Fuck ångest

Jag har ångest så himla ofta. Nu med, medan jag skriver detta. Det är inte överjävligt just nu men ändå jobbigt. Jag funderar på om jag behöver lugnande.

Ute regnar det kraftigt så jag kan inte gå ut och göra något. Det brukar kunna lindra lite.

Jävla skitångest. Vill inte ha det så här.
 

Ångesten började om :cry:Har dubblat dosen lugnande. Provade först att lyssna på nothing much happens, men blev inte lugn.
Jag vet att folk tjatar om det, men det är viktigt att komma ihåg att ångest i sig inte är farligt. Det GÅR över. :heart Försök pilla med kransen lite kanske, eller mata katterna igen för all del, om det hjälper? Kolla igenom kylen om du kan hitta någonting särskilt de tycker om? Djur hjälper oerhört upplever jag.
 
Jag vet att folk tjatar om det, men det är viktigt att komma ihåg att ångest i sig inte är farligt. Det GÅR över. :heart Försök pilla med kransen lite kanske, eller mata katterna igen för all del, om det hjälper? Kolla igenom kylen om du kan hitta någonting särskilt de tycker om? Djur hjälper oerhört upplever jag.
Ja, jag vet att det är så, men så svårt att uthärda, även om ångestnivån inte är på max. Jag har i en dryg halvtimme övervägt att åka till akutpsyk. Men provar igen om jag kan sova. Har ju tagit maxdos lugnande så jag hoppas det kommer hjälpa.
 
Ja, jag vet att det är så, men så svårt att uthärda, även om ångestnivån inte är på max. Jag har i en dryg halvtimme övervägt att åka till akutpsyk. Men provar igen om jag kan sova. Har ju tagit maxdos lugnande så jag hoppas det kommer hjälpa.
Om sova inte funkar kanske att bara pyssla en stund kan hjälpa. Jag har personligen svårt att sova bort ångest - för mig brukar en promenad hjälpa men jag vet ju att du inte vill gå ut, så jag tänkte att ge hjärnan en annan liten uppgift kanske kan underlätta så att du kan slappna av sen istället?
 
Om sova inte funkar kanske att bara pyssla en stund kan hjälpa. Jag har personligen svårt att sova bort ångest - för mig brukar en promenad hjälpa men jag vet ju att du inte vill gå ut, så jag tänkte att ge hjärnan en annan liten uppgift kanske kan underlätta så att du kan slappna av sen istället?
Medicinen knockade mig tillslut.
 
Fan, ångest igen. Har tagit halv dos lugnande. Önskar jag hade någon att prata med.
 
Har tagit mer lugnande och har nu kurrig katt på magen. Skakar inte så våldsamt längre. Men skakar lite.
20211228_221924.jpg
 
Senast ändrad:
Har en ångestattack igen. Försöker övertyga mig om att det kommer att gå över och inget kommer att hända. Har tagit lugnande. Kanske borde ta mer.
 
Har en ångestattack igen. Försöker övertyga mig om att det kommer att gå över och inget kommer att hända. Har tagit lugnande. Kanske borde ta mer.
Du kommer klara att ta dig förbi den! Inget kommer att hända! Har du testat att kyla ner kroppen? Typ att ställa dig utanför / vid dörren tills du fryser?
 
Du kommer klara att ta dig förbi den! Inget kommer att hända! Har du testat att kyla ner kroppen? Typ att ställa dig utanför / vid dörren tills du fryser?
Nej, det har jag inte provat. Skakar ju nu så vet inte om jag kommer veta om jag skakar av köld eller ångest.

Har i alla fall matat katterna. En timme tidigare mot normalt.
 
Nej, det har jag inte provat. Skakar ju nu så vet inte om jag kommer veta om jag skakar av köld eller ångest.

Har i alla fall matat katterna. En timme tidigare mot normalt.
Hoppas att det börjat lägga sig lite. Jag vet att du vet, men ; det kommer att blåsa förbi. Som alla känslor. Ångest är en flyktreaktion. Din kropp råkar "bara" reagera lite tokigt fast det inte finns något hot.
Ta behovsmedicin vid sådana här tillfällen. ❤️
 
Hoppas att det börjat lägga sig lite. Jag vet att du vet, men ; det kommer att blåsa förbi. Som alla känslor. Ångest är en flyktreaktion. Din kropp råkar "bara" reagera lite tokigt fast det inte finns något hot.
Ta behovsmedicin vid sådana här tillfällen. ❤️
Tack! Ja, jag vet ju att det är så men när man är mitt i det så är det ändå skitjobbigt. Jag har tagit medicin och den har kickat in. Skakar inte längre. Min ena katt tröstade mig också.
 
Nej, det har jag inte provat. Skakar ju nu så vet inte om jag kommer veta om jag skakar av köld eller ångest.

Har i alla fall matat katterna. En timme tidigare mot normalt.
Har du hittat något särskilt godis som katterna är extra förtjusta i än? Du kanske kan fuska och smygmata dem lite med det i så fall, och du känner att det distraherar? ;) Jag vet att en av flickorna ska vara på diet, men om hon får hoppa upp på mblerna för att få sina snacks kanske?
Eller vik in godbitarna i ett pappersark/toarulle.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
858
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag tog två lugnande med min kvällsmedicin, men är inte helt hundra. Känner mig olustig och har en krypande ångest. Så...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp