Gör din egen blandras

Sv: Gör din egen blandras

Jag tror att de flesta inlägg i den här tråden (förhoppningsvis) ska tas med ungefär ett kilo salt.
 
Sv: Gör din egen blandras

Precis som fyrkantsbyxan säger är det här en ironisk tråd, dvs inget seriöst menat. Jag ser inte riktigt hur man kan missa det? :p
 
Sv: Gör din egen blandras

Tog bort vår underbara "kille" för två år sedan. Han såg precis ut som din och var blandis med; Shäfer,collie,terverent. Har en tjej efter honom som oxå har sibirien husky i sig och hon ser ut som honom men är mindre och ska nu valpa omm ett par veckor!!! Spännande med en bordie collie pappa!
 
Sv: Gör din egen blandras

Det är det nog tyvärr inte.. :crazy:
Altså, det är väl inte sååå svårt att förstå att detta är en ironisk och rolig skämtsam tråd?
Men vissa verkar ha missupfattat totalt.. :o

Förstör den nu inte allihop, för den är faktiskt underhållande. Än så länge..
 
Sv: Gör din egen blandras

Ursäkta?? :)

Men av ALLT det jag skrev så var det hundens ÅLDER du hängde upp dej på!!! :D :rofl: :D

Inte det faktum att jag tänkte para fyra helt motsägelsefulla raser?
Inte det att jag skriver att man kan KLIPPA öronen på valparna i önskad längd?

Snälla lilla du!! ;) Läs allt en gång till, sakta och noggrant och försök hitta en enda rad som verkar vara ens i närheten med något som skulle kunna vara sanning!!

/Swat
 
Sv: Gör din egen blandras

"KL"
Hmm..
Tycker dobermann är perfekt som den är men det hade varit häftigt att se dobbe/grand danios, dobbe/gordonsetter, men skulle jag leva med hunden så vet jag nog inte. Har träffat en dobbe/rottis och den var trevlig, men det är svårt att veta.

Vit herdehund hade jag blandat med dobermann. Har sett en sådan blandras och den hade jag gärna haft som min hund.

Så summan är väl blandras mellan vit herdehund och dobermann. ;)
 
Sv: Gör din egen blandras

Jag skulle korsa i två generationer så att säga. Först skulle jag korsa en malle med en ovtjarka och en DSG med en cavalier KC.

Efter 6-7 månader skulle jag sedan korsa dessa för att få en malle/ovtjarka/DSG/CKC dvs den PERFEKTA hunden!!
(Nej då man behöver inte vänta längre än så!! När tiken löper då är hon mogen för valpar! Det är sääääkert! För så fungerar det i naturen! :grin: )

Arbetsvillig (mal), cool men vaktande (ovt), släthårig och ganska liten (dsg) och gudasnäll (ckc)

Om öronen skulle bli för långa eller något så är det ju bara att klippa av dem i önskad längd eller tejpa dem i någon lustig form (som utställningsfolket gör!!)

Vem skulle inte vilja ha denna kombination?!:devil:

Perfekt för både tjänstebruk, barnfamiljer, pensionärer.... ja för ALLA!

/Swat (;) )

Åhh Malle/Ovtjarka att jag inte tänkte på det! Underbart! :eek:
 
Sv: Gör din egen blandras

Åhh Malle/Ovtjarka att jag inte tänkte på det! Underbart! :eek:


OCH plussa på dalmatiner OCH litet bordercollie!

GAH!

Fast ärligt talat om jag bara skulle gå efter skönhet så vanlig collie och schäfer!

Träffade en sån en gång och det var nog den vackraste hund jag någonsin sett. Snäll var den också.

Fast att avla överhuvudtaget är som att spela på lotteri, och att avla med blandraser är ungefär likvärdigt med "illegala nigeriabrevslotterier.." man vet inte var man får i slutänden.

Ibland går det bra och ofta tar det ände med förskräckelse.

En annan vacker blandrashund jag sett var schäfer/västgötaspets... den såg ut som en minivarg!

Fast jag undrar hur en tax/Irländsk varghund skulle se ut? Eller en tax/vorsteh? En hund lämplig att jaga krokodiler med kanske?

/KT
 
Sv: Gör din egen blandras

Ja bordercollie! Då kan den ju valla in sina offer. Effektivt!

Det var ju inte länge sen jag såg en annons på blocket som var jack russel/dobermann. Den var något större än en JR men med dobermannens färg.
 
Sv: Gör din egen blandras

Jag skulle korsa en tigrerad Grand Danois med en Schäfer, resultatet skulle bli en ENORM tigrerad schäfer :love:
 
Sv: Gör din egen blandras

kl

Kom på perfekta blandningen:
En bekants bc/springer spaniel/engelsk setter/labbe tillsammans med en malle!
Det jag läst om mallen (inte så mycket men iaf tillräckligt för att ta en kull) så är det en hund som är förig och älskar att jobba.
Tiken (blandrasen) är jättesnäll, söt och lättlärd. Tillsammans med mallen måste ju detta bara bli otroligt söta valpar, föriga och lättlärda. Tiken är van att vara ensam mycket och att bli alldeles för lite stimulerad, det kommer hon ärva vidare så att raserna annars är arbetskrävande kommer inte vara några problem.

Jag ska nog ta och göra den kombinationen! Låna hem tiken (9 år är väl en lagom ålder för första tiken? Läste ju precis att 7-8 mån är för tidigt så ju äldre desto bättre, väl?) och hitta en mallehane.

Dessutom har tiken aldrig varit allvarligt sjuk utan är fullt frisk, det ser jag på henne. Dessutom har jag fått lära mig att blandraser är friskare än renrasiga så en femte ras måste ju göra att valparna blir jättefriska!

Någon som är intresserad av en valp ;)
 
Sv: Gör din egen blandras

Jag! Det blir säkert en perfekt blivande avelhund för min vidare avel!! :D

/Swat
 
Sv: Gör din egen blandras

*kl*

Eftersom min
papillon.jpg

har försökt göra barn med en
cat-sweater5.jpg

många gånger, så har jag ofta undrat vad det kunnat bli av det hela?

Måhända detta kanske?
catdog.jpg




Den andra hunden har jag ofta tänkt skulle paras såhär.



juli2040annie.jpg


och

1-polar-bear.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 424
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
4 987
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 826
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
6 966
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp