Bukefalos 28 år!

Gift vid första ögonkastet 2022!

Jag får inte ihop vad Märtha vill. Ena stunden så säger hon att hon vill att Axel ska vara mer manlig, i nästa att hon ogillar steriotypa mansdrag O_o
Hon säger sig gilla när personer går sin egen väg utanför normen men pikar på det mesta som rör honom, bla nedlåtande ton och kommentar om hans lägenhet och att han gillar rosa.
Hon stör sig på att han frågar om lov och ber om ursäkt.

Varför hoppar hon inte av?

Jag vet inte om det är något som reglerar det att de måste fullfölja?
Det verkade på henne i tidigare avsnitt som hon blivit övertalad av experterna att fortsätta.

Annars borde även Axel hoppa av. Förnedringen var ju total, No way att jag velat fortsätta efter att någon sagt att den inte finner mig oattraktiv och behandlar en som ett slemmigt havsdjur 😅
 
Gillar Märtha allt mindre faktiskt. O_o

Och stackars Örebrokillen på slutet. :(

Alltså känns det som om nåt av paren egentligen verkar matcha särskilt väl med varandra? 🙈 Utom möjligen andra chansen-paret. Dem har man väl å andra sidan inte fått se så mycket av ännu, men de verkar ju rätt chill så här långt i alla fall.
 
Så skönt att den rödhåriga bröt med Märta. Det kändes som att han behövde det för att inte bli helt nedtryckt.

Och gayparet.. Sjukt märkligt beteende av den mörkhåriga. Varför är han ens med om han inte vill gå den ljushårige till mötes?
Ja en himla tur att Axel bröt.
Och Jonas den stackarn, varför sökte Martin till programmet? Han verkar ju totalt ointresserad av en relation. Jag tror faktiskt inte han ens förstår vad en relation är. Det är bara party och stå sig själv närmast. Så fort han behöver vara en partner blir det jobbigt och tråkigt.
 
Jag tycker det blir mer och mer uppenbart att Martin har alkoholproblem. Oklart dock om denna problematik triggas extra av situationen han befinner sig i.
Jag funderade också på det i går, eller om det bara var jag som är dömande/trångsynt när det gäller alkoholkonsumtion och beteenden kopplat till detta.
 
Jag får inte ihop vad Märtha vill. Ena stunden så säger hon att hon vill att Axel ska vara mer manlig, i nästa att hon ogillar steriotypa mansdrag O_o
Hon säger sig gilla när personer går sin egen väg utanför normen men pikar på det mesta som rör honom, bla nedlåtande ton och kommentar om hans lägenhet och att han gillar rosa.
Hon stör sig på att han frågar om lov och ber om ursäkt.

Varför hoppar hon inte av?

Jag tycker det känns som att hon säger det som låter modernt och ’korrekt’ utåt när hon pratar om relationer i allmänna ordalag men att det inte är vad hon verkligen tycker egentligen 🙄

Tycker hon och mörkhåriga gaykillen känns som väldigt osköna människor 🙈
Sen känns det som väldigt många rätt speciella människor som matchats i år, eller så vinklar tv det så att det verkar så 🤔
 
Senast ändrad:
Det ligger nog någon sanning i det. Inte tänkt på det innan jag läste ditt inlägg, men nu känns det uppenbart.

Ja, nånting där är det definitivt. Får för mig att han är sjukt obekväm med hela situationen och känner press på sig att ”underhålla” (detta är förmodligen inget nytt för honom dock), och att alkoholen blir ett sätt att fly då. Över lag känns det som flera av deltagarna denna säsong inte mår så himla bra? Gay-Jonas verkar dock mer autentisk och i kontakt med sitt eget känsloliv och jag kan tänka mig att även detta gör Martin obekväm.
 
Håller med om att Martins beteende verkar tyda på alkoholproblem, prioriterar att dricka och festa framför allt annat. Synd om Jonas.
 
Ja den är riktigt tråkig att kolla på nu! Men men, what to do när man betat av alla säsonger av alla länder och fortfarande behöver verklighetsflykt 🤣
Var hittar man serien från olika länder? Vet ni om man kan se tidigare svenska säsonger någonstans? Jag missade förra säsongen.
 
Jag tycker om Jonas, han verkar vara en fin människa😊

Det var så jobbigt att se honom så ledsen.

När Martin sa att han prioriterade att umgås med de andra på festen för att han inte träffar dem så ofta (eller vad nu han sa, minns ej ordagrant) så förstår jag verkligen att Jonas blev ledsen, när de knappt heller känner varandra och dessutom har en begränsad tid på sig att genomföra det här ”experimentet”.

Men som ni skrev, alkoholproblem låter ju troligt. Låter pojkvännen gå hem vid två ensam och går på efterfest och ej kommit hem än när klockan är halv nio. Det var svinigt gjort mot Jonas tycker jag.
 
Jag ligger lite efter med avsnitten, men kollar nu på när Jonas och Martin (?) äter kräftor och fy vad jobbig stämning det känns som. Använd face mist, ät kräftor på det sättet, använd inte mobilen osv. Kan de inte prata om nåt annat än hur den andre bör bete sig? 🙄
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
461
Senast: Palermo
·
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 899
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 396
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 209
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp