Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*
Min modiga ponny Lejonhjärta, Till trapalanda, Tuva, Freddie och såklart Mulle! :love: Vilka minnen!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

den här minns jag och den är väl relevant för den här sidan :D

75.jpg
!!

Secretariat, lejonhjärta, en alldeles egen häst, var också bra, och det är jättekul att kolla på bilderna i listan, gud att jag kommer ihåg i princip alla bilder men inte namnen??

sen var det en med en enhörning som jag tyckte var fånig :angel:. resten var typ livets höjdpunkter :D
 
Senast ändrad:
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Men Solöga måste kommit i repris då, för jag har den i någon av mina tidningar, minns den iaf. Jag är född -85, så jag tycker ju inte det var så längesen:angel:

Jaa den gick säkert i repris! De flesta har ju gjort det :) Men jag läste den i någon av mammas gamla tidningar :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Man o War ! (så gammal är jag) och Mulle så klart :)

Eftersom jag slutade läsa Min Häst senare missade jag Secretariat och fattade först inte att det inte var man o war när filmen kom på TV

Min häst var/är en väldigt allmänbildande tidning
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Nån av mina favoriter måste vara "Salam Alakum" (tror jag den hette), om en tjej som köpte ev svart arab.

En annan favorit var en som jag inte kommer ihåg vad den hette, men om en ridskoletjej som en hel termin fick rida en svår och tjurig märr, de hade massa problem men i slutet förstod de varandra och stoet var jättetrevligt.

I övrig har en massa underbara serier redan nämnts.
Sommaren med skräcken, Gråben, Danilo etc :love::love::love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag minns en serie om en tjej som blev avslängd av en häst och bröt armen och sen på ridlägret fick hon "stallets skräck". Tror den var uppdelad i två delar.
Och fjordingarna det pratas om minns jag väl!
Åh, så många serie-minnen som ploppar upp i hjärnan nu.

Sen var det en serie om en tjej vars lillasyster var döende och pratade om att hästen på affischen hon fått skulle följa med henne när hon dog. Och när hon dog så var plötsligt affischen tom.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag fullkomligt älskade en serie som hette "För alltid fri". Den handlade om en mustang som fångades in, blev vän med en flicka som sedan släppte honom fri, hästen störtade utför ett stup och dog. Jag stortjöt varenda gång jag läste den, men ändå var jag tvungen att läsa om den hur många gånger som helst. Den gick i repris några gånger också.

Serien om Gandalf Grå var också en favorit. Och så Mulle så klart. Jag är mycket nöjd över att mina barn numera är så stora så att vi har Min Häst i huset igen, så att jag får läsa Mulle! :D

Åh! "För alltid Fri" var min allra allra första egna serie! (Förutom Mulle.) Jag tror aldrig den publicerats igen?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

den om din häst kommer jag ihåg!

en favorit som jag inte kommer ihåg vad den heter var om en mustang som var dålig och blev omhändertagen av en flicka, när stoet var bra igen så rymde hon men kom tillbaka ett år senare för att föla eftersom det var höst och fölet inte skulle klara sig i det vilda.

och så mulle, och tuva serien

Det var väl "Misty - hästen från bergen"? :laugh:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Min favorit är såklart den hon skrev om mina hästar! Handlade om mitt fjordsto Katinka som fick tvillingföl, om nu någon minns den? Gick i repris ett par gånger också.
Sen är Mulle också en favorit förstås!

Jag tror den är en av läsarnas favoriter...! ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh den om en pojke och hans vita ponny silver som är gammal och sen händer något med en drake i ett kärr och sen föds det ett föl som gnäggar åt pojken, så är det silver som blivit pånyttfödd. SÅ himla bra! Grinar nästan att tänka på det...haha

Silvers Saga! En av mina favvosar.......
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ja tuvagänget! Har köpt "böckerna om dom, sitter och läser dom ett par gånger om året ;)

Även den mer engelskinspererade (tror jag iaf..) serien Freddy på firefootfarm, hette den så? Tyvärr började jag bli för gammal så slutade väl läsa min häst i ungefär den vevan, men den serien har jag tänkt på många gånger.

ÅH! Freddie är nog min allra största favorit. Den är så rolig att teckna!! Jag håller just nu på med näst sista avsnittet av den långköraren, och det är SÅ sorgligt..... Men jag låter den sluta med en riktig :cool:cliffhanger ... så kanske jag kan ta upp den igen någon gång, någonstans...!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Å, det finns så många... Gråben korsningen mellan ardenner och fullblod. Flickan älskade sin häst men blev mobbad av sina kompisar.
Och Vildkatta! Kommer ni ihåg dessa?

ÅH!! Gråben minns jag, den var speciell, det tycker till och med jag! Och Vildkatta..... Vilka minnen! Även för mig!!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Men kära nån! Jag blev tio år igen... Gråben, Mumma, Poli. Åh!! :heart
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Solöga! Jag var tydligen inte ens född när den kom ut, men mamma har gamla serietidningar. Nästan så man skulle gå upp på vinden och ta ner och läsa..

Solöga är en väldigt speciell serie även för mig...... En av mina allra första, egna. Originalet blev stulet och är nog borta för alltid och jag vet inte om några kopior finns kvar någonstans.....
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Kl

Jag fullkomligt älskar alla Lena Furberg-serier, och har sparat alla mina Min Häst mest pga dem :D

Bland mina favoriter är "ge aldrig, aldrig upp", "ingen rädder för hästar" och många många mer! :love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åhh :love: det finns så många så himla bra, några favoriter är Ökenvandraren, Östan om sol västan om måne, Sommaren med Skräcken, Vem är han? Hästen som jag kallar King, Rida på vinden och Vildkatta. Och så klart Mulle och Tuva-serien!

Vem är han? Hästen som jag kallar King! är alldeles sann!!
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 334
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: Grazing
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
417
Senast: Fiorano
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 080
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp