Bukefalos 28 år!

Frågor om Värmland

Lånar denna tråden eftersom det känns onödigt att skapa en ny :) Ska besöka Karlstad i sommar och tar gärna emot tips om sevärdheter och så vidare. Har aldrig varit där innan och kunskaperna är därefter:down:
Tack:D

Jag tycker att Värmlands museum och/eller Sandgrund är toppen, de ligger bredvid varandra dessutom. I sommar gästhänger Persbrandt på Sandgrund, det ska bli intressant! Båda ligger vid en jättefin park med en gigantisk lekpark, en magnoliadal och en stor brygga där det går fintfint att doppa fötterna (eller resten av kroppen) i Klarälven. Det är så härligt att kunna bjuda på det mitt i stan :D

Glass från Carli Choklad är ett måste!

Mariebergsskogen är också toppen, mysigt område och liten strand att hänga på + att de har bra lunch och fika i Naturum. Samma med Alsters Herrgård, om ni gillar kultur och historia :)
Det finns mycket bra mat i stan, så att äta är nog inga problem :D
 
Haha :rofl:
Jag bor 1,5 mil utanför Arvika och jobbar inne i Arvika. Trivs otroligt bra här och vill aldrig flytta men skulle inte vilja bo inne i stan.

Jag fick panik:D

Slutade med att jag hoppade på tåget hem i desperation. Kommer ihåg tandkrämsfabrik (?) och raggare. Vi sov i en läskig källarlägenhet och blev erbjudna att köpa kokain. Häpp!
 
Kan ju tillägga att bortsett från Arvika älskar jag värmländska passionerat, drömmer ibland om att bo i Karlstad och önskar att vi hade hus i värmländska skogarna. Typ granne med Lars Lerin, är ju stockholmshipster.
 
Jag fick panik:D

Slutade med att jag hoppade på tåget hem i desperation. Kommer ihåg tandkrämsfabrik (?) och raggare. Vi sov i en läskig källarlägenhet och blev erbjudna att köpa kokain. Häpp!

Tandkrämsfabrik? :D

Att ni blev erbjudna kokain förvånar mig tyvärr inte. En anledning till att jag inte vill bo inne i stan och absolut inte att mina barn ska gå i skolan där :p
 
Jag vet att det var Arvika, följde med en kompis som skulle hälsa på vänner. Vi åkte tåg.
Hans syster jobbade på nån fabrik i närheten, jag har fått för mig att det hade med tandkräm att göra:D

Hans familj kom därifrån.
 
Mariebergsskogen! Ligger centralt i Karlstad och har lantdjur man får klappa (och fin slinga att gå). Alsters herrgård, där fröding kommer ifrån
Lite längre bort är gruvorna utanför Persberg, där finns det en man får gå in i.

Picasso statyn i Kristinehamn, inte min favorit men finns det café där.

Brigardmuseet i Karlstad, tror deras utställning just nu handlar om Sverige under kalla kriget.
Toppen :D En lite dum fråga kanske men vem är Fröding? :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 165
Senast: Whoever
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Otherside
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 910
Senast: Mabuse
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 052
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp