Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ptja, det var du som skrev om att slita av kläder och tas hårt på sängen och hur jag signalerade detta. Vilket jag givetvis inte kommer att dela med mig av. Men faktum kvarstår att jag inte sitter och signalerar i hopp om att han ska fatta, oavsett om det handlar om en kram eller mer, utan jag tar initiativ.

Men Jesus, vart har jag sagt att män inte kan ta initiativ?

Du sa i dejtingtråden att om mannen bara lägger en hand på fel ställe kan du få obehagliga känslor ?
 
Bryter väl ut ämnet från Dejtingtråden.
Så den inte blir sönder spammad.

Hur visar ni på en dejt att du vill att killen ska bli fysisk ?
Vart går eran gräns på en första dejt ?
Har ni varit med om nån man som passerat eran gräns ?
Din frågeställning är fel. Frågan är inte vad jag gör om jag vill att killen ska bli fysisk. Jag sitter inte och väntar utan tar egna initiativ. Jag har dessutom förmågan att prata med ord vilket gör det hela lättare för då kan jag säga till honom vad jag vill/inte vill och fråga om han vill/inte vill. Endel är urkassa på att läsa kroppsspråk men förstår man inte ett närmande eller inte förstår ett avståndstagande om man närmar sig själv så behöver man få hjälp med att lära sig det.

Alltså, har du själv regler för vad du gör/inte gör på nr x dejt? Så tråkigt det låter. Sådant trodde jag bara fanns i gamla amerikanska filmer. Jag gör det jag har lust med oavsett om det är första eller tionde dejten (sålänge den jag dejtar är med på det såklart).

Det finns det nog inte en enda kvinna som inte har upplevt. Mansrollens självklara "ta för dig" mentalitet är förödande för relationer.
 
Jag brukar ofta hångla upp killen. Annars, sitta nära, smeka på benet, armen eller nånstans.

Har ingen gräns 😋 eller ja, tycker jag inte om personen så har jag ju det.

Nej

Kan du läsa av killen om han är okej med det ?
Eller testar du dig fram? Tex sätter dig lite närmare, får du respons ? Smeker på armen ? Va får du för respons ?
 
Kan du läsa av killen om han är okej med det ?
Eller testar du dig fram? Tex sätter dig lite närmare, får du respons ? Smeker på armen ? Va får du för respons ?
Ja man testar sig fram men med väldigt små medel. Du märker ju om du råkar komma åt den andra personen om den flyttar sig från dig tex och skapar mer utrymme emellan eller om den går dig till mötes. Om den går dig till mötes är den intresserad om den bara är var i samma läge avvaktande om den drar sig undan är den ointresserad.
 
Din frågeställning är fel. Frågan är inte vad jag gör om jag vill att killen ska bli fysisk. Jag sitter inte och väntar utan tar egna initiativ. Jag har dessutom förmågan att prata med ord vilket gör det hela lättare för då kan jag säga till honom vad jag vill/inte vill och fråga om han vill/inte vill. Endel är urkassa på att läsa kroppsspråk men förstår man inte ett närmande eller inte förstår ett avståndstagande om man närmar sig själv så behöver man få hjälp med att lära sig det.

Alltså, har du själv regler för vad du gör/inte gör på nr x dejt? Så tråkigt det låter. Sådant trodde jag bara fanns i gamla amerikanska filmer. Jag gör det jag har lust med oavsett om det är första eller tionde dejten (sålänge den jag dejtar är med på det såklart).

Ok, så du brukar tex fråga på en dejt. Får jag kyssa dig nu ??

Alltså jag försöker ju läsa av hur intresserad tjejen är. Får man någon ögonkontakt osv. Visar hon några tecken på att vara intresserad försöker jag närma mig henne och se om jag får nån respons. Jag är väldigt försiktig med att bli fysisk dock. På sin höjd lägga min hand på hennes eller klappa henne på armen/axeln. Förutom exet då, som tog initiativ till att kyssas redan på första dejten.
 
Det finns andra sätt att ta initiativ än att utan förvarning placera sin hand på en privat plats på en kvinnas kropp. Jag själv tar inte initiativ genom att sätta min hand på mannens skrev.
Haha !
Näe, jag antar att man går steg för steg ? Och inte rakt på ?
 
Ja man testar sig fram men med väldigt små medel. Du märker ju om du råkar komma åt den andra personen om den flyttar sig från dig tex och skapar mer utrymme emellan eller om den går dig till mötes. Om den går dig till mötes är den intresserad om den bara är var i samma läge avvaktande om den drar sig undan är den ointresserad.

Ja, precis. Så brukar jag också göra.
 
Ok, så du brukar tex fråga på en dejt. Får jag kyssa dig nu ??

Alltså jag försöker ju läsa av hur intresserad tjejen är. Får man någon ögonkontakt osv. Visar hon några tecken på att vara intresserad försöker jag närma mig henne och se om jag får nån respons. Jag är väldigt försiktig med att bli fysisk dock. På sin höjd lägga min hand på hennes eller klappa henne på armen/axeln. Förutom exet då, som tog initiativ till att kyssas redan på första dejten.
Den korrekta frågan är väll vill du ha en kyss? Det blir så konstigt när du hela tiden utgår från att den andra parten är ett passivt kolli.
 
Jamen precis, vilket ger mig gott om tid och möjligheter att läsa av om hans respons är positiv eller inte, och tvärtom. En del män går rakt på privatare delar och då kan det bli lite woooooooiaaw hallå där, det var inte vad jag ville (ännu eller.. alls).

Är det såna män du syftar på som gränslösa män ?
 
Du får försöka läsa av bäst du kan och agera utifrån signaler och vad du själv vill. Ibland kommer det bli fel men om man ser till att eskalera väldigt långsamt och inte går från hej till hand i skrevet direkt så kommer det oftast meddelas att det inte är uppskattat innan det blir problematiskt.

Jag förstår din problematik med att man inte riktigt kan veta och det kanske kan bli för "mesigt" om du frågar (ifall du nu inte kan läsa av), på så sätt är det lättare för douches för de kan bara köra på och eventuella problem blir "tjejens problem" vilket är fult men anses väl vara bättre av vissa än att riskera att vara alltför mesiga.
 
Hur visar ni på en dejt att du vill att killen ska bli fysisk ?
Vill du ha sex typ? Jag hade inga problem att fråga om det inte kom naturligt på den tiden jag var singel, för det mesta kom det naturligt men annars så är det lika bra att fråga om man inte hundra på att man är på samma plan.

Vart går eran gräns på en första dejt?
Beror på vem det är. Gillar jag personen så finns det ju inga hinder mer än vad man känner för den dagen, gillar man inte eller är tveksam så avslutar man dejten så fort man kan.

Har ni varit med om nån man som passerat eran gräns?
Jupp, och då har jag inte dejtat så mycket. Men ännu oftare i vardagssituationer så är det otaliga som passerat ens gräns på dansgolvet, baren, pendeltåget m.m. som varit totala främlingar. Gubbar/killar som passat på att trycka upp sig mot en i trängseln, som tagit en mellan benen när man stått och beställt i baren, som tagit fram könet och börjat masturbera på tåget när man suttit ensam i tågvagnen. Det finns inte en kategori killar som gjort detta, det är allt ifrån knappt pubertala glin till gamla gubbjävlar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 690
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 292
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 583
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp