Bukefalos 28 år!

FotbollsVM!

Jag fattar inte varför man inte stoppar klockan i fotboll. All tilläggstid blir ju väldigt godtycklig.
 
Jag tror att Schweiz fick Spanien att se bättre ut än vad de var. Tror inte att Spanien går hela vägen.

Norge kommer nog få tufft mot Japan.

Jag tror även att vi får svårt mot USA. Vad tror ni?
 
Jag tror att Schweiz fick Spanien att se bättre ut än vad de var. Tror inte att Spanien går hela vägen.

Norge kommer nog få tufft mot Japan.

Jag tror även att vi får svårt mot USA. Vad tror ni?
USA har ju inte imponerat, men absolut att det blir en tuff match. Tänker dock att det kan vara positivt, så det inte riskeras att underskatta en motståndare som är sämre ”på pappret”.

Jag tror inte heller Spanien går hela vägen, men beror lite på vad de får för motstånd också. Möter de Nederländerna i kvarten blir det ju hårt motstånd i alla fall.

Just nu känns det ju lite som att Japan är laget att slå.
 
USA har ju inte imponerat, men absolut att det blir en tuff match. Tänker dock att det kan vara positivt, så det inte riskeras att underskatta en motståndare som är sämre ”på pappret”.

Jag tror inte heller Spanien går hela vägen, men beror lite på vad de får för motstånd också. Möter de Nederländerna i kvarten blir det ju hårt motstånd i alla fall.

Just nu känns det ju lite som att Japan är laget att slå.
Jag tycker nog att England är laget att slå.
 
Jag tror att Schweiz fick Spanien att se bättre ut än vad de var. Tror inte att Spanien går hela vägen.

Norge kommer nog få tufft mot Japan.

Jag tror även att vi får svårt mot USA. Vad tror ni?

Om spelarna kommer ut som mot Italien så kan matchen mot USA vara över på en halvtimme, men om de kommer ut som de gjorde efter 20 minuter mot Italien så blir det väldigt svårt för USA istället.

Just nu sätter jag 60-40 i USAs fördel, men när Sverige får spelet att stämma är de för jäkla tighta i både passningsspel och försvarsspel, toppat med spets på hörnor, huvuden och djupledslöpningar.

USA är ett lag som jag tycker ofta blivit frustrerat om de inte får utdelning så första 30 är enormt viktiga.
 
Om spelarna kommer ut som mot Italien så kan matchen mot USA vara över på en halvtimme, men om de kommer ut som de gjorde efter 20 minuter mot Italien så blir det väldigt svårt för USA istället.

Just nu sätter jag 60-40 i USAs fördel, men när Sverige får spelet att stämma är de för jäkla tighta i både passningsspel och försvarsspel, toppat med spets på hörnor, huvuden och djupledslöpningar.

USA är ett lag som jag tycker ofta blivit frustrerat om de inte får utdelning så första 30 är enormt viktiga.
Jag tror att USA vinner för de har mer skickliga spelare individuellt. En enskild kan avgöra, Sverige upplever jag som ett lagbygge mer men inte så bra individuella spelare. Jämförelsevis alltså.
 
Jag tror att USA vinner för de har mer skickliga spelare individuellt. En enskild kan avgöra, Sverige upplever jag som ett lagbygge mer men inte så bra individuella spelare. Jämförelsevis alltså.
Där tänker jag tvärtom. Spelar ingen roll hur många individuellt bra spelare ett lag har om de inte spelar bra ihop.
 
Där tänker jag tvärtom. Spelar ingen roll hur många individuellt bra spelare ett lag har om de inte spelar bra ihop.
Jo men om laget ”hackar” så händer det inte så mycket. Det finns ingen individuell (eller det kanske det gör men inte på samma nivå) spelare som kan göra det extra tycker jag. Hackar laget, hackar Sverige.
Usa kan hacka, är inte så mycket lag som Sverige men som kan få till det med individuellt när det ”sitter fast”.
 
Så är det.
Tänk elva kloner av Zlatan Ibrahimovic som står och slår ut med händerna, blängande åt varandra.
Varför skulle du ha elva kloner av Zlatan? En coach tar in olika sorters spelare, inte alltid de bästa heller utan vad som passar enligt dennes filosofi och spelsätt.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 348
Senast: hastflicka
·
Fritid Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 721
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 153
Senast: Bison
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp