@BuenoBull lägger inga värderingar i själva sockerätandet eller ej.. men om du känner så starkt för något, oavsett vad det är som handlar om så hoppas jag, för din och din dotters skull att du stoppar oavsett. det gör jag utan att tveka. vår etta har nu inför tvåans ankomst varit mycket med farmor och farfar.. och blivit ett litet monster som helt glömt hur man uppför sig. när vi umgicks allihopa och jag sa ifrån, och fick samma svar som du, att man ska få bli bortskämd av farmor och farfar, så var mitt svar "absolut, men man ska inte bete sig ouppfostrat och oförskämt för det, då är gränsen nådd för länge sen" i ditt fall hade jag sagt att visst, men inte vid nio månader och helt enkelt plockat bort det dom försökt ge barnet. jag hade inte ens funderat, jag ser inga orsaker att vika på mina värderingar för att svärisarna fått för sig att man är snäll för att man proppar ungen full i godis, snäll på riktgt är man på andra sätt, med godis köper man dem.
det har iaf funkat bra för oss, jag tror faktiskt det fört oss närmre att jag v¨gat vara ärlig och rak mot dem, och idag frågar de om och hur mycket dottern får.