Gift vid första ögonkastet 2022!

Är det ytligt att inte känna attraktion, eller att vilja känna attraktion för någon man ska vara gift med? För mig är det snarast en grundförutsättning för ett förhållande (en av flera skall tilläggas).
Nej det tycker jag inte, jag tycker bara att hon kändes avståndstagande redan innan hon såg honom. Och överlag kändes ytlig när hon tittade på hans lägenhet också. Fick bara inget bra intryck av henne.
 
Just det. Jag gick förbi killen i På spåret-paret idag, i mitt kvarter dessutom. Han stod och pratade med två tjejer och en kille på en uteservering, hon var dock inte där :p (vilket ju inte behöver betyda något alls egentligen, men jag kollade ändå nogrannt OM hon skulle varit där). Först nya kollegan och sen han i mitt kvarter. Har aldrig hänt förut att jag sett två från programmet 😆
Ett par från en tidigare säsong (förra?) har flyttat så de bor typ 2 km ifrån mig, dessutom finns inte så många vägar att promenera på när det är snö och de har dessutom hund = ser dem hela tiden 😅. Jag är sjukt dålig på att känna igen folk men har lärt mig vilka dessa är, trodde dock jag kände igen tjejen som en kompis kompis så sa glatt hej innan jag insåg att jag kände igen henne från TV. Har gjort samma misstag med Sara Hector 🙈.
 
Ett par från en tidigare säsong (förra?) har flyttat så de bor typ 2 km ifrån mig, dessutom finns inte så många vägar att promenera på när det är snö och de har dessutom hund = ser dem hela tiden 😅. Jag är sjukt dålig på att känna igen folk men har lärt mig vilka dessa är, trodde dock jag kände igen tjejen som en kompis kompis så sa glatt hej innan jag insåg att jag kände igen henne från TV. Har gjort samma misstag med Sara Hector 🙈.

Äsch, ute i bushen är det ju standard att hälsa på alla 😁
 
Äventyrsparet: Åh så jobbigt att se. Jag led med båda. De kommer inte ens bli vänner. Hela grejen går för djupt förbi hennes intigritet. Varför ens ta med personer med hög intigritet i ett experiment som bara pågår i 4 veckor? Det krävs ju att man direkt ger sig in hämningslöst utan murar för att "hinna" på 4 veckor.

På-spåretparet: verkar fina mot varandra. Tror de kommer fortsätta sin relation även efter programmet.

Ångerparet: jättefina! Hoppas de hittar hela vägen till varandra. De har en skön aura.

Gayparet: Nä, ingen kemi. De blir inte heller vänner eller ett par.
 
Är det ytligt att inte känna attraktion, eller att vilja känna attraktion för någon man ska vara gift med? För mig är det snarast en grundförutsättning för ett förhållande (en av flera skall tilläggas).
Nej, men om man kan slänga en blick på någon och avfärda denne direkt - då ska man nog inte ställa upp i programmet. Om man däremot känner att utseendet inte är allt och är öppen för att bli attraherad av någons personlighet istället - då är programmet mer rätt.
 
Äventyrsparet: Åh så jobbigt att se. Jag led med båda. De kommer inte ens bli vänner. Hela grejen går för djupt förbi hennes intigritet. Varför ens ta med personer med hög intigritet i ett experiment som bara pågår i 4 veckor? Det krävs ju att man direkt ger sig in hämningslöst utan murar för att "hinna" på 4 veckor.
Kan också undra det, men tror samtidigt att de också vill ha med olika typer av människor, och för henne kanske det kändes som en bra idé innan hon var mitt i det? Men - jag känner igen mig en hel del i henne och hennes reaktioner, och jag skulle ju aldrig drömma om att vara med i programmet!
 
Nej, men om man kan slänga en blick på någon och avfärda denne direkt - då ska man nog inte ställa upp i programmet. Om man däremot känner att utseendet inte är allt och är öppen för att bli attraherad av någons personlighet istället - då är programmet mer rätt.
Man kanske inte vet det innan det har hänt? Det är ju antagligen inte så att hon gått in i det här med intentionen att direkt avfärda och avvisa om hon inte känner sig attraherad, och det är ju inte direkt så att hon inte försöker heller, men att befinna sig i en situation med förväntningarna på sig att man ska känna attraktion och kanske till och med kärlek för att upptäcka att man känner sig helt oattraherad, det måste vara skitjobbigt!
 
Nej, men om man kan slänga en blick på någon och avfärda denne direkt - då ska man nog inte ställa upp i programmet. Om man däremot känner att utseendet inte är allt och är öppen för att bli attraherad av någons personlighet istället - då är programmet mer rätt.
Men sen tänker jag att det är skillnad på att inte känna någon direkt attraktion, och att känna att man tycker personen är väldigt oattraktiv. I det senare läget är det nog svårt att komma över. Kanske hade hon varit mer öppen för det första.
 
Läste den här tråden innan jag började kolla på nuvarande säsong. Men varför kallas de äventyrsparet? Största besvikelsen hittills är att äventyrsparet inte verkar äventyrliga alls? 😅

Det äventyrliga med dom är väl att dom inte ”vill leva Svenssonliv” om jag har uppfattat det korrekt. Iofs är väl alla i programmet äventyrliga i den bemärkelse att dom gått med på att gifta sig med en total främling 😜
 
Fast är det inte jättebra att de hittar ett sätt som känns bra? Jag tycker att det är väldigt starkt och bra gjort av henne att vara så tydlig som hon är i det här programmet. Ingen kan ju säga på förhand hur någon kommer att reagera på en viss situation, och jag ser väldigt mycket fram emot att se hur deras relation kommer att utvecklas framöver. Jag tyckte också att det var jättebra att hela historien kom fram. 🙂
 
Fast är det inte jättebra att de hittar ett sätt som känns bra? Jag tycker att det är väldigt starkt och bra gjort av henne att vara så tydlig som hon är i det här programmet. Ingen kan ju säga på förhand hur någon kommer att reagera på en viss situation, och jag ser väldigt mycket fram emot att se hur deras relation kommer att utvecklas framöver. Jag tyckte också att det var jättebra att hela historien kom fram. 🙂
Han erbjöd sig att sova på soffan. Det hade enligt mig känns mer värdigt (för honom).
 
På spåretparet- de har kemi men har de något att prata om? Dialogen verkar fastna.

Gayparet- katastrof. Tycker den mörka killen uppdrädde respeklöst mot Jonas.

Ångerparet- Söta men försiktiga.

Äventyrsparet- Han verkar ha tappat bort sig själv helt i sitt försök att vara henne tillags.
 
Varför skulle kuddtjejen helt plötsligt bli attraherad av sin kille enligt experterna?

Attraktion fungerar inte så hon kommer inte bli attraherad av honom.

Varför avbryter dom bara inte är ju bara synd om killen.
 
På spåretparet- de har kemi men har de något att prata om? Dialogen verkar fastna.

Gayparet- katastrof. Tycker den mörka killen uppdrädde respeklöst mot Jonas.

Ångerparet- Söta men försiktiga.

Äventyrsparet- Han verkar ha tappat bort sig själv helt i sitt försök att vara henne tillags.

Jag skulle säga att Märtha är gayparets motsvarighet till Martin. Dvs väldigt konfrontativ. Men till skillnad från Jonas så bjuder inte Axel på något mothugg, och det provocerar henne ännu mer. Att kärlek skulle uppstå i något utav dessa par ser jag som högst osannolikt.
 
Jag får inte ihop vad Märtha vill. Ena stunden så säger hon att hon vill att Axel ska vara mer manlig, i nästa att hon ogillar steriotypa mansdrag O_o
Hon säger sig gilla när personer går sin egen väg utanför normen men pikar på det mesta som rör honom, bla nedlåtande ton och kommentar om hans lägenhet och att han gillar rosa.
Hon stör sig på att han frågar om lov och ber om ursäkt.

Varför hoppar hon inte av?
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 663
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 379
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 993
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp