Bukefalos 28 år!

Gift vid första ögonkastet 2022!

Nu har jag sett senaste avsnittet, tycker det är så kul att komma in här och läsa vad andra tycker. Jag och min sambo ser alltid tillsammans och vi kommenterar mycket under avsnittet och diskuterar typ en halvtimme efter haha.

Louise och Jonas angående Eskilstuna/Skara-tjafset kunde jag identifiera mig med, jag vill gärna komma till beslut medan min sambo har en längre process dit och kan ändra sig en del. Så jag förstår att hon blev irriterad på veligheten. Samtidigt tycker jag att man kan få ändra sig, även om det kan vara irriterande. Men när Jonas sen kom och hade beslutat sig så ville hon lägga sitt dåliga samvete på honom, det tycker jag hon får hantera själv.

Hans och Bodil tycker jag är så intressanta att följa för jag förstår dom båda. Jag tänker att när man är olika på det sättet dom är så måste man våga prata och våga fråga. För de kan inte applicera sina egna tankemönster på varandra, de är alldeles för olika för det. Jag tycker att båda var dramatiska i bråket och det blev mycket större än vad det hade behövt bli. Jag hoppas på dom, jag tror att dom kan lära sig mycket av varandra och få ut mycket positivt av varandra!
 
Ja jag saknar mer parterapi! Det känns som att det är mycket där som de får rätsida på allt som virvlar runt dem.

Ja det var ju så förut men Fredrics samtal med Hans och Bodil nu senast framstod mest som djupt förvirrande och smått surrealistiskt. "Det första jag tänkte på var att du hade spelat in filmen/videodagboken. Och sedan att jag inte riktigt förstod."
* tystnad*
"det kändes jobbigt om jag gör ditt liv sämre, då är det bättre att jag går." svar: "Det var aldrig meningen att göra dig ledsen". (jamen VAR det bättre att han gick då??? Och på vilket sätt skulle just Hans närvaro göra livet sämre och mer olyckligt??? Så ställ då någon relevant följdfråga, för bövelen!!)

Nähä! Analys, i framåtlutat och extra mjukt tonläge: "ni framstår som SÅ sympatiska när ni talar." Slut. ??? :arghh::arghh::arghh:

Och när jag ändå är inne på reflektioner så ok att Bodil är introvert, det är jag också, och att hon har diverse issues och inte är "en munter person" och allt sånt. Men även en introvert och icke-munter individ borde väl i detta sammanhang ändå kunna förmå sig till att ställa någon fråga tillbaka eller visa något intresse för den andres bakgrund, önskningar, förhoppningar och tankar, vilket i vart fall inte visats en enda gång som jag noterat.

Det känns lite väl mycket begärt att tillbringa hela tiden med att berätta om sina egna problem och tillkortakommanden, sedan bara vara moltyst och eventuellt le lite gåtfullt och som lök på laxen klämma till med att jag vore lyckligare ensam än med dig. (ja, med reservation för snedvridna klippningar av SVT). Och i princip skuldbelägga den andre i förväg för att du kommer säkert också att tröttna på mig och gå. Pluspoäng för viljan att försöka fixa med stalltiden så någon vilja verkar det ju finnas, men det lär inte räcka långt OM samtalen och samtalsämnena i övrigt är så som de visats.
 
Resultatet då.
Jonas och Louise sa ja till varandra och kändes verkligen på samma plan! Ska bli spännande att se hur deras sociala medier utvecklas nu efter sista avsnittet :)

Martin och Jonas sa nej båda två. Tack och lov! Martin känns som att han såg programmet som en väg till att bli influencer. Bra att hans kompis sa ifrån om hans beteende mot Jonas! Och himla bra att Jonas värdesätter sig själv mer och sa nej, han är värd bättre.

Bodil och Hans kom inte ens till beslutet med terapeuterna eftersom Hans är feg och backade ur redan innan. Det trodde jag inte om honom, och jag undrar lite vad som hände där efter eftersom han inte var med i någon tillbakablick vad jag kunde se? Bodil har vuxit massor under programmet! Heja henne :)
 
Senast ändrad av en moderator:
@Ninnurur
Vissa av oss läser tyvärr för fort för att hinna undvika att se vad du skrivit. Lagom till jag aktivt läste din varning hade hjärnan också registrerat första raderna av din spoiler... ☹️

Har bett moderator lägga i spoilerruta, hoppas det blir åtgärdat snart.
 
Jag blev väldigt chockad över Hans agerande mot Bodil. Jag irriterade mig också lite på att han stod och malde och malde och sen sa "jag är glad att vi kan ha det här samtalet". Kändes mest som han ville lindra sitt dåliga samvete. Bodil verkar ändå ha gått från att försöka få Hans att passa in i hennes liv till att satsa helhjärtat på experimentet. Det var stort av henne.

Övriga par slutade nog ungefär som jag förväntade mig innan sista avsnittet. Jag trodde att Jonas och Louise skulle säga ja, men var tveksam till att det skulle hålla i längden. Håller med någon annan som skrivit här i tråden att Jonas var duktig på att veta vad han borde säga, men det genuina hade han svårare att visa.

Jonas från det andra paret hade jag redan fått skvaller om innan avslutningen då han flyttat till "min" stad och blivit tillsammans med min bästa väns kollegas bror. Väldigt kul att han hittat kärlek på annat håll. Måste dock byta matbutik känner jag så jag kan spana och vara lite starstuck, för han jobbar på en Ica-butik i staden 😅.
 
Jag blev väldigt chockad över Hans agerande mot Bodil. Jag irriterade mig också lite på att han stod och malde och malde och sen sa "jag är glad att vi kan ha det här samtalet". Kändes mest som han ville lindra sitt dåliga samvete. Bodil verkar ändå ha gått från att försöka få Hans att passa in i hennes liv till att satsa helhjärtat på experimentet. Det var stort av henne.

Övriga par slutade nog ungefär som jag förväntade mig innan sista avsnittet. Jag trodde att Jonas och Louise skulle säga ja, men var tveksam till att det skulle hålla i längden. Håller med någon annan som skrivit här i tråden att Jonas var duktig på att veta vad han borde säga, men det genuina hade han svårare att visa.

Jonas från det andra paret hade jag redan fått skvaller om innan avslutningen då han flyttat till "min" stad och blivit tillsammans med min bästa väns kollegas bror. Väldigt kul att han hittat kärlek på annat håll. Måste dock byta matbutik känner jag så jag kan spana och vara lite starstuck, för han jobbar på en Ica-butik i staden 😅.

Åh, bor han här nu 😍
Jag vill bli hans kompis, tycker han verkar så himla trevlig ❤️
 
Jag blev väldigt chockad över Hans agerande mot Bodil. Jag irriterade mig också lite på att han stod och malde och malde och sen sa "jag är glad att vi kan ha det här samtalet". Kändes mest som han ville lindra sitt dåliga samvete. Bodil verkar ändå ha gått från att försöka få Hans att passa in i hennes liv till att satsa helhjärtat på experimentet. Det var stort av henne.

Övriga par slutade nog ungefär som jag förväntade mig innan sista avsnittet. Jag trodde att Jonas och Louise skulle säga ja, men var tveksam till att det skulle hålla i längden. Håller med någon annan som skrivit här i tråden att Jonas var duktig på att veta vad han borde säga, men det genuina hade han svårare att visa.

Jonas från det andra paret hade jag redan fått skvaller om innan avslutningen då han flyttat till "min" stad och blivit tillsammans med min bästa väns kollegas bror. Väldigt kul att han hittat kärlek på annat håll. Måste dock byta matbutik känner jag så jag kan spana och vara lite starstuck, för han jobbar på en Ica-butik i staden 😅.

Ja en del minuspoäng till Hans denna gång. "skönt att vi kan vara överens" och Bodil bara "eh, när blev vi det" :confused: Och så plågsamt stelt när de gått och lagt sig och Bodil säger något i normal ton som "trevligt att vara här" och H med sammanbiten min säger typ "ja, trevligt" samtidigt som precis allting annat i kroppsspråket säger "NOT". Och - ett personligt störningsmoment - att en person som fyllt 40 i ett ändå ganska allvarligt samtal (med en annan person som fyllt 40) använder "fett" som förstärkningsord vid flera tillfällen.

Något har ju uppenbarligen havererat helt där mellan parhelgen och den där videodagboken men alltihop är lite svårbegripligt med årets ryckiga produktion och ganska lite samtal med "experterna".

Heja gay-Jonas dock!
 
Ja en del minuspoäng till Hans denna gång. "skönt att vi kan vara överens" och Bodil bara "eh, när blev vi det" :confused: Och så plågsamt stelt när de gått och lagt sig och Bodil säger något i normal ton som "trevligt att vara här" och H med sammanbiten min säger typ "ja, trevligt" samtidigt som precis allting annat i kroppsspråket säger "NOT". Och - ett personligt störningsmoment - att en person som fyllt 40 i ett ändå ganska allvarligt samtal (med en annan person som fyllt 40) använder "fett" som förstärkningsord vid flera tillfällen.

Något har ju uppenbarligen havererat helt där mellan parhelgen och den där videodagboken men alltihop är lite svårbegripligt med årets ryckiga produktion och ganska lite samtal med "experterna".

Heja gay-Jonas dock!
Jag reagerade också på alla "fett". Kändes lite som att experimentet triggade någon form av medellivskris hos honom? Han sjönk verkligen i mina ögon under det samtalet.
 
Blev chockad av Hans beteende. Vem går och lägger sig när man vet att ens partner inte har nyckel och är på väg? Det kändes väldigt nonchalant redan där pch samtalet efteråt bekräftade mi misstanke.

Jag trodde att Jonas skulle säga nej till Louise, så där blev jag lite överraskad men det höll ju inte iallafall.

Årets GVFÖ kändes lite desperat. Som om man parat ihop det som fanns pga att få anmält intresse. 🙈
 
Hans kompis på bröllopet var en mycket yngre tjej, han säger "fett" och äter vid ett litet soffbord framför Disney. Han har varit 20 i 25 år känns det som.

Nej det var ingen toppensäsong, kändes allmänt lite deppigt och mörkt. Martin var den enda som livade upp!
 
Ja, det var mycket ”fett”😅

I det stora hela så var hela säsongen ganska förutfattad och trist.
Bodil verkar vara en sansad, insiktsfull och klok person, jag gillar henne.

Sen blev jag SÅ glad för Jonas skull, han såg så tillfreds ut med sitt nya liv🤩
 
Guuuud vilken tråkig säsong det har varit. Man har inte lärt känna personerna alls, det man har sett har varit "jaha?" De flesta har inte känts som att de är redo att hitta en långvarig relation pga har så mycket att jobba med själva, då blir det lite konstigt att de ska vara med i programmet?

Sen tycket jag råden från experterna inte varit superbra heller, nä, nästa år får de steppa upp om jag ska fortsätta kolla!
 
Guuuud vilken tråkig säsong det har varit. Man har inte lärt känna personerna alls, det man har sett har varit "jaha?" De flesta har inte känts som att de är redo att hitta en långvarig relation pga har så mycket att jobba med själva, då blir det lite konstigt att de ska vara med i programmet?

Sen tycket jag råden från experterna inte varit superbra heller, nä, nästa år får de steppa upp om jag ska fortsätta kolla!

Kände samma. Varför söker man ens till ett sånt program om man är labil, har grava problem med tillit osv 😅
 
Kände samma. Varför söker man ens till ett sånt program om man är labil, har grava problem med tillit osv 😅
Var väl både Martin och Märtha som sa i vad hände sen avsnittet att de var med för själv intervjuprocessen och att utforska sig själv snarare än för själva förhållandet. Känns oschysst att faktiskt stanna kvar och matcha med någon som är med just för relationen om det inte är därför man själv är med.
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
450
Senast: Palermo
·
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 816
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 390
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 178
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp