Gör din egen blandras

Sv: Gör din egen blandras

ESS x Pudel kanske eller ESS x Spansk vattenhund. Skulle nog bli stabilare hundar med mer päls. Fast de kanske är för närbesläktade med varandra?

ESS x Afghanhund kanske :angel: för pälsensskull och hundarnas personlighet hade varit rätt kul att få uppleva
 
Sv: Gör din egen blandras

utställningssettrarna brukar ha högre mankhöjd än jaktvarianten ja.

googla så får du se :) mer päls och högre

nu blev det OT, ursäkta
 
Senast ändrad:
Sv: Gör din egen blandras

tax-- beagle:eek: är en jättebra korsning:love: morfar har en bax:love:( beagle tax) hon e helt underbar, mindre än en chivaua i mkh men ser ut som en tax i kroppen. en hejare på att jaga, väldigt bra jakthund. man kan säga att hon är som en tax men med en beagles mentalitet.

jag (läs: min pappa har) har en finnstövare som, om man ska drömma lite, vill korsa med nån lite grövre ras med bra mentalitet o ca 50-60 cm mkh. har tänkt en delpå flatte men vette fan hur valparna skulle se ut i kroppen.:D
 
Sv: Gör din egen blandras

Jag har redan en favoblandning

BC/dalmatiner. Hade jag kunnat så hade jag köpt en till nästa gång det blir dags för vovve. En himla go hund.

Den andra dalmatinerblandningen är lite jobbigare, hon har även sibbe i sig, nä hon är underbar, men det räcker med henne.
 
Sv: Gör din egen blandras

*kl*

Min wheaten terrier skulle jag nog para med en schäfer. För att få honom lite mer motiverad till träning.

Men jag tror inte att det skulle bli några vackra valpar...

Portugisens blivande måste jag få fundera lite till på.
 
Sv: Gör din egen blandras

*kl*

Snart finns alla dessa raser på Blocket nära dig!

Bara vänta och snart finns din drömras JUST FÖR DIG.





:angel::angel::D
 
Sv: Gör din egen blandras

jag funderar på att para min lilla nallebjörn (american akita) men någonting större....
ja nu vet jag en sån där annan hund som ser ut som en stor nallebjörn, söta är dom och snälla är dom nog med.... va är det dom heter nu då, ja just de ovtjaraka


Det blir nog trevliga valpar eller va tror ni?

:D:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Gör din egen blandras

det låter som underbara valpar :love:, tror du att dom föds med taggtråd runt om tro...??
 
Sv: Gör din egen blandras

taggtråd??

Nej de är nog super mjuka, söta och riktiga familjenallar :D
 
Sv: Gör din egen blandras

Min långhåriga collie hade jag gärna sett blandas med newfoundland. Med avsikten att få en stor, rikligt behårad hund med stabilare lynne än collien.

Bearded collien, tjaa.. spansk vattenhund? Vore intressant att se pälsen på en sådan korsning.
 
Sv: Gör din egen blandras

jag funderar på att para min lilla nallebjörn (american akita) men någonting större....
ja nu vet jag en sån där annan hund som ser ut som en stor nallebjörn, söta är dom och snälla är dom nog med.... va är det dom heter nu då, ja just de ovtjaraka


Det blir nog trevliga valpar eller va tror ni?

:D:angel:

Åh, så underbart det låter :love:! En sån känner jag verkligen att grannskapets ungar kan få gå omkring med själva, inte behöver de uppsyn med en sådan snäll, vaktig lufs med sig?!
 
Sv: Gör din egen blandras

Min mormor passade ofta en blandning mellan schäfer och varg :d när hon var ung flicka! Den hunden älskade henne och hon passade den så fort hon fick chansen! :love::bow:
 
Sv: Gör din egen blandras

Tja... Dalmatiner och Kungspudel låter kul! ;):D

Eller kanske en Afghan & nått som tar bort en del päls och ger den en bättre fysik (lite smidigare), men behåller det vackra "håret" på huvudet, skägget och det kungliga intrycket! :love:
 
Sv: Gör din egen blandras

*kl*
Jag skulle ju vilja ha en liten golden, ungefär i storlek med en 12-veckorsvalp... så då får jag väl fundera på att para mina golden med nån typ av spaniel kanske - fast det finns egentligen inga spaniels som jag gillar. Hmmm... jo, en jaktspringer!!:idea: Jäklar vilken sprutt det skulle kunna bli på dom:rofl:

Vi har faktiskt en ca 1 årig Golden/spaniel tik i huset brevid. Helt gudomlig är hon!:love:
Jag trodde faktiskt att det var en renrasig Jakt Golden när jag såg henne första gången, gissa vad snopen jag blev när jag fick höra att hon var blandras.:p
 
Sv: Gör din egen blandras

Skulle jag para mina schäfergrabbar med en tik av annan ras så skulle det nog få bli... Hum hum.... Med en malle eller en korthårig Holländare!:devil:
Tror att det dels skulle bli en riktigt snygg hund men också en jävligt bra arbetshund.
Eller varför inte en Kelpie? *Drömma*:love:


Min Pekingese skulle jag nog para med en Pappis tror jag. Jag kan nästan se mig en liten Tibetansk Spaniel-liknande hund om man parar dessa raser.:idea:
 
Sv: Gör din egen blandras

Vi har faktiskt en ca 1 årig Golden/spaniel tik i huset brevid. Helt gudomlig är hon!:love:
Jag trodde faktiskt att det var en renrasig Jakt Golden när jag såg henne första gången, gissa vad snopen jag blev när jag fick höra att hon var blandras.:p
Ååå... du har ingen bild:angel: Hur stor är hon?
 
Sv: Gör din egen blandras

Ååå... du har ingen bild:angel: Hur stor är hon?

Jag kan försöka fånga henne på bild nästa gång jag går ut och ser henne.;)

Ptja hur hög kan hon vara, hon når strax upp till mina knän:angel:
Men cirkus 45 cm, grovt räknat. Hon är väldigt liten.:p
 
Senast ändrad:
Sv: Gör din egen blandras

kl

Engelsk Bulldog tik med något lätt och friskt som DSG?
Mest bara för o se om det kan bli en bättre lättare typ på Bullen.. :D
 
Sv: Gör din egen blandras

Min mamma har en rolig blandning... som var en olycka...
Hon hade själv en stor korthårig tax tik som vi försökt para flera gånger med olika taxhanar, just för att få renrasiga valpar, men utan framgång. Sen hade de som hyrde stallet en av mina uppfödningar, en springerspaniel hane....

När mamma å jag var på väg hem från Åland så ringde hanhundsägaren å sa att de satt ihop, är det bra lr dåligt, var hans kommentar....

Eftersom tiken inte tagit sig vid de andra tillfällena så hade mamma lite is i magen.... Men visst kom det valpar.... 4 SPAXAR! En behöll mamma själv och hon är världens goaste hund, badar och apporterar, guda snäll, lydig men fortfarande jaktintresserad.... Ser ut som en överväxt tax, med vitt under hakan och på nån tass... I det vita finns det inslag av "springer fläckarna"
Så skulle jag välja en korsning så skulle jag vilja ha en sån!
 
Sv: Gör din egen blandras

Haha

Påminner mig om en olycka jag vet om.
Tax och chinese chrested.. Den är skitsöt och jagas med!:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 424
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
4 987
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 827
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
6 966
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp