Fuck ångest

Jag har ångest så himla ofta. Nu med, medan jag skriver detta. Det är inte överjävligt just nu men ändå jobbigt. Jag funderar på om jag behöver lugnande.

Ute regnar det kraftigt så jag kan inte gå ut och göra något. Det brukar kunna lindra lite.

Jävla skitångest. Vill inte ha det så här.
 

Man lär sig något nytt om dem för varje ny situation. 😅

Själv klarar jag tack och lov av att vara med när djuren behandlas (shiban hade jag inte kunnat lämna över till någon ändå. Lilla röda varulven. ) men det kan ju vara skönt för alla inblandade för din del om det går bra att bara lämna dem. Det är säkert en drös med människor som gör så.
Kanske är så. Idag förväntades jag bara vara med. Jag har ju haft hund med diabetes så jag borde vara van men tycker ju ändå att det är jobbigt.
 
Kanske är så. Idag förväntades jag bara vara med. Jag har ju haft hund med diabetes så jag borde vara van men tycker ju ändå att det är jobbigt.
De antar nog att man är okej med att vara med om man inte säger någonting annat. Nästa gång är det ju bara att nämna det när du bokar tid så att de kan ha en extra hand redo. :)
Jag klarar inte av att titta på, men med shiban måste jag ändå vara så fokuserad på henne så att inga fingrar flyger att jag inte lägger märke till så mycket annat. Mattes lilla ängel. :angel:
(nej skämt åsido, Riktigt så illa är det inte numera, men tillräckligt. )
 
De antar nog att man är okej med att vara med om man inte säger någonting annat. Nästa gång är det ju bara att nämna det när du bokar tid så att de kan ha en extra hand redo. :)
Jag klarar inte av att titta på, men med shiban måste jag ändå vara så fokuserad på henne så att inga fingrar flyger att jag inte lägger märke till så mycket annat. Mattes lilla ängel. :angel:
(nej skämt åsido, Riktigt så illa är det inte numera, men tillräckligt. )
Får väl säga till nästa gång när jag ringer. Måste för övrigt ringa om nästa fredag då Lina ska sövas. Jag har fått info att hon inte ska ha frukost när vi ska dit och inte kvällsmat dagen innan. Men hon får ju mat mitt på dagen också och jag behöver veta om även den måltiden behöver dras in.
 
Får väl säga till nästa gång när jag ringer. Måste för övrigt ringa om nästa fredag då Lina ska sövas. Jag har fått info att hon inte ska ha frukost när vi ska dit och inte kvällsmat dagen innan. Men hon får ju mat mitt på dagen också och jag behöver veta om även den måltiden behöver dras in.
Jag har alltid fått instruktionen att de inte får äta efter 17.00 dagen innan.
Edit 19.00. Jag tänkte sju på kvällen och då blev det 17. 😅
 
Jag ska fråga dem. Hon brukar få dagens andra mål efter 16.
Hon kan äta på kvällen med, om hon ska dit på morgonen. Man har sett mer och mer att runt 6 timmar fasta räcker. Definitivt behövs inte 12 timmar.
När vi ska få in hund eller katt för sövning eller lugnande runt 8.30 brukar jag be dom ge en liten portion (typ en halv) vid läggdags.
 
Har ångest igen. Kommer inte dö den här gången heller. Hade ångest igår med men då var det lindrigare. Men nu är det inte kul. Kunde dock varit värre. Men fan att jag har det så här.
Har du någon långtidsverkande medicin mot ångest? Till ex Duloxetin? Tar du Benso vid behov?
 
Har du någon långtidsverkande medicin mot ångest? Till ex Duloxetin? Tar du Benso vid behov?
Vad menar du med långtidsverkande? Förebyggande?

Jag har bara Alimemazin droppar som jag tar vid behov när ångesten redan är ett faktum. Har tagit 3/4 av maxdosen nu.
 
Vad menar du med långtidsverkande? Förebyggande?

Jag har bara Alimemazin droppar som jag tar vid behov när ångesten redan är ett faktum. Har tagit 3/4 av maxdosen nu.
Jag ska inte lägga mig i, men jag tror verkligen att du hade mått bättre av en annan typ av medicinering. Pm:a om du inte vill skriva här. ❤️
 
Har ångest igen. Kommer inte dö den här gången heller. Hade ångest igår med men då var det lindrigare. Men nu är det inte kul. Kunde dock varit värre. Men fan att jag har det så här.
Kan du plantera fler frön eller sätta dig och googla vad som kan vara roligt? Jag fick ju rätt nyss reda på att det finns både "svarta" och vita solrosor och blev mycket pepp på att så en liten blandruta med de två.... trots att jag inte har någonstans att sätta dem. 😅
 
Kan du plantera fler frön eller sätta dig och googla vad som kan vara roligt? Jag fick ju rätt nyss reda på att det finns både "svarta" och vita solrosor och blev mycket pepp på att så en liten blandruta med de två.... trots att jag inte har någonstans att sätta dem. 😅
Jag har sått alla frön som kan sås nu, om jag inte ska ha ännu mer meloner förstås.

Men gav katterna mat nyss, en halvtimme för tidigt. Planerar att gå och lägga mig. Medicinen har kickat in och jag blev trött.
 
Jag har sått alla frön som kan sås nu, om jag inte ska ha ännu mer meloner förstås.

Men gav katterna mat nyss, en halvtimme för tidigt. Planerar att gå och lägga mig. Medicinen har kickat in och jag blev trött.
Hmm... har själv en tendens att så för mycket, och på något vänster får de antingen plats eller också adopteras de bort till goda hem. :D

Låter som en plan! Är man trött är det helt okej att lägga sig!
 
Kanske ska låta @Wille s läkare prata om vilken medicin som är bäst för henne, varken duloxetin eller benso är speciellt roliga i längden tänker jag.
Jag menar inte att försöka leka läkare eller så. Jag förstår om det kanske verkar på det viset. Benso är naturligtvis väldigt beroendeframkallande, och Duloxetin svåra at sluta med. Men jag ta hellre det än mår som jag gjort.
Naturligtvis ska @Wille ta det med sin läkare.
Jag ville bara att hon skulle veta att det finns andra alternativ.
Ledsen om det blev fel.
 
Jag har ångest igen. Det är skitjobbigt och jag har tagit lugnande för omkring 20 minuter sedan. Jag väntar på att effekten ska kicka in. Än så länge känner jag ingen effekt. Har matat katterna en halvtimme innan de ska ha mat egentligen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
873
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag tog två lugnande med min kvällsmedicin, men är inte helt hundra. Känner mig olustig och har en krypande ångest. Så...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp