Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det spelar väl ingen roll vad stora massan gillar, man är ju den man är ändå? Jag är övertygad om att den stora massan skulle föredra att skaffa en flickvän som inte har relationsissues och andra mentala problem men nu har jag det så vad ska man göra liksom. Jag får förlita mig på mina andra starka sidor. Om du inte är den extroverta killen så är det ju bättre att hitta en tjej som inte tycker att just det draget är så värst viktigt.

Absolut , det är svårt att ändra på personliga "traits". Men man kan ju försöka minimera sina "dåliga" traits och framhäva sina bra för att förbättra sina chanser att överhuvudtaget träffa någon :).
 
Det där är ju snarare en fördom som folk hade i högstadiet/gymnasiet. Självklart finns det tjejer som dras till den typen av snubbe. Men att säga att "tjejer gillar..." är ju bara korkat eftersom det inte alls stämmer för alla. Du verkar ha en bestämd bild av hur kvinnor är och hur kvinnor fungerar. Jag tror att det skulle göra dig gott att öppna ögonen och inse att alla är individer (och människor).

Och vadå "mesfacket"? Vad är en mes, och varför är det dåligt? Och varför vill du ändra på dig för att någon ska tycka om dig? Var dig själv istället, mes eller inte.
Det borde iallafall ha stannat vid högstadiet/gymnasiet men för vissa verkar det aldrig gå upp för att kvinnor inte är på något speciellt sätt pga sitt kön lika lite som män är på något speciellt sätt pga sitt kön. Om det har med mognad att göra eller om vissa är så hårt indokterinerade i kvinno och mansnormer vet jag inte men jag tror att det ligger lite sanning i båda.

En mes för mig är en sådan som inte lyssnar utan bara kör på att "jag är man!! och tar därför vad jag vill och alla ska lyssna på och lyda mig" som en annan grottmänniska. Någon som inte har kommit ur den förpubertala bubblan trots att hen är över 20...
 
Men sluta. Vem vill vara tillsammans med någon som fejkar att den är något den inte är? Inte jag i alla fall, och jag är nog inte så unik på den punkten. Så varför bryr du dig om vad som är "populärt"?

En stor jävla fejk vore nog det totala bottennappet.

Hehe, det är väldigt svårt att fejka.
Och jag försöker inte ens. Men i första stadiet för att huvudtaget får matchningar så försöker ju alla framställa sig från sin bästa sida. Man tar ju inte upp sina negativa "traits" direkt då.
 
Näe, jag förstår ju att smekningar från båda parter kan leda till kyssar och eventuellt till sex osv utan att ett ord utbyts.

Men tänkte mer på... Sexbiten. Kvinnor som gillar att bli dominerade i sängen eller "out of the box sex" som @Milosari pratade om. Förutsätter ni att killen är sån ? Eller har ni pratat om vad ni gillar innan ?
Eller går dom signalerna att sända ut utan ord också ?

Jag tror nog att de flesta som föredrar särskilda typer av sex pratar om detta innan om det är viktigt för dem. Annars kan man ju prata om det under relationens gång om man till exempel vill prova något nytt?
 
Absolut , det är svårt att ändra på personliga "traits". Men man kan ju försöka minimera sina "dåliga" traits och framhäva sina bra för att förbättra sina chanser att överhuvudtaget träffa någon :).

Det funkar inte. När jag släppte allt hur man "ska" vara så träffade jag män som det funkade med. Kan jag inte vara avslappnad och mig själv är det inte värt det och funkar heller inte i längden.

Jag har aldrig fått så mycket uppmärksamhet från det motsatta könet som när jag är osminkad i arbetskläder och gör något som anses vara traditionellt manligt.
 
Det borde iallafall ha stannat vid högstadiet/gymnasiet men för vissa verkar det aldrig gå upp för att kvinnor inte är på något speciellt sätt pga sitt kön lika lite som män är på något speciellt sätt pga sitt kön. Om det har med mognad att göra eller om vissa är så hårt indokterinerade i kvinno och mansnormer vet jag inte men jag tror att det ligger lite sanning i båda.

En mes för mig är en sådan som inte lyssnar utan bara kör på att "jag är man!! och tar därför vad jag vill och alla ska lyssna på och lyda mig" som en annan grottmänniska. Någon som inte har kommit ur den förpubertala bubblan trots att hen är över 20...

Ja eller som en bekant till mig som sa att "Kvinnor gillar alfahanar!"

Jäsp.
 
Det finns säkert folk som tycker att bara självsäkra killar är intressanta men för de flesta av oss så gissar jag att verkligheten ser ut som så att man någongång i livet både dejtat en kille som va introvert och en som va utåtriktad. Jag har dejtat killar som var centrum av varje fest och kände alla och jag har dejtat killar som hade extremt få men tighta kompisar.

Man letar liksom inte exakt samma person hela tiden. Det hade ju varit lätt rubbat
 
Absolut , det är svårt att ändra på personliga "traits". Men man kan ju försöka minimera sina "dåliga" traits och framhäva sina bra för att förbättra sina chanser att överhuvudtaget träffa någon :).
:banghead:

Uppför dig som folk så går det nog bra. Normal hänsyn ingår i det.

Personlig utveckling håller man på med för sin egen skull, inte för att behaga andra. Att slå knut på sig själv för andras skull funkar inte i längden.

Men att tala om att jag brukar slänga kläder på golvet är väl inget jag börjar en ny relation med. Det handlar snarare om att se om man har samma värderingar och personkemi. Jag tycker även att intressen är av vikt.
 
Det finns säkert folk som tycker att bara självsäkra killar är intressanta men för de flesta av oss så gissar jag att verkligheten ser ut som så att man någongång i livet både dejtat en kille som va introvert och en som va utåtriktad. Jag har dejtat killar som var centrum av varje fest och kände alla och jag har dejtat killar som hade extremt få men tighta kompisar.

Man letar liksom inte exakt samma person hela tiden. Det hade ju varit lätt rubbat

Fast det är väl naturligt att den killen som är i centrum hela tiden är den som får mest uppmärksamhet också?
 
Både och! Samt, vad är ens en alfahane i människolivet?
http://tobealpha.com/alpha-vs-beta-males/
Alpha Males Are:
Confident
– alpha males tend to think very highly of themselves. They aren’t always right or perfect, but they always believe in their own ability and themselves no matter what.

Not Embarrassed Easily – alpha males don’t worry too much about other people’s opinions. If they did they would never speak up, do what they want, or go against social norms.

Masculine – alpha males are men. They come in all shapes and sizes but have common traits: leaders, dominant personalities, comfortable around the opposite sex, etc.

Take What He Wants Attitude – alpha males are not jerks or rude but they believe they are entitled, this allows them to do things and request things an ordinary person would not.

Direct and Honest – alpha males are not afraid to speak their mind. If they need something, they will tell you. They don’t hide behind a lot of fluff when they are talking to you. They tell you things you might not want to hear.

Social – alpha males have a dynamic personality that allow them to connect with all types of people.

Take Chances – alpha males are risk takers (big or small). They aren’t afraid to fail because they know that success comes from taking chances.

Beta Males Are
Nice guys
– beta males are some of the nicest people you will ever meet. They help you when you need help, they are courteous and pleasant to be around.

May Question Their Ability – beta males lack the confidence alpha males have. There are times that beta males will second guess themselves or make excuses to not do something even though they are fully capable. They just don’t always realize their potential.

Worry About What Others Think – beta males are usually restricted in life because they care too much about what other people think. This includes family, friends and strangers. These external factors limit what a beta male does and the choices he makes in life.

Puts The Needs of Others First – this isn’t a bad thing, but beta males put the needs of others ahead of their own. They are very giving people and unselfish.

Secretive – beta males don’t always make their desires known to others. Beta males have secrets they keep to themselves including their career aspirations, dreams, and sexual desires. This is usually due to not wanting to be judged by others and may be due to lack of self-confidence.
 
Ja, precis. Eftersom varje person är unik så sänder inte alla ut samma signaler.
Men får jag fråga, hur kom ni till "hångel och ligg" delen om ingen av er förstod att den andra var intresserad ?

Jag sa inte att ingen någonsin förstod. Men att ingendera förstod/vågade chansa under 5 h.

Men i sinom tid gjorde någon av oss - jag minns inte vem - det där initiativet. Sen gick det som av sig själv. Frågar du honom påstår han dock att han inte var helt säker förrän jag tog av mig bh:n när vi gick och la oss dock ;)
 
Jag sa inte att ingen någonsin förstod. Men att ingendera förstod/vågade chansa under 5 h.

Men i sinom tid gjorde någon av oss - jag minns inte vem - det där initiativet. Sen gick det som av sig själv. Frågar du honom påstår han dock att han inte var helt säker förrän jag tog av mig bh:n när vi gick och la oss dock ;)

Men gjorde ni det i små steg eller ? Satte er närmare varann eller nåt ?
Hehe, ok. Då var han ganska trög då ?
 
http://tobealpha.com/alpha-vs-beta-males/
Alpha Males Are:
Confident
– alpha males tend to think very highly of themselves. They aren’t always right or perfect, but they always believe in their own ability and themselves no matter what.

Not Embarrassed Easily – alpha males don’t worry too much about other people’s opinions. If they did they would never speak up, do what they want, or go against social norms.

Masculine – alpha males are men. They come in all shapes and sizes but have common traits: leaders, dominant personalities, comfortable around the opposite sex, etc.

Take What He Wants Attitude – alpha males are not jerks or rude but they believe they are entitled, this allows them to do things and request things an ordinary person would not.

Direct and Honest – alpha males are not afraid to speak their mind. If they need something, they will tell you. They don’t hide behind a lot of fluff when they are talking to you. They tell you things you might not want to hear.

Social – alpha males have a dynamic personality that allow them to connect with all types of people.

Take Chances – alpha males are risk takers (big or small). They aren’t afraid to fail because they know that success comes from taking chances.

Beta Males Are
Nice guys
– beta males are some of the nicest people you will ever meet. They help you when you need help, they are courteous and pleasant to be around.

May Question Their Ability – beta males lack the confidence alpha males have. There are times that beta males will second guess themselves or make excuses to not do something even though they are fully capable. They just don’t always realize their potential.

Worry About What Others Think – beta males are usually restricted in life because they care too much about what other people think. This includes family, friends and strangers. These external factors limit what a beta male does and the choices he makes in life.

Puts The Needs of Others First – this isn’t a bad thing, but beta males put the needs of others ahead of their own. They are very giving people and unselfish.

Secretive – beta males don’t always make their desires known to others. Beta males have secrets they keep to themselves including their career aspirations, dreams, and sexual desires. This is usually due to not wanting to be judged by others and may be due to lack of self-confidence.

Läste du mitt tidigare inlägg? Jag citerar det igen nedan. Dvs det ÄR INTE så att bra killar är tysta och mesiga och är man framåt och har självförtroende så är man ett svin.
Man kan vara framåt, ta initiativ och samtidigt vara en respektfull person.
På samma sätt kan den mesiga försiktiga killen också vara ett svin och ha dålig kvinnosyn.

Man kan vara en fysisk person som tar intiativ och inte är mesig OCH samtidigt vara respektfull och läsa av var folks gränser går. Det finns inget motsatsförhållande.
Det är INTE så att antingen är man respektfull och mesig eller en douche som är respektlös.

Jag gillar män som är framåt och tar initiativ och har självförtroende samtidigt som de är ödmjuka, jämställda och respektfulla.
 
http://tobealpha.com/alpha-vs-beta-males/
Alpha Males Are:
Confident
– alpha males tend to think very highly of themselves. They aren’t always right or perfect, but they always believe in their own ability and themselves no matter what.

Not Embarrassed Easily – alpha males don’t worry too much about other people’s opinions. If they did they would never speak up, do what they want, or go against social norms.

Masculine – alpha males are men. They come in all shapes and sizes but have common traits: leaders, dominant personalities, comfortable around the opposite sex, etc.

Take What He Wants Attitude – alpha males are not jerks or rude but they believe they are entitled, this allows them to do things and request things an ordinary person would not.

Direct and Honest – alpha males are not afraid to speak their mind. If they need something, they will tell you. They don’t hide behind a lot of fluff when they are talking to you. They tell you things you might not want to hear.

Social – alpha males have a dynamic personality that allow them to connect with all types of people.

Take Chances – alpha males are risk takers (big or small). They aren’t afraid to fail because they know that success comes from taking chances.

Beta Males Are
Nice guys
– beta males are some of the nicest people you will ever meet. They help you when you need help, they are courteous and pleasant to be around.

May Question Their Ability – beta males lack the confidence alpha males have. There are times that beta males will second guess themselves or make excuses to not do something even though they are fully capable. They just don’t always realize their potential.

Worry About What Others Think – beta males are usually restricted in life because they care too much about what other people think. This includes family, friends and strangers. These external factors limit what a beta male does and the choices he makes in life.

Puts The Needs of Others First – this isn’t a bad thing, but beta males put the needs of others ahead of their own. They are very giving people and unselfish.

Secretive – beta males don’t always make their desires known to others. Beta males have secrets they keep to themselves including their career aspirations, dreams, and sexual desires. This is usually due to not wanting to be judged by others and may be due to lack of self-confidence.

Enligt vem?

Samt nej, män(niskor) kommer inte i två olika sorter och nej en sådan "alfa" intresserar varken mig eller mina vänner.
 
Läste du mitt tidigare inlägg? Jag citerar det igen nedan. Dvs det ÄR INTE så att goda killar är tysta och mesiga och är man framåt och har självförtroende så är man ett svin.
Man kan vara framåt, ta intiativ och samtidigt vara en god respektfull person.
På samma sätt kan den mesiga försiktiga killen också vara ett svin och ha dålig kvinnosyn.

Näe, det är inte svart eller vitt naturligtvis.

Man kan antingen var mer Alpha eller mer Beta. Eller en kombination.

Men generellt anses Alpha mycket mera attraktiva hos kvinnliga könet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 431
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 436
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
14 104
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp