Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

KL
Idag kom seriealbumet och nu är det genomläst:) Så.....Vad skall jag läsa nu då och stå ut till NÄSTA jul? "Gråben" och "Svarta Björn" var de som väckte mest nostalgiglädje hos mig men hela albumet var över förväntan då jag hann bli osäker när Lena själv skrev här inne att det typ skulle vara hennes första serier och jag läste då som att det kanske skulle bli någon oigenkännbart. Men det var ett mycket bra seriealbum, synd att man läser så fort som vuxen och inte kunde jag spara mig heller och typ bara läsa en serie i månaden.

Tack!!!!!!!
Färgläggningen är helt ny, så det gjorde nog sitt till ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Albumet kom med posten idag och nu är det utläst. Så många av mina favoritserier! De är skrivna med så mycket hjärta och jag är alldeles förundrad över hur otroligt mycket handling det finns i de små textrutorna, hur bilderna blir så levande att man kan känna stalldoften och stäppernas dammiga luft. :love: :love:

Det är en fantastisk läsupplevelse och jag kan inte vänta tills nästa album släpps. Under tiden får jag nog samla ihop alla mina gamla tidningar och hålla till godo med att jag fattas några uppdelade berättelser.

Är det bestämt vilka serier som kommer få plats i nästa samlingsalbum?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Albumet kom med posten idag och nu är det utläst. Så många av mina favoritserier! De är skrivna med så mycket hjärta och jag är alldeles förundrad över hur otroligt mycket handling det finns i de små textrutorna, hur bilderna blir så levande att man kan känna stalldoften och stäppernas dammiga luft. :love: :love:

Det är en fantastisk läsupplevelse och jag kan inte vänta tills nästa album släpps. Under tiden får jag nog samla ihop alla mina gamla tidningar och hålla till godo med att jag fattas några uppdelade berättelser.

Är det bestämt vilka serier som kommer få plats i nästa samlingsalbum?

Nejmen - TACK!!! Vad lycklig jag blir!! :love:

Nästa album - jag är lite osäker på vilka serier det blir, det blir ett urval i alla fall, av de "bästa" så att säga, men fortfarande från den gamla goda tiden.

TACK, igen!!! :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag vill också ha!!!!! Hur många serier är med i albumet? Inte tillräckligt många om ni redan läst ut alla. :angel: :D

Jag brukade alltid bläddra fram till Lenas serier först och sen eventuellt bläddra tillbaka och läsa de andra, men de var aldrig lika bra. :p Nu vill jag ju ha varenda ett av Tuva-stallet böckerna och såklart alla kommande album! Men att hålla oss på halster så himla länge är ju halv tortyr! :p ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

:D Tack!!

Boken är 142 sidor och innehåller 13 serier från åren 1979 - 84! För alltid fri , Solöga, Trollhästen, Min vän Gråben (2 delar), Humorist, Silverfalken, Svarta Björn (3 delar), Pärla och Försteskötare. Alla serierna har fått ny färgläggning :)

Jag tycker också det är fantastiskt att återse dem, det är en nostalgisk resa tillbaka i mitt eget liv, också! :love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Fick mitt igår och läste ut det direkt.
Underbara serier även om flera är så sorgliga att jag gråter.

Vill ha fler!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Det känns som att det är vi läsare som ska tacka för all grå vardag dina serier förgyllt. :love: :bow:

Finns det plats för fler som kom innan 1984 så saknade jag Mumma - kom och försvann, Ruffian och Poli'.Men jag är inte avundsjuk på den som sitter och ska välja bort vissa av serierna, det känns som en omöjlighet.

Den nya färgläggningen var riktigt häftig, Silvers Saga skulle göra sig riktigt bra i nyupplaga känner jag. :angel:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ååååh, serien om Ruffian glömmer jag aldrig, jag älskade alla de där sanna serierna!! :love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

ja å nevele pride!!

Lena, jag tycker Mulle å Vivan är bästa avsnittet hehee ;) *inte alls partisk*
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Min favorit är såklart den hon skrev om mina hästar! Handlade om mitt fjordsto Katinka som fick tvillingföl, om nu någon minns den? Gick i repris ett par gånger också.
Sen är Mulle också en favorit förstås!

Min nordsvensk Victor har också varit med i en Lena-serie :).
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag som läste min häst från mitten av 90-talet och framåt, är det serier i albumet som även jag kan känna igen i det första albumet? Jag vet ju att vissa serier har publicerats flera gånger. :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ja det är det. Jag kände igen det flesta, är född 85 och började läsa runt 92 - 93.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Också läst (och grinat som ett barn) igenom mitt album nu, hade inte ens tid att önska mig det i julklapp :D Underbart, och flera jag inte läst förut! Håller för övrigt med de andra att vi KAN INTE vänta ett helt år till nästa!! :D

Men den "För alltid fri", har du gjort en nyare variant av den? Eller visst finns det en liknande, men dom fångar hästen och tjejen rider den men släpper den sen fri (?) också en svart häst.... fick iaf flashbacks när jag läste men det var inte riktigt samma...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 234
Senast: Grazing
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Fiorano
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 091
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp