Funderingar Hingstvalstråd 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att han är en fin häst själv men avkommorna har väl inte rosat marknaden?

Nån som vet vad det blev av Turmalin? Senast jag såg tror jag Andreas Erni tävlade honom, nån som vet om han ska säljas, eller tillbaka till Sverige, eller om det finns någon plan?
 
Nån som vet vad det blev av Turmalin? Senast jag såg tror jag Andreas Erni tävlade honom, nån som vet om han ska säljas, eller tillbaka till Sverige, eller om det finns någon plan?

Hoppas den blir kvar i nån form av svensk regi - jag har sett ett par riktigt fina Turmaliner
 
Trodde det var Roffe som skulle tävla Turmalin?

Han startade Turmalin ett par gånger förra året tror jag, men i år verkar Erni ha tagit över tyglarna - jag funderade på om hästen kanske var på väg att säljas eller flyttas, kunde ju vara så att han tävlades inför försäljning. Eller så tyckte de bara att han var för grön för RGB, vad vet jag.
 
Cassini II blir det. Sen har jag Comfortuna som back up (dubblar Caretino också :p).

Som glad amatör måste jag säga att Comfortuna ser väldigt fin ut, gillar avspändheten i kombinationen med runda, kraftfulla språng. Det ser roligt ut att rida, och inte superkomplicerat.
 
Som glad amatör måste jag säga att Comfortuna ser väldigt fin ut, gillar avspändheten i kombinationen med runda, kraftfulla språng. Det ser roligt ut att rida, och inte superkomplicerat.

jag har sett honom flertalet gånger nu, och han gör aldrig mig besviken i alla fall. riktigt fina språng, och en härlig attityd emot hinder i alla lägen.
 
Jag har haft världens beslutsångest senaste tiden! Velat fram och tillbaks, tittat på helt nya hingstar, gamla, osv... :banghead:

I måndags beslöt jag dock att jag nog kommer gå for Diarado. Inntils i dag - då dök helt plötsligt Contendro I upp som et alternativ jag inte tänkt på innan!

Så - hjälp snälla! Contendro I vs Diarado?? :confused:

Stoet är e. Ladiesdream, ee. Nimmerdor, ue. Animo. Liten dam (164) med mycket humör, massor med gång och bra hoppförmåga (8-8-8-8-8 på treårs).
Avkomman ska säljast, så jag önskar så klart att den blir värd så mycket som möjligt... :angel: (behöver dock inte säljast som föl, om nödvändigt kan jag ha kvar den tills den är 4 - 5, och hunnit gå lite unghästklassar)
 
Jag har haft världens beslutsångest senaste tiden! Velat fram och tillbaks, tittat på helt nya hingstar, gamla, osv... :banghead:

I måndags beslöt jag dock att jag nog kommer gå for Diarado. Inntils i dag - då dök helt plötsligt Contendro I upp som et alternativ jag inte tänkt på innan!

Så - hjälp snälla! Contendro I vs Diarado?? :confused:

Stoet är e. Ladiesdream, ee. Nimmerdor, ue. Animo. Liten dam (164) med mycket humör, massor med gång och bra hoppförmåga (8-8-8-8-8 på treårs).
Avkomman ska säljast, så jag önskar så klart att den blir värd så mycket som möjligt... :angel: (behöver dock inte säljast som föl, om nödvändigt kan jag ha kvar den tills den är 4 - 5, och hunnit gå lite unghästklassar)

Båda två har jag sett lämna kvicka små gummibollshästar. Storleksmässigt har de Diaradoavkommor jag sett har varit väldigt olika, antingen små eller stora, Contendro I avkommorna brukar vara av mindre modell. Är du inne på Contendro I, så har du kollat hans helbror Contendro II som är avsevärt billigare att använda? Contendro II är far till b la Contant Q.
 
Båda två har jag sett lämna kvicka små gummibollshästar. Storleksmässigt har de Diaradoavkommor jag sett har varit väldigt olika, antingen små eller stora, Contendro I avkommorna brukar vara av mindre modell. Är du inne på Contendro I, så har du kollat hans helbror Contendro II som är avsevärt billigare att använda? Contendro II är far till b la Contant Q.

Har inte kollat på tvåan, nej.... Tror inte han är på hingstlistan i NWB, som avkomman ska reggast i, så det blir lite krångligare om jag skulle ta honom.
 
Har inte kollat på tvåan, nej.... Tror inte han är på hingstlistan i NWB, som avkomman ska reggast i, så det blir lite krångligare om jag skulle ta honom.

Menar du SWB så kan Contendro II användas på ettstolicens, och det blir ändå billigare i hingstavgift än Contendro I.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 608
Senast: athena
·
Avel Ja, 2013-tråden kom ju redan i Mars 2012 så det är väl hög tid för en 2014-tråd! :D Tycker iaf jag som inte betäcker i år ;) Så...
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
172 633
Senast: polly p
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 647
Senast: Efwa
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp