Gift vid första ögonkastet 2022!

Jonas och Martin känns ju väldigt långt ifrån varandra. Jonas verkar ha mycket att jobba på vad gäller hans egen grundtrygghet, och Martin är ju inte intresserad av att ta hänsyn till någon annan än sig själv. Det märktes också väldigt tydligt när de låg i sängen och Jonas grät, att Martin var helt kall och Jonas var i upplösning. De kan ju inte kommunicera för fem öre.
 
Jag hade också valt att gå hem. Martin sitter samma dag på terapi att lovar att bekräfta Jonas mer, fixar en dejtnight med utlovad middag och ist tar han med sin introverta parter på galej med kompisar och middagen blev inget med. Jonas ställde trots att upp i några timmar innan han tog taxi hem. Troligtvis sjukt besviken.

Martin bjuder bara in till fest vilket Jonas upprepat sagt inte är hans grej. Om det är något annat som han fixat så har jag missat det. Och samtalen går ofta ut på att skämta om Jonas sätt, mycket pikar.

Jag tolkar Jonas som att han vill ha en partner som finns vid hans sida, inte som en han måste springa efter för att få umgås med. Jag ser det inte riktigt som samma sak som klängig.

De har levt ihop i 3 v. Det är typ 2-3 fester på den tiden. Uppenbarligen spenderar de mycket tid ihop. Jonas skulle också bli mer självständig men det ser man inte riktigt.

Jag upplever att så fort Martin föreslår nåt så vänder Jonas direkt taggarna utåt och surar.
Man måste inte sura för man säger Nej.
 
Haha, vilken vattendelare Martin och Jonas verkar vara! Antar att det har en del att göra med vilken av dem som ligger närmast sin egen personlighet, och jag kan avgjort identifiera mig mer med Jonas reaktioner.
Ja kul med mycket åsikter!

Jag tycker dock båda göra fel och har saker att jobba på, men på helt olika sätt.
Deras största problem verkar dels vara den stora bristen på kommunikation (varför tog inte Jonas upp att han blev väldigt ledsen när Martin inte kom hem till exempel?), men också när de väl kommunicerar så har då så totalt olika sätt att göra detta på så att det känns oerhört svårt för dom att mötas.

Jag tycker att de borde få betydligt mer hjälp av psykologerna i detta läge. Om de lärde sig att kommunicera bättre, inte bara utgå från sig själv och sina egna känslor samt vara bättre på att ta hänsyn och snälltolka varandra så tror jag att det skulle finnas en framtid för dom båda. Men jag tror inte att det är sannolikt att de har så starka känslor att de är beredda att jobba så mycket med sig själva för att nå dit.

Jag tror det är bättre att de går i terapi på egen hand och sedan letar efter en partner när de kommit längre.
 
Ja kul med mycket åsikter!

Jag tycker dock båda göra fel och har saker att jobba på, men på helt olika sätt.
Deras största problem verkar dels vara den stora bristen på kommunikation (varför tog inte Jonas upp att han blev väldigt ledsen när Martin inte kom hem till exempel?), men också när de väl kommunicerar så har då så totalt olika sätt att göra detta på så att det känns oerhört svårt för dom att mötas.

Jag tycker att de borde få betydligt mer hjälp av psykologerna i detta läge. Om de lärde sig att kommunicera bättre, inte bara utgå från sig själv och sina egna känslor samt vara bättre på att ta hänsyn och snälltolka varandra så tror jag att det skulle finnas en framtid för dom båda. Men jag tror inte att det är sannolikt att de har så starka känslor att de är beredda att jobba så mycket med sig själva för att nå dit.

Jag tror det är bättre att de går i terapi på egen hand och sedan letar efter en partner när de kommit längre.
Ja, kanske skulle ha lagt till att bara för att jag har enklare att se det från Jonas synvinkel, gör inte att jag tycker att han nödvändigtvis gör saker rätt. :) Det framstår ju tyvärr som en nedgående spiral vad gäller kommunikationen, och även om de kanske får hjälp att prata med varandra bättre framöver så har det kanske redan skett för mycket skada, på för kort tid. Och som du säger finns det kanske inte tillräckligt mycket känslor för att ta sig över på andra sidan.
 
Det här avsnittet sa INGENTING... Det va så klippt i så konstiga "känslor" att det sa verkligen INGENTING.

Bodil och Hans grälar om ett "problem" som ÄR ett problem det köper jag men de blåste ju upp det som om de bägge kommit på varandra med att vara otrogna. Sen när de inser att de inte varit otrogna inser att de överdrev ?
Måste dock ge en eloge till "teamet" som lyckas gå in och prata detta par "till rätta" för de är nog så rätt de kan vara för varandra =)

Martin och Jonas börjar inse att deras olikheter är attraktiva ? Tror inte på det ändå men kan ju sluta med att de skiljs som vänner iaf.. Och faktiskt kommer känna att de vill ha kontakten just för att de lärt sej mycket om sej själva i relationen.

På Spåret är som Bodil och Hans. De bråkar om ett icke problem som i det här fallet verkligen INTE är ett problem.
Okej återigen SVTs klippning, så om det där var det de tyckte var värt att visa kan det ju inte hänt nåt speciellt "hemskt" i det förhållandet så jag ser inga problem med att de väljer att fortsätta va gifta...
 
Överreaktioner hos båda trygga paren som nog också klippts för att upplevas ännu mer dramatiskt. Jonas och Martin vill jag inte ska fortsätta, de tar inte fram bra sidor hos varandra.
 
Jag håller med, det kändes rent konstgjort.
Maxine och Elina som var med för ett par år sedan har tydligen en gemensam livestream på Instagram efter att avsnitten sänts på kvällen. Även Hans och Louise dök upp i kommentarsfältet igår, jag har inte följt streamen tidigare men Hans hade också varit med som gäst veckan dessförinnan.

De verkade rörande överens om att graden av regi styrs mycket av vem som filmar respektive par, och den som nu filmar Louise och Jonas hade tydligen gjort intryck redan när han filmade Jacob och Elahe. De andra paren hade (i alla fall då) mycket mer "skuggor" som rörde sig i utkanten och filmade just vad som hände eller inte hände långa perioder, medan den här mer effektiva och uppstyrda regimannen var mer "jag hinner bara filma en halvtimme idag, jag tänker att ni får gå på bio och så filmar jag när ni går dit och pratar om någonting, ok?"

Även robotdammsugargrejen igår kändes ju sjukt random och inklistrad bara för att. (viss humorpoäng för "krispigt golv" dock som någon besynnerlig reklamslogan :laugh: är mitt golv "krispigt" så är det för att det finns smulor av knäckebröd och jord/grus på det...)

Intressant också att det är ett stort tidshopp i skildringen av Bodil-Hans-relationen, förvisso på grund av turerna med avhoppet men i avsnitt 6 hade de bara varit gifta sex dagar och tumultet igår var tydligen alldeles i slutet av deras fyra (?) veckor. Det kändes ju mer som att han nyss kommit dit.

Och intressant att Maxine understryker vad många inklusive jag tycker, att det är en jäkligt rörig och snuttifierad säsong generellt där man egentligen får väldigt lite grepp om deltagarna, mycket mindre än tidigare år med konstiga klipp hit och dit och en inslängd "expert" helt slumpvis i korta sekvenser i stället för tidigare parterapisessioner.
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
448
Senast: Palermo
·
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 816
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 390
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 178
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp