Sv: Gåshud

Förstår inte alla dessa betalande människor som går och tittar på den här typen av "show". Och därmed uppmuntrar detta att fortsätta. Och de som utövar, hur kan de, som sagt sova om nätterna?
 
Sv: Gåshud

För dom är helt enkelt lärda så från början, det är den synen dom har på djur. Dom förstår väl antagligen inte att djur har känslor också. Det är helt sjukt men dom förstår inte det alls. Det är liksom vanlig vardag att behandla djur som dom gör..
 
Sv: Gåshud

Jag orkade inte ens titta klart... :cry:

FY FAN!!! Att folk orkar behandla djur på detta sättet, det är helt enkelt VIDRIGT!!!

Stackar kor och häster, jag lider verkligen med dem!! :cry:
 
Sv: Gåshud

Sjukt, det är hemskt att se att människan som själv anser sig vara smartare än allt annat trots det gör sånt här. Fast det kanske är just därför, för att de tror att vi är bättre? :mad:

Det som jag kom å tänka på är alla amerikanska filmer där man hyllar rodeon, och den formen utav tävling. Där glorifierar amerikanerna sporten, precis som de glorifierar hela USA. Nää, sorgligt är vad det är. Å kanske om nått sorgligare är dem som e sålda på usa.
 
Sv: Gåshud

Jag på allvar gråter nu.. Mitt hjärta skär när jag ser sånt där.. Jag hatar allt runt rodeo.. Djurplågeri o skit..

Önskar den sämre behandlingenpå människorna i fråga..

Shit va arg o ledsen jag blir:mad::cry:.. Känslolösa monster är vad dom är.:mad:. Paniken och smärtan djuren måste känna ger mej kalla kårar..

Önskar jag kunde ta hem varenda djur o krama dem o ge dem ett värdigt liv..............
 
Sv: Gåshud

Och detta anser folk vara manligt:confused:??? I så fall skulle jag skämmas över att vara man.
Nej fy! En sak är säker, jag kommer i alla fall att sova illa inatt. Bedrövligt!
 
Sv: Gåshud

Har inte vågat titta eftersom jag alltid gråter när jag ser sånt där, fruktansvärt! Jag kan inte fatta hur man kan behandla ett djur, en helt oskyldig varelse på det sättet.
 
Sv: Gåshud

Nä, ingen har väl klandrat USA för att vara smarta. Puckon är vad dom är!

Det dummaste jag hört. Dom gör dom bästa westernsadlarna i princip, dom utvecklade western ridningen, dom har dom mest intressanta hästmän som alla borde lyssna på.

Rodeo kanske inte är det bästa dom kommit på, men på den filmen visade dom ju bara dom sämsta grejerna med det. Vem här håller inte på med Barrel race eller Pole bending "once in a while".

Då är väl iaf Omak Suicide Race värre än rodeo när man pressar hästens fysiska gränser.

Mina egna åsikter. Men man kan inte skylla på ett helt land pågrund av det.


http://www.youtube.com/watch?v=AdeW4HUgRno

http://youtube.com/watch?v=_4pig67unHo

Vad är värst?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gåshud

:devil::devil::devil: Vad i helv...... de visste jag inte om. är de i Mexico ELLER?
Detta gör mig FLY FÖRBANNAD!!!!!!
Satan VI MÅSTE HJÄLPAS ÅT FÖR ATT STOPPA DETTA!!!!!:devil::eek::eek::cry::cry::cry:
Har aldrig hört om detta. Stackars djur..!!!! F:devil:n!! Vad ledsen man blir av detta.
 
Sv: Gåshud

Kanske låter grymt, men turligt nog så är det även många människor som gör sig illa och tom dör. Man kan ju hoppas att de lär sig.
 
Sv: Gåshud

Kanske låter grymt, men turligt nog så är det även många människor som gör sig illa och tom dör. Man kan ju hoppas att de lär sig.

De är RÄTT ÅT DOM DJÄVLA IDIOTER!!!!
Dett gör mig grymt förbannad. :devil::devil::eek::cry:
Hoppas dom slår ihjälsig allihop. stackars hästar å bli piskade så .... fyfan.
 
Sv: Gåshud

Jag förstår inte hur amerikanarna e funtade alltså :confused: Har sett lite på d filmer som ligger här men man blir ju så ledsen att se d att d finns sånna svin som gillar d :eek: Å sen tar dom med SINA BARN oxå å va lär dom sig då jo att inte ha respekt å förståelse för hästar å djur över lag:devil: D E SKAM ....:mad:
 

Liknande trådar

Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 585
IT & mobiler Jag har blivit med Apple Watch, en 8 på 45 mm. Trivs inte riktigt med silikonarmbandet som följde med och försöker därför hitta något...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: hastflicka
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
616
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp