Ja ännu mer då. Tänk att vara 14 och få en inställd aktivitet pga pappas nya tjejs hund.Trots att barnet i det här fallet är en tonåring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ännu mer då. Tänk att vara 14 och få en inställd aktivitet pga pappas nya tjejs hund.Trots att barnet i det här fallet är en tonåring?
Varför? Vad gör att det är så viktigt? De flesta grejer kan man ju skjuta på, det finns fler än en möjlighet att göra vad det nu var.Ja ännu mer då.
Därför att det kan va så jävla jobbigt att vara 14. Att en hund är viktigare kan sätta spår för livet.Varför? Vad gör att det är så viktigt? De flesta grejer kan man ju skjuta på, det finns fler än en möjlighet att göra vad det nu var.
Trots att det i princip bestämdes på dagen och inget som varit bokat i flera veckor? Trots att partnern hade sorg/problem/ med både hund och svårt sjuk släkting samtidigt? Varför då inte säga åt tonåringen att nu måste jag stötta min partner, vill du följa med eller vara hemma hos mamma ett par dagar så åker vi till Gröna lund sen när det är lite lugnare? Det är en 15 åring, jag tror inte den får dålig anknytning eller hatar sin pappa för resten av livet om pappan visar lite medkänsla och empati för sin partner som han mer eller mindre bor hos...Jag håller inte med, barnet kommer allltid gå före partnern. Att omboka något som barnet i fråga verkar ha längtat efter efter skulle jag aldrig göra för ett djur.
Just nu har jag ingen fjortonåring nära mig, men en femtonåring. Jag tror att han skulle oroa sig för djuret om vi drog iväg på något när ett djur är sjukt. Jag tror nog inte att människor är så ömtåliga, i någon ålder, att en sådan omprioritering skulle ge men på sikt, faktiskt.Därför att det kan va så jävla jobbigt att vara 14. Att en hund är viktigare kan sätta spår för livet.
Nej jag tycker inte det hade varit ok att göra så. För det är ett barn och en relation.Trots att det i princip bestämdes på dagen och inget som varit bokat i flera veckor? Trots att partnern hade sorg/problem/ med både hund och svårt sjuk släkting samtidigt? Varför då inte säga åt tonåringen att nu måste jag stötta min partner, vill du följa med eller vara hemma hos mamma ett par dagar så åker vi till Gröna lund sen när det är lite lugnare? Det är en 15 åring, jag tror inte den får dålig anknytning eller hatar sin pappa för resten av livet om pappan visar lite medkänsla och empati för sin partner som han mer eller mindre bor hos...
Ja. Men det var ju inte 14-åringens djur somJust nu har jag ingen fjortonåring nära mig, men en femtonåring. Jag tror att han skulle oroa sig för djuret om vi drog iväg på något när ett djur är sjukt. Jag tror nog inte att människor är så ömtåliga, i någon ålder, att en sådan omprioritering skulle ge men på sikt, faktiskt.
Snacka om att curla ett barn till att tycka att resten av livet suger eftersom den inte står i centrum längre när den är vuxen och allt inte längre anpassas runt den.. Fast du kanske tänkt behålla barnet hemma för alltidNej jag tycker inte det hade varit ok att göra så. För det är ett barn och en relation.
Jag tänkte mig något av mina djur, inte ungens.Ja. Men det var ju inte 14-åringens djur som
Var sjukt?
Jag är inte orolig för att jag ska curla mittt barnSnacka om att curla ett barn till att tycka att resten av livet suger eftersom den inte står i centrum längre när den är vuxen och allt inte längre anpassas runt den.. Fast du kanske tänkt behålla barnet hemma för alltid![]()
"vissa barn" kanske du ska skriva. Det finns många skilsmässobarn som definitivt inte har varken problem med ändrade planer, separationsångest eller "behov" av sina föräldrar mer än andra barn. Jag själv bland annat.Jag är inte orolig för att jag ska curla mittt barnmen tack för omtanken. Barn till separerade föräldrar som i det här fallet kan dock behöva sina föräldrar lite mer än många andra. Och att bli utbytt mot en hund hade nog traumatiserat de flesta av oss.
Om barnet ALLTID ska komma i första hand, oavsett omständigheter, vad tror du man lär barnet då? Att sätta sig själv först i alla sammanhang? Att inte kunna känna empati med andra? Att inte lära sig flexibilitet? Att det, dvs barnet, är skört? Inte klarar förändringar, inte har motståndskraft, inte klarar utmaningar osv?Nej jag tycker inte det hade varit ok att göra så. För det är ett barn och en relation.
Men det är väl egentligen inte hunden som är ”viktigare” utan en annan person som mår dåligt och behöver stöd? Sen tycker jag inte det handlar om att någon skulle vara viktigare än den andra, utan att man planerar om för att något oförutsett hänt?Därför att det kan va så jävla jobbigt att vara 14. Att en hund är viktigare kan sätta spår för livet.
Har du barn?Men det är väl egentligen inte hunden som är ”viktigare” utan en annan person som mår dåligt och behöver stöd? Sen tycker jag inte det handlar om att någon skulle vara viktigare än den andra, utan att man planerar om för att något oförutsett hänt?
Nej inte alltid, men nu var det ju pappans barnvecka?Om barnet ALLTID ska komma i första hand, oavsett omständigheter, vad tror du man lär barnet då? Att sätta sig själv först i alla sammanhang? Att inte kunna känna empati med andra? Att inte lära sig flexibilitet? Att det, dvs barnet, är skört? Inte klarar förändringar, inte har motståndskraft, inte klarar utmaningar osv?
Jag måste bara fråga. Utbytt mot en hund? Var i mitt inlägg står det att han skulle bytas mot en hund?Om barnet ALLTID ska komma i första hand, oavsett omständigheter, vad tror du man lär barnet då? Att sätta sig själv först i alla sammanhang? Att inte kunna känna empati med andra? Att inte lära sig flexibilitet? Att det, dvs barnet, är skört? Inte klarar förändringar, inte har motståndskraft, inte klarar utmaningar osv?
Planer kan ju behöva ändras även på pappaveckan?Nej inte alltid, men nu var det ju pappans barnvecka?