Bukefalos 28 år!

Gravid & ÄCKLAD

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LitenTella

Hej!

Vill vara lite anonym här, så jag tog mitt andra användarnamn.
Är i början av min graviditet och har precis börjat känna av illamåendet. Men det är inte så att jag kräks eller så, utan mer att jag tycker allt är äckligt. Om jag ser ngt på TV tex, så får jag nästan kväljningar. Och då menar jag inte bara mat. Jag mår illa av att se Abbas reklam för kaviarklick (den med det vilda havet - älskade den reklamen förut, men nu mår jag riktigt dåligt).

Men det är inte det som är problemet. Jag mår illa bara någon nämner SEX!! :crazy: :crazy: Är det vanligt? Alltså, om någon säger ngt om sex på tv, så blir jag riktigt illamående. För att inte tala om hur det är i verkliga livet. :crazy: Inte så roligt för min sambo.. :o :crazy: Vågar inte riktigt säga det till honom. Tänk om han tror att jag tycker att han är oattraktiv??

Är det normalt att tycka att allt är äckligt och må så illa?? Tycker det verkar lite skumt.. :(

Blir till och med äcklad av att pussas och jag ÄLSKAR att pussa min sambo i vanliga fall. :crazy: :crazy: :crazy:

Har någon ngn erfarenhet av detta? Det gör mig jätteledsen.
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

är du där mia???kom till chatten....kramis Emma
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Det ÄR alldeles normalt att reagera som du gör!
I början av mina graviditeter har jag reagerat starkt på diverse saker som jag i normala fall älskat. Första graviditeten mådde jag illa bara jag såg ett McDonalds-M - jag som tidigare ätit där säkert MINST tre gånger i veckan för att fisken är så goood!
Denna och förra graviditeten är det mest dofter jag reagerat på.
Sen är det inte alls ovanligt att sexlusten försvinner helt under graviditeten. Detta råkade jag också ut för i min första graviditet. Inte alls i andra och mittemellan den här gången. Även lite upp och ner under graviditetens gång.

Prata du med din sambo och tala om att din lust till sex och närhet för tillfället är bortblåst. Att du älskar honom sen innan men att graviditetshormonerna ställer till det för dig så att även du själv blir alldeles frustrerad. (du kommer förmodligen märka fler saker som hormonerna orsakar, exempelvis att man får väääldigt lätt för att börja gråta...)

Min stackars man är inne på vår tredje omgång av "frun vill inte ha mig i närheten"-period, han börjar bli luttrad. Och som han säjer själv - han har ju själv varit med och orsakat eländet... :p
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Helt normalt. Dessvärre kan känslan för de där sakerna sitta i ett tag. När jag idag ser fotografier från ivåras när våra hästar gick i hagen så mår jag illa. (Det var ivåras jag mådde som värst. Likaså när jag hör låten- "Det gör ont".
När jag väntade mion dotter mådde jag vansinnigt illa av barnmaten som jag matade min ettåriga son med då. Det var fruktansvärt.
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Det där känner jag igen mig i. Iofs var jag bara gravid i 7 veckor innan jag blev tvungen att göra abort men under den korta tiden mådde jag hemskt dåligt. Jag kunde inte äta nånting och inte ens dricka vatten då jag kräktes upp allt. Fick ligga med dropp innan aborten för jag var så svag då jag inte hade något i magen alls. :cry:
Mitt humör var hemskt.. smällde till min sambos kompis rejält då han råkade stå i vägen för mig, och jag tyckte han förtjänade det. :crazy: Mitt humör var så hemskt så jag kunde inte ens tänka klart. Mat var världens äckligaste grej och det enda jag var sugen på var risgrynsgröt, allt annat kräktes jag åt så fort någon nämnde något. Jag mådde illa jämt. Från vecka 2 till vecka 7 låg jag på en madrass i vardagsrummet och kunde inte en stå rakt. När vi skulle till sjukhuset fick min sambo bära mig ner till bussen och så fick jag lägga mig längst bak..

Vågar inte bli gravid igen efter detta.. Det som folk sa till mig var att detta gick över när man hade fått barnet. Kan ju säga att det första jag gjorde efter aborten var att gå ner till kiosken och proppa i mig glass och godis. Illamåendet försvann helt så fort fostret var borta.
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Ouch! Det här lät ju inte roligt alls. Men det var skönt att höra att andra har liknande erfarenheter, för jag trodde det var ngt fel på mig. Just nu kan jag inte heller äta något i stort sett annat än frukt.. Hmm.. Väldigt knepigt..
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Här var/är det likadant. När jag väntade dottern var jag dessutom folkilsk! Den här gången är humöret bättre, tack och lov....

I början var sex helt ointressant. Sedan hade jag en period när vi älskade varje dag, men nu är det lite down igen.

Prata med din sambo - han kommer förstå! Om inget annat ger det honom lite insikt.... Numera skrattar maken bara åt mig när jag får mina "utbrott" och skyller på mina hormoner...
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Näe det var inte kul alls. :cry: Avundas dem som är gravida och ändå kan njuta av livet. ;)
Min sambos systers dotter är gravid nu och hon säger att de första 4 månaderna var jättejobbiga då hon jämt var illamående, men nu i femte månaden så har det blivit bättre. Så mitt råd till dig är att se framåt. Det går över och det är inget fel på dig! :)
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Illamåendet brukar oftast försvinna runt vecka 12-14, om jag int emissminner mig. SÅ håll ut några veckor till så ska du se att du också kan uppleva att det är mycigt att vara gravid - i flera månader, tills man blir så stor, tung och otymplig att man bara vill bli av med magenoch få ut ungen... :)
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Hehe.. jag hoppas det.. för det här är inte roligt..
Men den stora, tunga magen leder till nästa ångestproblem.. Hur får man ut barnet egentligen. Jag är livrädd att föda. Kommer aldrig att få ut det. :crazy: :crazy: :crazy:
 
Sv: Gravid & ÄCKLAD

Just förlossningsrädsla ligger mig varmt om hjärtat att tala om... Jag har själv varit skräckslagen... Och VET hur mycket det bagatelliseras av dem som INTE är rädda...

Mitt bestämdaste råd till Dig är att du berättar om din förlossningsrädsla för din barnmorska redan vid inskrivningen! Den mesta förlossningsrädslan beror på okunskap, men även i många andra fall kan man hjälpa dig att våga föda genom att gå på samtal hos en barnmorska som intresserat sig just för detta. I vissa landsting ´kallas detta Aurora, i kalmar heter det Amanda och jag har hört nåt annat namn på det också.
Hör gärna av dig via PM om detta, om du vill!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 189
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 257
Senast: Bapelsin
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 668
Senast: Imna
·
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 588
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp