Bukefalos 28 år!

Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men initiativ börjar väl ändå inte med att vara fysisk? Jag skulle bli förbannad om någon visade intresse genom att först vara fysisk. Det blir liksom ett ofredande direkt från ingenting.
Enligt mina observationer så gör dom ofta det ... åtminstone på krogen.
 
Du är inte sån som person så det är bättre att lära dig hantera förutsättningarna enligt din personlighet än hur andra gör det. Eskalera långsamt och försök läsa signaler och backa av så fort hon reagerar "negativt".

Absolut, därför jag generellt ogillar krogen.
 
Jo visst, men jag har svårt att se att det skulle bära elle brista på det.
Det beror på hur och när frågan ställs. Är du mitt i hånglet så är det en sak, är det en dåligt tajmad fråga/tveksamhet i ett annat skede så kan det förändra mycket. Det är bättre att fråga än att ofreda eller göra fel men jag tycker samtidigt inte man ska låssas som om det alltid är det alternativet som kommer funka bäst för alla situationer och parter.
 
Exakt, du förstår mitt problem. Vill inte hamna i "mes" facket.
Tjejer gillar ju initiativtagande killar som tar för sig och visar vad dom vill osv. Oftast är det ju douches som kammar hem flest tjejer. För dom är inte rädd för vad tjejerna ska tycka.
Man kan vara en fysisk person som tar intiativ och inte är mesig OCH samtidigt vara respektfull och läsa av var folks gränser går. Det finns inget motsatsförhållande.
Det är INTE så att antingen är man respektfull och mesig eller en douche som är respektlös.

Jag gillar män som är framåt och tar initiativ och har självförtroende samtidigt som de är ödmjuka, jämställda och respektfulla.
 
Men @Hero tror du du ska få annorlunda råd och svar i den här tråden? Det här har ju tjatats om hur många gånger som helst och nu frågar du igen?
Nej, det vanliga svaret är väl att det är individuellt. Det som en kan uppfatta som en gränslös man för en person kan för en annan uppfattas som en attraktiv person som tar initiativ och tvärtom.
 
Bryter väl ut ämnet från Dejtingtråden.
Så den inte blir sönder spammad.

Hur visar ni på en dejt att du vill att killen ska bli fysisk ?
Genom att bli fysisk! Men i små myrsteg så att jag diskret kan stämma av hur han känner och reagerar. Och då menar jag inte att jag plötsligt tar tag i hans hand eller börjar hångla ;) utan snarare försöker jag läsa av om han trivs med att jag är nära, eller tex nuddar vid armen när jag vill uppmärksamma honom på något osv.
Vart går eran gräns på en första dejt ?
Det beror helt på personen, jag har inte satt någon regel att jag av principskäl stoppar vid en viss gräns.

Har ni varit med om nån man som passerat eran gräns ?
Många!

Generellt är en bra regel att om den andra parten börjar gå baklänges när du försöker komma närmare, eller om den flyttar sig eller drar åt sig berörd kroppsdel som du tar på så har du misstolkat situationen och antagligen gått för fort fram eller så är närhet från dig oönskat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 916
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 758
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp