Bukefalos 28 år!

FotbollsVM!

Vaknade och fick igång matchen på mobilen i matchminut 62 och det verkade vara en bra tid att slå på.

Men det var ganska mycket oskärpa (tappade bollar, dribblingar för långt från kroppen, helmissade pass och inlägg, missade nedtagningar) även om också förhållanden med blött är svårt. Det här laget kan bättre så det var bra att de vann ändå!
 
Men jag gillar inte att ingen rikstäckande fri kanal har rätt att sända Sveriges matcher. Det tar liksom udden av intresset ganska rejält när det sänds på en udda kanal med betydligt färre som har tillgång. Vissa tycker matchtiden är jobbig, och krogarna tycker att ölförsäljningen lider - men morgonkaffe och fotboll är också bra.
 
Vaknade och fick igång matchen på mobilen i matchminut 62 och det verkade vara en bra tid att slå på.

Men det var ganska mycket oskärpa (tappade bollar, dribblingar för långt från kroppen, helmissade pass och inlägg, missade nedtagningar) även om också förhållanden med blött är svårt. Det här laget kan bättre så det var bra att de vann ändå!
Ja, inget jätteimponerande spel, men tror som sagt att vätan ställde till det också, det var ju extremt blött. Märktes på att de undvek att slå bollen efter backen, var mycket höga bollar, som väl också gjorde spelet lite svårare.
 
Någon som vet vem man ska heja på av Argentina och Italien? Vem räknas som Sveriges tuffaste motståndare?
 
Innan vi får möta nåt av dessa lag har vi antingen högre rankade Holland eller USA i slutspel.

Italien är rankade ungefär som Norge/Danmark, medan Argentina ungefär som Finland. Så vill du heja på underdoggen, så får det bli Argentina.

Men det blev Italien som vann med 1-0.
 
Innan vi får möta nåt av dessa lag har vi antingen högre rankade Holland eller USA i slutspel.

Italien är rankade ungefär som Norge/Danmark, medan Argentina ungefär som Finland. Så vill du heja på underdoggen, så får det bli Argentina.

Men det blev Italien som vann med 1-0.
Hur menar du nu? Italien och Argentina är i Sveriges grupp, så det är ju de vi möter näst.
 
Hur menar du nu? Italien och Argentina är i Sveriges grupp, så det är ju de vi möter näst.
Se på fan. Jag har outat mig själv som tappad bakom en vagn vad gäller att läsa på det mest basala inför detta VM...
Eller det har jag väl, men det fanns inte cachat i huvudet då jag skrev.

Rankingen stämmer i varje fall:
3. Sverige
16. Italien
28. Argentina
54. Sydafrika

Som man ser betyder inte världsrankingen så mycket för resultatet i en enskild match - läs t.ex: Sverige-Sydafrika.
Men i en serie på tio matcher skulle Italien sannolikt gjort bättre ifrån sig än Argentina.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 812
Senast: hastflicka
·
Fritid Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 676
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 091
Senast: Bison
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp