Bukefalos 28 år!

Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ett samspel , lite som att dansa fast vi båda för. Ibland vill jag ta initiativet ibland vill jag partnern skall ha det .
När man träffas så faller det sig ofta naturligt , känner man ingen attraktion eller t o m man vill ta avstånd är det ju ganska tydliga signaler.
Går någon över min gräns blir det tvärnit sen kan den gränsen vara olika beroende på person vissa kan jag ha nära utan att det blir jobbigt vissa vill jag ha på avstånd direkt .
Vad det beror på kan jag inte svara på det är bara en känsla. Personkemi ???
 
Det sistnämnda såklart. Men då kanske man missar dom tjejer som vill ha en initiativrik och fysisk kille...

Nu svarar jag här ist för att sabba dejtingtråden med att svara på ditt svar där singoalla undrade vad som var värst: att riskera röra en kvinna som inte vill det eller framstå som mesig.
Du svarar då att det sistnämnda är värst.
Hur resonerar du då?
Är det alltså värre att du inte får napp än att en kvinna känner sig obekväm? För mig är det helt jäkla rubbat svar.
 
Men signalerar du med ditt kroppspråk att nu vill jag bli kysst eller nu vill jag ha en kram.
Eller nu vill jag att du sliter av mina kläder och håller fast dig i sängen och tar dig hårt... eller nu vill jag att du klär av mig varsamt och smeker mig varsamt över ryggen.

Förstår du ? Hur ska killen veta om han kan bli fysisk och hur fysisk?

Vet han inte det och känner han inte av situationen är han definitivt inte intressant
 
Nu svarar jag här ist för att sabba dejtingtråden med att svara på ditt svar där singoalla undrade vad som var värst: att riskera röra en kvinna som inte vill det eller framstå som mesig.
Du svarar då att det sistnämnda är värst.
Hur resonerar du då?
Är det alltså värre att du inte får napp än att en kvinna känner sig obekväm? För mig är det helt jäkla rubbat svar.
Det var en felskrivning av mig. Naturligtvis var det förstnämnda värst.
Konstigt att ingen fler har reagerat ? Tack, som påpeka :)
 
Vet han inte det och känner han inte av situationen är han definitivt inte intressant
Killen ska bara veta alltså vad partnern tänker ? Känna av situationen ska man väl alltid göra. Men ibland är det svårt att veta. Så då får man väl fråga då...
 
Skummat tråden. Det mesta är redan sagt. Men jag ser det återkoms till ”men om personen är blyg då?” Tja, då frågar man eller väntar. Hur svårt ska det vara?

Jag har tillbringat 5 h i en liten tvåsitssoffa med en man jag var synnerligen intresserad av. Han var tydligen precis lika intresserad. Vi var lika kassa att läsa av båda två. Tydligen så hade han provat ”klassiska sätt” att avläsa kroppsspråk men jag signalerar tydligen fel/inte vad jag känner.

Hursomhaver så det enkla sättet är att vänta eller fråga. Vilket man väljer beror på hur snabbt man behöver svar helt enkelt.

Och eftersom det tycks intressera @Hero hur saker utvecklas så jodå det blev både hångel och ligga på kvällen, och det var en första dejt. Vad gäller gränser beror det HELT på person och humör.
 
Bryter väl ut ämnet från Dejtingtråden.
Så den inte blir sönder spammad.

Hur visar ni på en dejt att du vill att killen ska bli fysisk ?
Vart går eran gräns på en första dejt ?
Har ni varit med om nån man som passerat eran gräns ?

Jättekonstig frågeställning! Det är ju dynamiskt och inte konstant.
All interaktion med andra handlar ju om att känna av/läsa av just där och då. Manualer funkar liksom inte iom att inget är konstant.

Har man svårigheter med att känna in och läsa av finns psykologer/terapeuter som kan hjälpa med sånt.

Så både hur man visar och vad man vill är ju dynamiskt.
Och ja, gränslösa män har nog i stort alla mött.
 
Killen ska bara veta alltså vad partnern tänker ? Känna av situationen ska man väl alltid göra. Men ibland är det svårt att veta. Så då får man väl fråga då...

Du snurrar in dig. Säger man att man kommunicerar utan ord så säger du att det handlar om tankeläsning och föreslår man att kommunicera med ord så säger du att det riskerar det att bli mesigt. Så hur skulle du vilja ha det egentligen? Någon form av kommunikation måste ju ske.
 
Skummat tråden. Det mesta är redan sagt. Men jag ser det återkoms till ”men om personen är blyg då?” Tja, då frågar man eller väntar. Hur svårt ska det vara?

Jag har tillbringat 5 h i en liten tvåsitssoffa med en man jag var synnerligen intresserad av. Han var tydligen precis lika intresserad. Vi var lika kassa att läsa av båda två. Tydligen så hade han provat ”klassiska sätt” att avläsa kroppsspråk men jag signalerar tydligen fel/inte vad jag känner.

Hursomhaver så det enkla sättet är att vänta eller fråga. Vilket man väljer beror på hur snabbt man behöver svar helt enkelt.

Och eftersom det tycks intressera @Hero hur saker utvecklas så jodå det blev både hångel och ligga på kvällen, och det var en första dejt. Vad gäller gränser beror det HELT på person och humör.

Ja, precis. Eftersom varje person är unik så sänder inte alla ut samma signaler.
Men får jag fråga, hur kom ni till "hångel och ligg" delen om ingen av er förstod att den andra var intresserad ?
 
Exakt, du förstår mitt problem. Vill inte hamna i "mes" facket.
Tjejer gillar ju initiativtagande killar som tar för sig och visar vad dom vill osv. Oftast är det ju douches som kammar hem flest tjejer. För dom är inte rädd för vad tjejerna ska tycka.

Det där är ju snarare en fördom som folk hade i högstadiet/gymnasiet. Självklart finns det tjejer som dras till den typen av snubbe. Men att säga att "tjejer gillar..." är ju bara korkat eftersom det inte alls stämmer för alla. Du verkar ha en bestämd bild av hur kvinnor är och hur kvinnor fungerar. Jag tror att det skulle göra dig gott att öppna ögonen och inse att alla är individer (och människor).

Och vadå "mesfacket"? Vad är en mes, och varför är det dåligt? Och varför vill du ändra på dig för att någon ska tycka om dig? Var dig själv istället, mes eller inte.
 
Du snurrar in dig. Säger man att man kommunicerar utan ord så säger du att det handlar om tankeläsning och föreslår man att kommunicera med ord så säger du att det riskerar det att bli mesigt. Så hur skulle du vilja ha det egentligen? Någon form av kommunikation måste ju ske.
Näe, fungerar kommunikationen utan ord. Så behövs ju inte tankeläsning naturligtvis.
Vilket av dom fungerar ju för mig så :)
 
Det där är ju snarare en fördom som folk hade i högstadiet/gymnasiet. Självklart finns det tjejer som dras till den typen av snubbe. Men att säga att "tjejer gillar..." är ju bara korkat eftersom det inte alls stämmer för alla. Du verkar ha en bestämd bild av hur kvinnor är och hur kvinnor fungerar. Jag tror att det skulle göra dig gott att öppna ögonen och inse att alla är individer (och människor).
Är det så ?
Det finns vissa "traits" som är mer populära bland tjejer än andra.
Exempelvis,
Självförtroende,
extrovert
Initiativtagande
Osv.

Sen finns det "traits" som är mindre populära.
Introvert,
Blyg,
Feg.
asocial
OSv.

Sen att det finns kvinnor som gillar dom sistnämnda. Det har ju inget med vad den stora massan gillar att göra...
 
Näe, fungerar kommunikationen utan ord. Så behövs ju inte tankeläsning naturligtvis.
Vilket av dom fungerar ju för mig så :)

Precis, så jag tror att du kan börja anta från och med nu att när det pratas om att "läsa av situationen" i den här tråden som senast nu @tornblomma nämnde så är det ingen som pratar om tankeläsning. Utan ordlös kommunikation. Så släpp det där med tankläsning för det är ingen som pratar om det.
 
Precis, så jag tror att du kan börja anta från och med nu att när det pratas om att "läsa av situationen" i den här tråden som senast nu @tornblomma nämnde så är det ingen som pratar om tankeläsning. Utan ordlös kommunikation. Så släpp det där med tankläsning för det är ingen som pratar om det.

Näe, jag förstår ju att smekningar från båda parter kan leda till kyssar och eventuellt till sex osv utan att ett ord utbyts.

Men tänkte mer på... Sexbiten. Kvinnor som gillar att bli dominerade i sängen eller "out of the box sex" som @Milosari pratade om. Förutsätter ni att killen är sån ? Eller har ni pratat om vad ni gillar innan ?
Eller går dom signalerna att sända ut utan ord också ?
 
Är det så ?
Det finns vissa "traits" som är mer populära bland tjejer än andra.
Exempelvis,
Självförtroende,
extrovert
Initiativtagande
Osv.

Sen finns det "traits" som är mindre populära.
Introvert,
Blyg,
Feg.
asocial
OSv.

Sen att det finns kvinnor som gillar dom sistnämnda. Det har ju inget med vad den stora massan gillar att göra...

Det spelar väl ingen roll vad stora massan gillar, man är ju den man är ändå? Jag är övertygad om att den stora massan skulle föredra att skaffa en flickvän som inte har relationsissues och andra mentala problem men nu har jag det så vad ska man göra liksom. Jag får förlita mig på mina andra starka sidor. Om du inte är den extroverta killen så är det ju bättre att hitta en tjej som inte tycker att just det draget är så värst viktigt.
 
Är det så ?
Det finns vissa "traits" som är mer populära bland tjejer än andra.
Exempelvis,
Självförtroende,
extrovert
Initiativtagande
Osv.

Sen finns det "traits" som är mindre populära.
Introvert,
Blyg,
Feg.
asocial
OSv.

Sen att det finns kvinnor som gillar dom sistnämnda. Det har ju inget med vad den stora massan gillar att göra...
Men sluta. Vem vill vara tillsammans med någon som fejkar att den är något den inte är? Inte jag i alla fall, och jag är nog inte så unik på den punkten. Så varför bryr du dig om vad som är "populärt"?

En stor jävla fejk vore nog det totala bottennappet.
 
Näe, jag förstår ju att smekningar från båda parter kan leda till kyssar och eventuellt till sex osv utan att ett ord utbyts.

Men tänkte mer på... Sexbiten. Kvinnor som gillar att bli dominerade i sängen eller "out of the box sex" som @Milosari pratade om. Förutsätter ni att killen är sån ? Eller har ni pratat om vad ni gillar innan ?
Eller går dom signalerna att sända ut utan ord också ?

Ibland har man pratat om det innan och ibland agerar han väl på den respons han får. Jag förutsätter ingenting om hur någon är i sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 305
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 391
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
14 033
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp