Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag har äntligen kunnat börja köpa min häst igen eftersom dottern börjar bli så stor nu! Lena, du var/är en stor idol för mig och jag försökte rita hästar som du men de blev aldrig ens i närheten...
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Den om min medryttarhäst så klart :angel::love: (hon var med i Mulle)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

den här minns jag och den är väl relevant för den här sidan :D

75.jpg
!!

Secretariat, lejonhjärta, en alldeles egen häst, var också bra, och det är jättekul att kolla på bilderna i listan, gud att jag kommer ihåg i princip alla bilder men inte namnen??

sen var det en med en enhörning som jag tyckte var fånig :angel:. resten var typ livets höjdpunkter :D

Hahaha! Vilken var det? Jag har nog gjort flera om Enhörningar ;) Somliga bättre än andra ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Nån av mina favoriter måste vara "Salam Alakum" (tror jag den hette), om en tjej som köpte ev svart arab.

En annan favorit var en som jag inte kommer ihåg vad den hette, men om en ridskoletjej som en hel termin fick rida en svår och tjurig märr, de hade massa problem men i slutet förstod de varandra och stoet var jättetrevligt.

I övrig har en massa underbara serier redan nämnts.
Sommaren med skräcken, Gråben, Danilo etc :love::love::love:

Stallets värsta häst? :laugh:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Lena, Lena.. När kommer det egentligen samlingsalbum med BARA dina serier? Jag tjingar första exet! (Och andra, så att jag har ett i reserv ifall jag nöter ut ett! :love:):bump:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Lena, Lena.. När kommer det egentligen samlingsalbum med BARA dina serier? Jag tjingar första exet! (Och andra, så att jag har ett i reserv ifall jag nöter ut ett! :love:):bump:

Jag ska visa den här tråden för förlaget så får vi se! :laugh: Tack!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Hur fick du tag i alla sanna berättelser? Var det folk som kontaktade dig eller du som kontaktade dom?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Hur fick du tag i alla sanna berättelser? Var det folk som kontaktade dig eller du som kontaktade dom?

Tuvagänget var ju mina egna kompisar från stallet på Tuvan där jag själv hade häst. En del andra serier kom till efter brev jag fick, andra hittade jag på andra håll. Några läste jag om i tidningar när jag bodde utomlands, bl.a. historien om King, om Lejonhjärta, om hästen som miste ett ben mfl
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag köper direkt! Minst 2 ex, förmodligen fler!

Samma här. När man fick sitt nummer av Min häst, så var det alltid högsta vinsten om det var en Lena Furberg-serie med. Jag har alltid tyckt att just Lenas teckningar av hästar är unikt vackra. Och så många fina och rörande historier. Jag hade med glädje köpt och läst ett samlingsalbum :laugh:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Och jag med! Har forfarande kvar alla mina Min häst tidningar, jag är 30.... Och anledningen är dessa underbara serier! Läser nog igenom dom en gång om året eller varanat...

Och jag vet att jag inte har alla serier (trots många kilo tidningar), och vissa retar mig fortfarande att jag inte läst alla delar av!

Så snälla Lena, ge ut en komplett samling! :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh gud, dessa älskade serier!! Jag har sparat massor med gamla tidningar och härom dagen läste jag massa gamla serier av Lena Furberg. Stallgänget på tuva är ju en klar favorit. Även "Bara inte Billy", "Den riktiga Pyrola" är några jag minns :love: Oj som man grinat och till dessa serier :rofl: Så himla bra, och man blir aldrig för gammal för att läsa dom!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh gud, dessa älskade serier!! Jag har sparat massor med gamla tidningar och härom dagen läste jag massa gamla serier av Lena Furberg. Stallgänget på tuva är ju en klar favorit. Även "Bara inte Billy", "Den riktiga Pyrola" är några jag minns :love: Oj som man grinat och till dessa serier :rofl: Så himla bra, och man blir aldrig för gammal för att läsa dom!

KL

Och tacktackTACK till alla, ingen glömd! Jag ska skicka tråden till förlaget på måndag och hoppas att det kan bli något! Tack allihopa - jag är alldeles tagen och väldigt glad! :love:
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 353
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 242
Senast: Grazing
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Fiorano
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 110
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp