Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Lena,
vet du om samlingsalbumet finns redan? tänkte besöka huvudstaden senast i mitten på december.. där finns bokhandelns som har det mesta ( men inte det man verkligen vill ha :( )
Jag vill läsa albumet under julen !!! :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

tack för snabbt svar!
kanske bättre att ta det säkra före det osäkra och beställa direkt!?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ååååh! Jag önskar, önskar, ÖNSKAR att tomten kommer med ett sådant i julklappssäcken i år! ^^ Helst signerat då förstås. :D Annars får jag ge mig själv en i nyårspresent eller nåt. :d:D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

men kan jag beställa från finland?? rutan där det står sverige går inte att ändra??

Skulle rekommendera att beställa från tex Bokus istället, mycket billigare (84:- mot 120:-, även om det tillkommer frakt) och går att beställa till Finland.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Kanske har skrivits, men vad heter den/det? Boken/albumet? Jag måste ha! :D

Det är ett samlingsalbum som heter "Min Hästs Bästa, del 1", och det innehåller en nostalgisk samling av mina allra allra första serier, dvs sånt jag tecknade när jag var 19 - 20 år ungefär! Många som läste dem "på den tiden" vill se dem igen, för inte många har kvar tidningarna från de åren. Det är JÄTTEkul att så många vill ha dem, jag är alldeles överväldigad! Och det är en nostalgitripp för mig med, fastän jag inte direkt tecknar likadant nuförtiden....! ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

På den hemsidan står det: "Nu samlas Lenas bästa långserier och först ut blir de bästa serierna från hennes tidiga år, från 1989-84. Klassiker som bland annat Pärla, Solöga och Min vän Gråben har färglagts på nytt till glädje för både gamla och nya fans."

Antar att det menas 79-84? :p

Men innebär det att det bara är några få utvalda, eller är det alla? Alltså jag menar hallå, men vill ju inte missa någon!? :confused: :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

På den hemsidan står det: "Nu samlas Lenas bästa långserier och först ut blir de bästa serierna från hennes tidiga år, från 1989-84. Klassiker som bland annat Pärla, Solöga och Min vän Gråben har färglagts på nytt till glädje för både gamla och nya fans."

Antar att det menas 79-84? :p

Men innebär det att det bara är några få utvalda, eller är det alla? Alltså jag menar hallå, men vill ju inte missa någon!? :confused: :D

Det är "de bästa" från 79 - 84. Somliga andra tänker jag INTE gå med på att man trycker igen :nailbiting::yuck: Dessa är de som blivit lite smått klassiska, om jag får säga så själv. :o
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ååh, fullblodet...? Som väl hette Scarlett, på riktigt...? Jag ändrade på namn ibland, när det var lite känsligt, så att ingen skulle känna igen sig...

Den tjejjen var faktiskt omslagstjej på Min Häst en gång, ihop med Granis och en liten get!

Såg du stallet?? Tänk att du körde förbi DÄR!! Det är ju min barndoms by, mitt barndomshem ligger nedanför stallet, vid älven, och jag trodde aldrig aldrig att jag skulle sälja det. Men nu blev det så..... Jag blir fortfarande vimmelkantig och måste dra djupt efter andan när jag tänker på Tuvan .....

Är du Skelleftebo??

Sent svar,

Jo, jag tror hästen hette så i verkliga livet. Jag gick gymnasiet med tjejen som ägde henne så jag träffade på tjejen efter att detta hade hänt. Hon hade ett nytt fullblod då.

Åh, jag har missat henne på omslaget, men hon måste ha varit en perfekt omslagsflicka :)

Det är faktiskt väldigt fint där kring Tuvan. Våra bekanta bor vid älvkanten i Bergsbyn och onekligen får man erkänna att det är fint där :) Trots att det är vid fel älv ;) Själv kommer jag från umeälvens start uppe i lappmarkerna och har hållit mig vid denna älv, fast nu mer vid utloppet i stället.
 
Senast ändrad:
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

KL
Idag kom seriealbumet och nu är det genomläst:) Så.....Vad skall jag läsa nu då och stå ut till NÄSTA jul? "Gråben" och "Svarta Björn" var de som väckte mest nostalgiglädje hos mig men hela albumet var över förväntan då jag hann bli osäker när Lena själv skrev här inne att det typ skulle vara hennes första serier och jag läste då som att det kanske skulle bli någon oigenkännbart. Men det var ett mycket bra seriealbum, synd att man läser så fort som vuxen och inte kunde jag spara mig heller och typ bara läsa en serie i månaden.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 347
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 234
Senast: Grazing
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Fiorano
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 091
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp