Bukefalos 28 år!

Gift vid första ögonkastet 2022!

Jag blev förvånad när Martin och Jonas var hos terapeuten att hon i princip bara verkade tycka att det var Jonas fel och att han har problem att vara ensam. Nån jäkla sekund kan väl Martin ägna åt honom om de ska försöka starta en relation tillsammans liksom? Det är inte så konstigt att Jonas blir ledsen.
 
Jag blev förvånad när Martin och Jonas var hos terapeuten att hon i princip bara verkade tycka att det var Jonas fel och att han har problem att vara ensam. Nån jäkla sekund kan väl Martin ägna åt honom om de ska försöka starta en relation tillsammans liksom? Det är inte så konstigt att Jonas blir ledsen.
Så tyckte jag också.
Det är väl inte konstigt när man är i ny stad som är totalt olik ens hemstad, med ny människa och utan någon vän eller familj…att det är jobbigt och utelämnande?
Jag tycker inte Jonas är klängig och osjälvständig utan ställer helt rimliga krav på sin parter där de är i processen.
Martin däremot levererar ju inte öht.
 
Jag blev förvånad när Martin och Jonas var hos terapeuten att hon i princip bara verkade tycka att det var Jonas fel och att han har problem att vara ensam. Nån jäkla sekund kan väl Martin ägna åt honom om de ska försöka starta en relation tillsammans liksom? Det är inte så konstigt att Jonas blir ledsen.


Tänk på att vi inte har sett allt, vi vet inte allt vad de har sagt. Jag tycker det var bra att få ut Jonas på egna upptäcksfärder när Martin är på jobbet. Men självklart är det inte ens lite ok att bete sig som Martin gör.

Jag tycker klippningen av programmen brukar följa samma mönster varje år. Först är allt bra och gulligt, sedan blir det lite grus i maskineriet hos alla (hur allvarligt det är beror på vsd som finns att hitta), de jobbar med det och sedan får man se vad som händer på slutet.
 
Jag tycker att både Jonas och Martin har saker att jobba med. Jonas känns väldigt stel och nästan lite inskränkt, pedantiskt med lite kontrollbehov, medan Martin tyvärr verkar ha alkoholproblem som gör honom till egoist.
Jag tyckte till exempel att det kändes lite överdrivet att bli totalt förtvivlad över att behöva spendera en (1!) dag ensam i Stockholm en sommardag. Där behöver han ju verkligen jobba på att klara av att vara själv. Det är faktiskt hans problem och inte Martins. Men Martins beteende mot Jonas, och även hans förklaring, var riktigt fult och respektlöst.

Glad att Axel stod på sig och bröt med Märtha! Herregud han är väl redan ärrad för livet efter det där, stackarn. Jag hoppas att han får hjälp av experterna att bearbeta det som hänt. Förvånad över att Märtha ville fortsätta, till vilken nytta? Tycker att hon inte ens verkade uppskatta honom som kompis, störde sig på allt han gjorde osv.
 
Ja, vi ska ju komma ihåg att det i grund och botten faktiskt är ett tv-program med underhållningssyfte. Mycket som klipps bort och vinklas, även om det kanske inte är lika mycket drama som i andra dejtingprogram.
 
Jag tycker att både Jonas och Martin har saker att jobba med. Jonas känns väldigt stel och nästan lite inskränkt, pedantiskt med lite kontrollbehov, medan Martin tyvärr verkar ha alkoholproblem som gör honom till egoist.
Jag tyckte till exempel att det kändes lite överdrivet att bli totalt förtvivlad över att behöva spendera en (1!) dag ensam i Stockholm en sommardag. Där behöver han ju verkligen jobba på att klara av att vara själv. Det är faktiskt hans problem och inte Martins. Men Martins beteende mot Jonas, och även hans förklaring, var riktigt fult och respektlöst.

Glad att Axel stod på sig och bröt med Märtha! Herregud han är väl redan ärrad för livet efter det där, stackarn. Jag hoppas att han får hjälp av experterna att bearbeta det som hänt. Förvånad över att Märtha ville fortsätta, till vilken nytta? Tycker att hon inte ens verkade uppskatta honom som kompis, störde sig på allt han gjorde osv.
Märtha sa i Morgonpasset att hon ville utmana sig själv 🙄 Hon letade helt klart inte efter kärlek.
 
Märtha sa i Morgonpasset att hon ville utmana sig själv 🙄 Hon letade helt klart inte efter kärlek.
Fast det ena utesluter inte det andra tänker jag.
Kan visst vara så att hon letade efter kärleken, men när hon märkte att inte attraktionen fanns där och hon inte kände att det var värt att jobba för så kan hon ju välja att se det på det sättet :)
 
Fast det ena utesluter inte det andra tänker jag.
Kan visst vara så att hon letade efter kärleken, men när hon märkte att inte attraktionen fanns där och hon inte kände att det var värt att jobba för så kan hon ju välja att se det på det sättet :)
Hon sökte till programmet för att utmana sig själv.
 
Hon sökte till programmet för att utmana sig själv.
Och det blev uppenbart ganska tidigt att hon inte var öppen för att lära känna Axel ens.
På bröllopsdagen så fällde hon en kommentar redan när hon såg honom genom fönstret på typ 40 m håll typ "Jag kände igen den ena mannen som vigselförrättaren från de övriga säsongerna och då förstod jag att person intill var den jag skulle gifta mig med" . Sättet och tonen hon sa det på lät ganska avfärdande tyckte jag då.
Såhär i efterhand tycker jag att det blev tydligt att hon faktiskt avfärdade hela hans person från första stund.
Att man vill känna attraktion förstår jag absolut. Men jag köper inte att man finner en person oattraktiv på ett ögonblick genom ett fönster utan att ens ha sagt hej om man är det minsta öppen för att försöka ta in en okänd i sitt hjärta.
 
Är det bara jag som känner stor sympati för Märta? För mig personifierar hon på något sätt hela svårigheten med programmet (och anledningen till att jag aldrig någonsin skulle söka) - vad gör man om man inte finner personen man parats ihop med det minsta attraktiv? Jag kan tänka mig att jag skulle reagera precis som Märta - först försöka spela med, sedan känna att jag gått över mina egna gränser, gå över till att skapa avstånd för att "reparera" min egen integritet, försöka igen, störa mig på den andra personen, känna mig helt villrådig, desperat försöka skapa avstånd igen osv osv. Jag är nästan förvånad att inte fler i programmet reagerar som hon!
 
Är det bara jag som känner stor sympati för Märta? För mig personifierar hon på något sätt hela svårigheten med programmet (och anledningen till att jag aldrig någonsin skulle söka) - vad gör man om man inte finner personen man parats ihop med det minsta attraktiv? Jag kan tänka mig att jag skulle reagera precis som Märta - först försöka spela med, sedan känna att jag gått över mina egna gränser, gå över till att skapa avstånd för att "reparera" min egen integritet, försöka igen, störa mig på den andra personen, känna mig helt villrådig, desperat försöka skapa avstånd igen osv osv. Jag är nästan förvånad att inte fler i programmet reagerar som hon!

Jag gjorde verkligen det när hon berättade att hon inte var bekväm med att pussas på bröllopet och under bröllopsnatten.
 
Är det bara jag som känner stor sympati för Märta? För mig personifierar hon på något sätt hela svårigheten med programmet (och anledningen till att jag aldrig någonsin skulle söka) - vad gör man om man inte finner personen man parats ihop med det minsta attraktiv? Jag kan tänka mig att jag skulle reagera precis som Märta - först försöka spela med, sedan känna att jag gått över mina egna gränser, gå över till att skapa avstånd för att "reparera" min egen integritet, försöka igen, störa mig på den andra personen, känna mig helt villrådig, desperat försöka skapa avstånd igen osv osv. Jag är nästan förvånad att inte fler i programmet reagerar som hon!

Nej kan inte direkt ha sympati i och med att hon borde insett att detta program inte var för henne. Jag tycker dessutom att hon uppförde sig dåligt hela tiden och inte gav det en chans. Däremot har jag sympati för de båda för att matchningen var otroligt dålig.
 
Är det bara jag som känner stor sympati för Märta? För mig personifierar hon på något sätt hela svårigheten med programmet (och anledningen till att jag aldrig någonsin skulle söka) - vad gör man om man inte finner personen man parats ihop med det minsta attraktiv? Jag kan tänka mig att jag skulle reagera precis som Märta - först försöka spela med, sedan känna att jag gått över mina egna gränser, gå över till att skapa avstånd för att "reparera" min egen integritet, försöka igen, störa mig på den andra personen, känna mig helt villrådig, desperat försöka skapa avstånd igen osv osv. Jag är nästan förvånad att inte fler i programmet reagerar som hon!

Jag kan på sätt och vis förstå Märthas agerande. Jag tror det är lite av en efterhandskonstruktion att hon sökte till programmet i nån slags ambition om självutveckling. Hade hon varit attraherad av personen hon blev ihopparad med hade det kunnat utveckla sig annorlunda. Nu blev hon inte det och då är det enligt mig inte mycket att be för.

Jag är själv en sån person som har en ganska snäva ideal vad gäller partner. Jag har hittills aldrig ”överraskat” mig själv genom att bli attraherad av någon som faller utanför denna ram sas. Jag har försökt ge personer jag känner noll attraktion till en chans, men det är också helt fruktlöst. Vissa personer kanske har lättare för att ”jobba fram” attraktion, vad vet jag, men det har aldrig funkat för mig.
 
Är det bara jag som känner stor sympati för Märta? För mig personifierar hon på något sätt hela svårigheten med programmet (och anledningen till att jag aldrig någonsin skulle söka) - vad gör man om man inte finner personen man parats ihop med det minsta attraktiv? Jag kan tänka mig att jag skulle reagera precis som Märta - först försöka spela med, sedan känna att jag gått över mina egna gränser, gå över till att skapa avstånd för att "reparera" min egen integritet, försöka igen, störa mig på den andra personen, känna mig helt villrådig, desperat försöka skapa avstånd igen osv osv. Jag är nästan förvånad att inte fler i programmet reagerar som hon!
Nä jag kan nog inte göra det pga hur hon har valt att aggera. Jag ser inget konstigt i om man säger direkt att man vill vänta med pussar/kramar så hon kunde ha sagt det. Hon säger själv att hon är rak, ärlig och gillar diskussioner men denna diskussion duckade hon helt för. Varför skulle hon spela med? Genom att göra det så har hon inte gett Axel en chans att göra rätt heller. Hon har inte varit speciellt trevlig mot honom sen pga att han är fel på många sätt i vad hon tycker. Vissa saker som hon sagt tycker jag har varit direkt nedtryckande.

Att fler inte är sådana är nog för att de vet att formatet är fel för dom och då söker de inte.
 
Är det bara jag som känner stor sympati för Märta? För mig personifierar hon på något sätt hela svårigheten med programmet (och anledningen till att jag aldrig någonsin skulle söka) - vad gör man om man inte finner personen man parats ihop med det minsta attraktiv? Jag kan tänka mig att jag skulle reagera precis som Märta - först försöka spela med, sedan känna att jag gått över mina egna gränser, gå över till att skapa avstånd för att "reparera" min egen integritet, försöka igen, störa mig på den andra personen, känna mig helt villrådig, desperat försöka skapa avstånd igen osv osv. Jag är nästan förvånad att inte fler i programmet reagerar som hon!
Jo jag tänkte faktiskt skriva här om det. Förväntade mig mycket värre från henne eftersom jag läste kommentarerna här innan jag såg avsnitten. Jag kände igen mig så mycket i hur obekväm hon var i den påtvingade fysiska kontakten, och hur hon till en början inte sa tydligt stopp. Man hoppas ju att det inte ska behövas, att den andra ska uppfatta att man inte alls är bekväm och jag tycker Axel misslyckats med att känna av det. Om han inte visste borde han ha frågat rakt ut. Särskilt med tanke på att de var helt nya för varann. Jag tyckte hennes kroppsspråk var tydligt, av det man fick se.

Jag tycker det är så obekvämt att behöva ta bort snubbars händer och verkligen "nej sluta!" för att de inte uppfattar/vill uppfatta att jag försöker dra mig undan och inte besvarar nånting. Jag har flera gånger frågat när jag varit lite osäker på någons gensvar, de flesta blir jätteförvånade att jag frågar men va fan, jag fortsätter inte bara ta på någon (även om det inte är direkt sexuellt) om jag inte är säker på att det uppskattas.
 
Det var så jobbigt att se honom så ledsen.

När Martin sa att han prioriterade att umgås med de andra på festen för att han inte träffar dem så ofta (eller vad nu han sa, minns ej ordagrant) så förstår jag verkligen att Jonas blev ledsen, när de knappt heller känner varandra och dessutom har en begränsad tid på sig att genomföra det här ”experimentet”.

Men som ni skrev, alkoholproblem låter ju troligt. Låter pojkvännen gå hem vid två ensam och går på efterfest och ej kommit hem än när klockan är halv nio. Det var svinigt gjort mot Jonas tycker jag.

Håller med om att Martins beteende inte är fantastiskt jämt men får också en känsla av att Jonas är osäker och har en del att jobba på med sig själv. Saker som kanske är svåra för en ny partner att räcka till för liksom.. Men jag vet inte, bara en känsla av att han tar allting som kritik, även det som inte är det.
 
Håller med om att Martins beteende inte är fantastiskt jämt men får också en känsla av att Jonas är osäker och har en del att jobba på med sig själv. Saker som kanske är svåra för en ny partner att räcka till för liksom.. Men jag vet inte, bara en känsla av att han tar allting som kritik, även det som inte är det.
Håller med här. Tycker att båda har saker att jobba på, och att de är en dålig match.
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
502
Senast: Palermo
·
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
31 040
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 390
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp