Framgångsrika travare/korsningar

Sv: Framgångsrika travare/korsningar

kl
görel kom ihåg pommac, jrc, stjärnprestationer om han slapp jobba för uppehället. lite vid sidan om men han är värd ett omnämnande :love:/kladruby
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Håller med dig:love:

Vet inte vad/om han presterat något officiellt men jag tycker mycket om hästen!

För den som undrar är han Dragon - AC's Orion, kommer just nu inte ihåg vad mamma heter.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

*kl*

1999

Renrasiga

Amy Beam, mörkbrunt sto f 1982 e Newport Hanover u Dehlene e Delaware. 1 start 0 plac. MSV distansritt, 2 starter 1 plac. Lätt distansritt.

Bad Weather (se 1998), 2 starter 1 seger 1 plac. 1.20 hoppning, 2 starter 1 plac. 1.10 hoppning.

Bold Dream, fuxvalack f 1989 e Bold Vigil u Västerbo Dream e Anvil. 2 starter 1 plac. Lätt distansritt.

Cassie Way (se 1998), 4 starter 4 plac. 1.10 hoppning.

Chigras Rocky, brun valack f 1991 e E.O.Brunn u Simone Scott e Atout du Moulin. 1 start 0 plac. MSV distansritt.

Empire F. (Empire i årsboken), fuxvalack f 1992 e Istraeki u La Ville au Clerc e Patara. 2 starter 1 seger 1 plac. 1.10 hoppning.

Exotic Lady, svart sto f 1989 e Bold igil u Axanta e Xanthe. 3 starter 1 seger 2 plac. 1.10 hoppning.

Fanny Prime (Lady Alf i årsboken, se 1998), 1 start 1 plac. 1.20 hoppning, 3 starter 1 seger 2 plac. 1.10 hoppning.

Felicia Star, mörkbrun sto f 1990 e Somolli Star u Jobs X. e Masquerade. 6 starter 2 plac. MSV distansritt.

Gabin Turbo, brun valack f 1985 e Mustard u Wivis Pride e Oscar R.L. 2 starter 2 plac. 1.10 hoppning.

Givemefive (Give Me Five i årsboken), brun valack f 1990 e Quick Pay u Flag of Flowers e Homesick. 1 start 0 plac. MSV distansritt, 1 start 0 plac. Lätt distansritt.

Goodwill Way
(se 1998), 1 start 0 plac. ”DII” distansritt, 4 starter 1 plac. MSV distansritt.

Groggbar (Grogg Bar i årsboken), mörkbrun valack f 1987 e Snack Bar u Montana Ego e Ego Hanover. 2 starter 1 plac. Lätt körning, tvåspann, 1 start 1 seger Lätt körning, enbet.

Hell of a Lady, svartbrunt sto f 1993 e Rosalind's Guy u Kålla Mee e Tibur. 1 start 1 plac. 1.10 hoppning.

Holiday Rips, brunt sto f 1989 e New Speed u Red Jill e Armbro Nick. 2 starter 1 plac. Lätt distansritt.

Hot Dog, mörkbrun valack f 1992 e Smokin Yankee u Philippa e Elpenor. 1 start 0 plac. Lätt distansritt.

Jerry Be Good, mörkbrun valack f 1986 e Grandpre u Connie Key e Rodney Key. 1 start 1 plac. 1.10 hoppning.

Joe Frost, mörkbrun valack f 1989 e Al Joe u Linda Star e Blaze Frost. 2 starter 0 plac. MSV distansritt.

Kiks Ego (se 1996), 1 start 1 plac. Lätt distansritt.

Kullehus Lager, fuxvalack f 1982 e Tibur u Dancing e Cahoot. 1 start 1 plac. 1.10 hoppning.

Lista Way (se 1996), 1 start 0 plac. ”DII” distansritt, 3 starter 3 plac. MSV distansritt.

Look Tilly, brun valack f 1986 e Micko Tilly u Krimene e Sabi Pas. 2 starter 1 plac. 1.10 hoppning.

Mr Benzon, svartbrun valack f 1989 e Dartster F. u Eartha Wind e Smokey Windswept. 3 starter 0 plac. MSV distansritt.

Night Shake (se 1998), 3 starter 3 segrar 1.10 hoppning.

Ogo Dean (se 1998), 3 starter 1 plac. 1.30 hoppning, 1 start 0 plac. 1.25 hoppning, 3 starter 2 plac. 1.20 hoppning, 3 starter 1 seger 2 plac. 1.10 hoppning.

Queen Bonzia, ljusbrunt sto f 1989 e Bonson u Fraganzia e King Bunter. 1 start 1 plac. 1.10 hoppning.

Robis Safir, ljusbrunt sto f 1990 e Dancer's Impish u Robis Korall e Tibur. 2 starter 0 plac. 1.25 hoppning, 6 starter 1 plac. 1.20 hoppning, 4 starter 1 plac. 1.10 hoppning.

Sirloin Rebell, svartbrun valack f 1983 e Sirloin u Bella Motion e Motion. 2 starter 0 plac. MSV distansritt, 1 start 1 plac. Lätt distansritt.

Snabba Wera
, brunt sto f 1990 e Meadow Debibo u Li Mill e Mill H. 2 starter 1 seger MSV distansritt.

Snacks Pride, mörkbrun valack f 1989 e Snack Bar u Icona Broline e Smokin Yankee. 1 start 0 plac. MSV distansritt, 2 starter 0 plac. Lätt distansritt.

Speedy Chi, mörkbrun valack f 1984 e Speedy Min u Ki Chi e Xanthe. 1 start 0 plac. Lätt fälttävlan (endagars).

Toots (se 1998), 2 starter 1 seger Lätt distansritt.

Tricken (se 1998), 1 start 1 plac. 1.20 hoppning, 2 starter 2 plac. 1.10 hoppning.

Tropical Drew, brun valack f 1991 e Mr Drew u Triple Girl e Hoot Speed. 3 starter 1 seger MSV distansritt, 1 start 1 plac. Lätt distansritt.


Jag kan förtydliga att de hästar som jag tagit med och som även finns i de äldre årsböckerna (se-hänvisningen), är sådana som har presterat bättre än föregående år. Ligger de på samma nivå/eller sämre har jag hoppat över att ta med dem, men jag får reservera mig för att någon kanske har smitit med eller undan.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Korsningar

Charlie Brown (se 1998), 2 starter 2 plac. 1.30 hoppning, 2 starter 1 seger 1.25 hoppning, 9 starter 4 plac. 1.20 hoppning, 2 starter 2 segrar 1.10 hoppning.

Dizzy Dame (se 1996), 1 start 1 plac. 1.10 hoppning.

Herman, skimmelvalack f 1993 e Herrera xx 835 u Sandy Orion e A.C.'s Orion. 1 start 1 seger 1.10 hoppning.

Isolde (se 1998), 5 starter 1 seger 2 plac. MSV distansritt.

Musse, mörkbrun valack f 1992 e Strätes Karbino RNF 74 u Dream Newport e Newport Hanover. 2 starter 0 plac. MSV distansritt.

Nikotin (samma mor som Puppe), fuxvalack f 1993 e Troll 660 (SWB) u Millan e Astronaut Hanover. 1 start 1 seger 1.10 hoppning.

Pretty Woman, fuxsto f 1991 e Key Note xx 797 u Rianon e Basket Ball. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.

Raider (se 1998), 3 starter 3 plac. 1.20 hoppning, 7 starter 7 plac. 1.10 hoppning.

Senorita, mörkbrunt sto f 1987 e okänd u Dea Dia e Glasgow. 2 starter 2 plac. 1.10 hoppning.

Sirocco, mörkbrun valack f 1993 e Pik Trumpf 748 u Lynette Girl e Wildbird. 3 starter 1 seger 1 plac. 1.10 hoppning.

Wise Guy (se 1996), 3 starter 1 plac. 1.20 hoppning, 8 starter 7 plac. 1.10 hoppning.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

lite OT men kanske intressant.
På Irland fanns under många år travarhingsten (standard bred trotter) Saunders Mack, som användes i aveln under många år, speciellt på tinkerston, och dom som v´blev under ponnymått framgångsrika hoppare, och flera har importerats till sverige. Så om du sett en Irländare med lite konstig bakbensaktion är det möjligt att den har lite travarblod i stammen ;-9
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

2000

Renrasiga

Cora Lee (Coralee i årsboken), brunt sto f 1976 e Xanthe u Ondra e Quintiliano. 1 start 1 seger 1.10 hoppning.

Drummond San (se 1998), 1 start 0 plac. 1.25 hoppning, 4 starter 2 plac. 1.20 hoppning, 3 starter 2 plac. 1.10 hoppning.

Exet Mandelmassa (Exet i årsboken, reg. som varmblodstravare trots xx-pappa), ljusbrun valack f 1995 e Homosassa xx 773 u Lydia Esac e Shiny Scot. 1 start 1 seger 1.10 hoppning.

Freddie Aling (se 1998), 1 start 1 plac. MSV distansritt.

Grandindi, brun valack f 1985 e Indianiste u Sonnyrina e Frosty Hanover. 2 starter 2 plac. LB dressyr.

Hell of a Lady
(se 1999), 1 start 1 plac. 1.20 hoppning, 3 starter 1 seger 1 plac. 1.10 hoppning.

Hot Dog
(se 1999), 1 start 1 plac. Lätt distansritt.

Melvin Egg (Melvin i årsboken), mörkbrun valack f 1991 e Messerschmitt u Samanta Egg e Lornjett. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.

Stensunda Pojken (kallblodstravare som stod angiven som varmblodstravare), brun valack f 1990 e Dally Sjurson u Ånarvs Bruden e Lindepojken. 2 starter 2 plac. 1.10 hoppning.

Suzzie Chop, ljusbrunt sto f 1995 e Karate Chop u Miss Suzzie e Atout du Moulin. 1 start 1 seger 1.00 hoppning.

Tricken
(se 1998), 1 start 0 plac. 1.20 hoppning, 2 starter 0 plac. 1.10 hoppning, 1 start 1 plac. Lätt fälttävlan (endagars).

Villiga Vera (reg. som varmblodstravare trots xx-mor), brunt sto f 1993 e Meadow Debibo u Hot News xx e Lane Court xx 800. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

whow vilket arbete!! Jättekul att dokumentera! Jag såg att min älskling som tyvärr dog i år är med i statestiken. Hell of a Lady. Hon älskade omhoppningar och skrapade ihop 62 placeringar på lokala tävlingar och uppåt. Synd bara att matte var en fegis som inte starta högre än 120cm!
Lady är på bilden här brevid.

Har oxå ägt Exet Mandelmassa fram till han var 6 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Renrasig travare: Racy Korona e.Vibrante u.Mera Mynt e.Mynttorg 1.20-hoppningar
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Forts. år 2000

Renrasiga

Cortell Count, svartbrun valack f 1982 e Buckeye Count u Cortella Y.L. e Colonel Do. 2 starter 0 plac. Lätt körning, enbet.

Goodwill Way (se 1998), 3 starter 1 seger 1 plac. MSV distansritt.



Korsningar

Alex, skimmelvalack f 1978 e Mustapha ox u Kvill Hanna e Viceroy Hanover. 1 start 1 plac. Lätt distansritt.

Bayard, fuxvalack f 1992 e Impressiv Courage u Madde Sigel e Able Mission. 1 start 1 plac. 1.10 hoppning.

Bingo, skimmelvalack f 1992 e Bratin 541 (SWB) u Nadja du Moulin e Atout du Moulin. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.

Call me Honey, mörkbrunt sto f 1995 e Cadiac 868 (SWB) u Marella e Colonel Hanover. 3 starter 3 segrar 1.10 hoppning, 1 start 1 seger 1.00 hoppning.

Cashmir, mörkbrun valack f 1977 e Slieve Dara RC 2 u Kicki Cap e Cap Nibs. 1 start 1 plac. 1.00 hoppning.

Felicity, brun valack f 1992 e Tamburin 700 (SWB) u Torli e Torg. 7 starter 7 segrar 1.20 hoppning, 6 starter 6 segrar 1.10 hoppning.

Musse (se 1999), 2 starter 1 plac. MSV distansritt.

Pascal, brun valack f 1995 e Sunshine Prince 833 (SWB) u Stampa e Atout du Moulin. 3 starter 3 segrar 1.10 hoppning.

Willica, brunt sto f 1993 e Willibald 828 u Nadja du Moulin e Atout du Moulin. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.


Sådär, då var den sista boken genomgången och klar! Jag kanske får återkomma i framtiden med fler hästar när/om jag får tag på fler årsböcker.:)
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

:bow: Du har gjort ett jättejobb!!! Har varit så spännande att läsa här. Extra kul för att jag hittade en av mina renrasiga uppfödningar som jag inte haft en aning om var hon varit eller gjort (ostartad). Tackar lite extra för det :)
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

2000

Villiga Vera (reg. som varmblodstravare trots xx-mor), brunt sto f 1993 e Meadow Debibo u Hot News xx e Lane Court xx 800. 1 start 0 plac. 1.10 hoppning.

VilligaVera.jpg


stamboken var ju då öppen för fullblod till ganska nyligen =) minns dock inte vilket år den stängdes helt
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

1998


A la Carte Dalia, mörkbrun valack f 1987 e Ideal du Gazeau u Jasmine Dalia e Nevele Pride. 1 start 0 plac. MSV distansritt, 1 start 1 seger Lätt distansritt.


Se där, en av mina gamla. Dock tävlades han inte av mig varken i trav eller någon annan gren. Sålde tillbaka honom till gamla ägaren -96 och hon tävlade honom i hoppning ett par gånger, men han hade inte nerver för det även om han mycket väl kunde hoppa. Hon sadlade om till distans och sedan vet jag inte vart varken hon eller hästen tog vägen tyvärr. :(
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Vill bara säga att Queen Bonzia som nämns här var mycket framgångsrik i lokala och regionala 1.00 och 1.10 hoppningar med sin ägare Ingela, som tyvärr dog i en bilolycka några månader efter hon fick körkort 19 år gammal. De tävlade för Herrljunga Ridklubb under hela sin korta 8 åriga karriär (Bonza var 3 och Ingela 11 då de "fick" varann -92)och blev placerade i de flesta tävlingar de deltog i. Jag hade själv "Bonza" på foder några månader under hösten/vintern 2001-2002 och kan bara säga att trävligare ridhäst finns inte.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Jag vet några hästar i Västmanland som var framgångsrika på 90-talet och början av 2000-talet:

Otto af Hocksbo, gick som högst 120 cm felfritt, och 110 cm med placering. Han var även placerad i allsvenskan div III med Rönningens KRK. Otto hade dessutom en framgångsrik karriär som tävlingstravare. :laugh:

Kipling Master tävlades upp till 110 cm med vinst och placering. Han var bland annat med i Västerås-Barkarö RK's lag i div II 1997. Kipling spang in över 250.000 på travet! :banana:

Be Kash, tävlad upp till 120 cm med felfritt resultat, vunnit och placerat sig på 110 cm på minst lokal nivå. Han har också tävlat i dressyr upp till LA, fast det är mest på klubbnivå och på ridtravartävlingar. Han har vunnit två typ startfälttävlingar, varit placerad i distansritt upp till 15 km och en massa annat, han har vunnit massor, över 150 segrar i karriären. :bump:
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Hittade några till:

Balloon Dance, körhäst som tagit massor med placeringar i alla grenar (maraton, dressyr, precision, enbet). Stam Super Dance - Top Life/Speedy Min.

Ed Loli har tävlat LA i dressyr på lokal nivå, men jag vet inte om det blivit några placeringar på den nivån. Stam Ulf D'ombree (FR) - Katie Quick/Quick Pay.

Florican Sheet tävlade också lokal dressyr upp till LA, tror att han var placerad emellanåt, stam Scandal Sheet - Zindy Speed/Speed.

Secret Captain tävlade lokal dressyr (minst) med placering och vinst upp till LA, han tävlade även i hoppning på lokal/regional nivå med starter minst upp till 110 cm, stam Carlisle - Attarps Lyra/Pulvier III (FR).

Tapestry tävlar dressyr upp till LA, minst på lokal nivå. Stam Callit - Crisett R./Crown's Cristy.

Tapestry har gått på travet, 11 starter, Balloon Dance gjorde två, de andra är ostartade.

BTW: Stam på Otto af Hocksbo Optimist N. - Laminett/Big Lama, på Kipling Master Vibrante - Carmenzita, Be Kash Nick Kash - Bejua/Lion Scot, Be Kash har också gått på travet men var inte så framgångsrik där som de andra två
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Höll ju på att glömma!

Misty One, massor med placeringar och vinster i hoppning på lokal/regional nivå, minst upp till 110 cm, stam Västerbo Gracias - Love One/Meadow Hanover, ostartad på travet.

Faros G (kallad Amber) har gått 125 cm på nationell tävling med placering. Tyvärr har jag inte koll på stammen. :confused:
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Knapplån.

Tror dock inte Rikstens Frodo tävlade på banan medans han var tävlade hoppning. Inte under de två första aktiva åren.

Men han har en galopp som jag aldrig sett på en travare. Han är fortfarande hingst också om ngn är sugen... :p
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Superstoet A'Pershings mormors mormor är renrasig travare. Vilket innebär att Corlensky G o Floré Star har travarblod i sig, om än väldigt lite ;)
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 289
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 680
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp