Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får försöka läsa av bäst du kan och agera utifrån signaler och vad du själv vill. Ibland kommer det bli fel men om man ser till att eskalera väldigt långsamt och inte går från hej till hand i skrevet direkt så kommer det oftast meddelas att det inte är uppskattat innan det blir problematiskt.

Jag förstår din problematik med att man inte riktigt kan veta och det kanske kan bli för "mesigt" om du frågar (ifall du nu inte kan läsa av), på så sätt är det lättare för douches för de kan bara köra på och eventuella problem blir "tjejens problem" vilket är fult men anses väl vara bättre av vissa än att riskera att vara alltför mesiga.

Exakt, du förstår mitt problem. Vill inte hamna i "mes" facket.
Tjejer gillar ju initiativtagande killar som tar för sig och visar vad dom vill osv. Oftast är det ju douches som kammar hem flest tjejer. För dom är inte rädd för vad tjejerna ska tycka.
 
Det är väl som många andra redan skrivit att jag försöker kolla av hur den andre reagerar om jag till exempel sätter mig närmare eller kommer åt hans arm osv, det brukar ge en bild av om han också är intresserad av mer fysisk kontakt och då kan man gå vidare.
 
Exakt, du förstår mitt problem. Vill inte hamna i "mes" facket.
Tjejer gillar ju iniativ tagande killar som tar för sig och visar vad dom vill osv. Oftast är det ju douches som kammar hem flest tjejer. För dom är inte rädd för vad tjejerna ska tycka.
Fast det är nog inte för att de är douches i sig utan för att dessa killar försöker med allt och alla och tillräckligt ofta får respons. Deras ratio av försök/lyckas är nog inte så jättebra men visst om man totalt struntar i vad tjejerna tycker och hur de upplever och mår efter så kan det väl kanske "funka" men det är fel på så många andra sätt.
 
Exakt, du förstår mitt problem. Vill inte hamna i "mes" facket.
Tjejer gillar ju iniativ tagande killar som tar för sig och visar vad dom vill osv. Oftast är det ju douches som kammar hem flest tjejer. För dom är inte rädd för vad tjejerna ska tycka.

Det är olika vad tjejer gillar. Själv föredrar jag nog att vara den som tar första initiativet till fysisk kontakt eftersom jag tycker att det känns trevligt med män som är försiktiga med att överträda ens eventuella gränser.
 
Alla har inte samma inbyggda förmåga att "av sig själv" läsa av och förstå underförstådd kommunikation som kroppsspråk, minspel eller subtila nyanser i tal. Situationer och signaler som för de flesta är mer eller mindre självklara behöver andra lyssna mer aktivt och analyserande på, och så att säga leta i "erfarenhetsdatabasen" mycket mer medvetet. Den egenskapen, eller bristen på egenskap, är symptomatisk för vissa neuropsykiatriska funktionsvariationer men förekommer ju i varierande grad bland alla människor, helt utan diagnoser.

@Hero, jag tror att det är svårt och riskabelt att luta sig för mycket mot medvetet inlärda samband och tolkningar (läs: från t ex sådana här trådar) just i sexuella (och potentiellt sexuella) situationer. Jag tror(!) att bland det bästa du kan göra i sådana situationer är att helt enkelt (jo, jag vet... :angel:) på ett tidigt stadium vara tydlig och öppen med att du inte alltid är så bra på att läsa outtalade signaler och kroppsspråk, och att din motpart därför kan behöva vara mer tydlig i sin kommunikation med dig än med andra.
 
Exakt, du förstår mitt problem. Vill inte hamna i "mes" facket.
Tjejer gillar ju initiativtagande killar som tar för sig och visar vad dom vill osv. Oftast är det ju douches som kammar hem flest tjejer. För dom är inte rädd för vad tjejerna ska tycka.

”Kammar hem flest tjejer”? Vad har du för mål egentligen med ditt dejtande?

Tjejer gillar ...... olika.

Jag tycker ditt språkbruk och resonemang låter lite som du fastnat kvar på högstadiemognad. Kanske är det där nycklarna finns?
 
Tjejer gillar ju .
Där har vi väl en alldeles utmärkt sammanfattning av dina trådar?

Hur du ska vara.
Var dig själv.

A. Jag skulle tycka det var rena skräcken att möta en person som spelade teater för att locka mig och sedan när vi umgicks mer visade sig vara någon annan. Dvs inte den person jag föll för.

B. Det finns inget "tjejer gillar ju". Kvinnor är hälften av mänskligheten, som alla är skapligt olika.

Detta har du väl fått höra rätt många gånger i dina trådar vid detta laget.
 
Är man osäker är det aldrig fel att fråga rakt ut.
Rent principiellt så stämmer det att om man är osäker så är det bättre att fråga så man inte gör något fel mot personen men att säga att det aldrig är fel är extremt förenklat eftersom beroende på situation och person så kan det även vara extremt avtändande att hela tiden fråga.

Det är såklart moraliskt sett bättre än att gå över gränsen men att det aldrig blir fel stämmer inte.
 
”Kammar hem flest tjejer”? Vad har du för mål egentligen med ditt dejtande?

Tjejer gillar ...... olika.

Jag tycker ditt språkbruk och resonemang låter lite som du fastnat kvar på högstadiemognad. Kanske är det där nycklarna finns?

Att träffa en partner.

Sant. Men den självsäkra initiativtagande killen har större lycka än den mesiga, försiktiga och blyga killen.
 
Rent principiellt så stämmer det att om man är osäker så är det bättre att fråga så man inte gör något fel mot personen men att säga att det aldrig är fel är extremt förenklat eftersom beroende på situation och person så kan det även vara extremt avtändande att hela tiden fråga.

Det är såklart moraliskt sett bättre än att gå över gränsen men att det aldrig blir fel stämmer inte.

Jag tänker att felet blir mindre. Hellre en avtändande reaktion än en polisanmälan om ofredande, liksom.

Jag tycker nog det är lite konstigt att en sådan fråga skulle göra att situationen radikalt ändras, om det just inte uttalats eller agerats något tydligt alls.
 
Rent principiellt så stämmer det att om man är osäker så är det bättre att fråga så man inte gör något fel mot personen men att säga att det aldrig är fel är extremt förenklat eftersom beroende på situation och person så kan det även vara extremt avtändande att hela tiden fråga.

Det är såklart moraliskt sett bättre än att gå över gränsen men att det aldrig blir fel stämmer inte.

Fast vem har sagt ”hela tiden”? Jag vet ingen som blir avtänd av ett ”känns det bra?” eller ”allt okej?” mitt i hånglet. Behöver inte vara svårare än så.
 
Där har vi väl en alldeles utmärkt sammanfattning av dina trådar?

Hur du ska vara.
Var dig själv.

A. Jag skulle tycka det var rena skräcken att möta en person som spelade teater för att locka mig och sedan när vi umgicks mer visade sig vara någon annan. Dvs inte den person jag föll för.

B. Det finns inget "tjejer gillar ju". Kvinnor är hälften av mänskligheten, som alla är skapligt olika.

Detta har du väl fått höra rätt många gånger i dina trådar vid detta laget.

Haha ! :D
Ursäkta , "inte alla tjejer".
De finns alltid saker som tjejer generellt gillar mer än andra saker.
 
Jag tänker att felet blir mindre. Hellre en avtändande reaktion än en polisanmälan om ofredande, liksom.

Jag tycker nog det är lite konstigt att en sådan fråga skulle göra att situationen radikalt ändras, om det just inte uttalats eller agerats något tydligt alls.
Ja fast då blir det lite samma sak att du inte riktigt förstår dynamiken vissa eftersträvar. Det är klart det är bättre än ofredande för båda parterna men det kan även vara en spänningsdödare.
 
Fast vem har sagt ”hela tiden”? Jag vet ingen som blir avtänd av ett ”känns det bra?” eller ”allt okej?” mitt i hånglet. Behöver inte vara svårare än så.
Fast det är mitt i hånglet, innan det så kan det ibland för vissa vara just att steget utan uttalade ord som är grejen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 684
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 292
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 581
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp