden. Har suttit på både min egen anslutning och skolan. Använder Firefox.
 
Sv: Forumet är instabilt

Igår strulade Buke mindre än det gjort det sista men då strulade ALLT annat istället.

Idag funkar allt som vanligt och det tog 53 sekunder att öppna den här sidan.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 590
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: Sandora
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp