Fuck ångest

Jag har ångest så himla ofta. Nu med, medan jag skriver detta. Det är inte överjävligt just nu men ändå jobbigt. Jag funderar på om jag behöver lugnande.

Ute regnar det kraftigt så jag kan inte gå ut och göra något. Det brukar kunna lindra lite.

Jävla skitångest. Vill inte ha det så här.
 

Jag har pratat med grannen en stund nu. Vi ska fika i morgon. Var bra att få prata en stund i alla fall.


Ja, jag menar fobin.

Funderar på om jag ska omplacera en av katterna. Det är den lilla som ofta hoppar på den stora.
Så skönt, och så trevligt med fika! Har hen träffat katterna? :)

Ja den funkar det ju inte att leva med som den är nu, men kan bli bättre!

Du kanske kan försöka kartlägga lite när, hur och var det sker... men var försiktig med att fatta beslut när du mår dåligt. :heart
 
Så skönt, och så trevligt med fika! Har hen träffat katterna? :)

Ja den funkar det ju inte att leva med som den är nu, men kan bli bättre!

Du kanske kan försöka kartlägga lite när, hur och var det sker... men var försiktig med att fatta beslut när du mår dåligt. :heart
Jo, hon har träffat katterna. Båda katterna är oblyga och går genast fram till alla människor. Även henne.

Jag vet inte om fobin kan bli bättre. Önskar verkligen den kunde det.

De tycks liksom slåss precis när som helst.
 
Jag har nu tagit mer lugnande och är uppe i maxdos. Katterna har fått kvällsmat, en och en halv timme för tidigt. Nu hoppas jag att medicinen knockar mig.
 
Jo, hon har träffat katterna. Båda katterna är oblyga och går genast fram till alla människor. Även henne.

Jag vet inte om fobin kan bli bättre. Önskar verkligen den kunde det.

De tycks liksom slåss precis när som helst.
Huu! Jag tvärslocknade på soffan, pang bara! 😅

Okej, jag tänkte att hon kanske inte varit över sedan du skaffat dem. Trevligt med sociala och framåt kissar. :)

Det kan den helt säkert bara du hittar rätt verktyg!

Det finns triggers Någonstans, inga djur gör ju saker och ting utan anledning.
 
Jag har fortfarande inte slocknat.

Det är nog inte hållbart att behålla båda katterna, när de inte kan hålla sams, även om jag tycker om båda.
 
Är katterna kastrerade? Ibland kan det hjälpa med mindre hormonstörningar.
Ja, det är de.
Om problemet uppstår när du inte är hemma så är väl en rätt enkel lösning att separera katterna när du åker iväg? Du har ju ett helt hus!
Jag har bara dörrar på övervåningen, och där får inte katterna vara. Där förvarar jag växter som är giftiga för katter. På nedre plan finns inga dörrar utom toadörr.
 
Du klarar det här! Ångest är för jävligt, men vi finns här. Du har så många som bryr sig här på Buke, och jag önskar att jag bodde närmre.
Jag vet inte riktigt hur man skickar PM? Är det någon som kan hjälpa mig kanske?
Imorgon är en ny dag. Förhoppningsvis utan ångest. ❤️
 
Du klarar det här! Ångest är för jävligt, men vi finns här. Du har så många som bryr sig här på Buke, och jag önskar att jag bodde närmre.
Jag vet inte riktigt hur man skickar PM? Är det någon som kan hjälpa mig kanske?
Imorgon är en ny dag. Förhoppningsvis utan ångest. ❤️
Om du håller pekaren över ett användarnamn kommer det upp en liten inforuta, där finns ett alternativ som heter "starta konversation". Så skickar du PM. PM hamnar sedan i din Inkorg uppe till höger. :)
 
Jag tog ett glas cola för en timme sen. Så dumt. Gott, men den lilla koffeinet som är i håller mig vaken. Skyller på den i alla fall :p.
 
Nu är det dags igen. Har ångest och skakar som ett asplöv. Jag tog en halv ml lugnande i morse, när jag var till veterinären med katterna. Kände aldrig av den medicinen. Tror att medicinen blivit gammal. Nu öppnade jag en ny flaska och tog lika mycket av den. Vet inte om jag får ta mer. Har ju liksom tagit en maxdos idag, eventuellt med halva dosen overksam medicin. På den gamla flaskan står det inget om hållbarhet. På nya flaskan står det 3 månader. Den gamla flaskan har jag definitivt haft mer än 3 månader.
 
Nu är det dags igen. Har ångest och skakar som ett asplöv. Jag tog en halv ml lugnande i morse, när jag var till veterinären med katterna. Kände aldrig av den medicinen. Tror att medicinen blivit gammal. Nu öppnade jag en ny flaska och tog lika mycket av den. Vet inte om jag får ta mer. Har ju liksom tagit en maxdos idag, eventuellt med halva dosen overksam medicin. På den gamla flaskan står det inget om hållbarhet. På nya flaskan står det 3 månader. Den gamla flaskan har jag definitivt haft mer än 3 månader.
Så jobbigt! Du får pussa extra på kissarna nu när de också haft en tuff dag, och försöka andas. :heart
Finns det möjlighet till nästa gång att du bara lämnar av katterna på kliniken och väntar utanför?
 
Så jobbigt! Du får pussa extra på kissarna nu när de också haft en tuff dag, och försöka andas. :heart
Finns det möjlighet till nästa gång att du bara lämnar av katterna på kliniken och väntar utanför?
Tack! Ena kissen gick precis ut. Ja, jag gosar mycket med katterna. Det var ju inte roligt för dem heller hos veterinären även om de bara blev vaccinerade. Jag har i alla fall lärt mig mig idag att katterna helst vill åka i baksätet. Sätter jag någon av dem i framsätet blir det mycket jamande. De har åkt fram en gång var (när jag hämtade dem och nu till vetten).

Ja, kanske kan funka att bara lämna dem och låta personalen ta hand om allt. Ska ju tillbaka om en dryg vecka med den ena. Hon har blivit tovig på bröstet. Hon måste klippas/rakas och då vill vetten ha henne sövd. Då tänker jag inte vara med själv.
 
Tack! Ena kissen gick precis ut. Ja, jag gosar mycket med katterna. Det var ju inte roligt för dem heller hos veterinären även om de bara blev vaccinerade. Jag har i alla fall lärt mig mig idag att katterna helst vill åka i baksätet. Sätter jag någon av dem i framsätet blir det mycket jamande. De har åkt fram en gång var (när jag hämtade dem och nu till vetten).

Ja, kanske kan funka att bara lämna dem och låta personalen ta hand om allt. Ska ju tillbaka om en dryg vecka med den ena. Hon har blivit tovig på bröstet. Hon måste klippas/rakas och då vill vetten ha henne sövd. Då tänker jag inte vara med själv.
Man lär sig något nytt om dem för varje ny situation. 😅

Själv klarar jag tack och lov av att vara med när djuren behandlas (shiban hade jag inte kunnat lämna över till någon ändå. Lilla röda varulven. ) men det kan ju vara skönt för alla inblandade för din del om det går bra att bara lämna dem. Det är säkert en drös med människor som gör så.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
858
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag tog två lugnande med min kvällsmedicin, men är inte helt hundra. Känner mig olustig och har en krypande ångest. Så...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp