Bukefalos 28 år!

Grrr morrr

Sv: Grrr morrr

Jag kan skriva på att jag enligt buke är en helkass hundägare. Idag har det varit jättevarmt här, och hundstackarn har fått sitta i bilen i 45 min. Och jag kan lova att det var bra mycket svalare därinne än ute.
Och ja, jag kan lämna henne utanför affären, då jag ser henne hela tiden och fullkomligt rusar in och ut.

Jag skulle bli fly förbannad om nån kom o gnällde på att hunden sitter i bilen. Hon trivs bättre där, och sitter i en lastbil hela dagarna. Folk är så bra på att ta förgivet att hunden håller på att dö av värmeslag, just för att den sitter i en bil.

Fast att du skulle vara en dålig hundägare för att du lämnar hunden i bilen går jag inte alls med på. Det är väldigt olika beroende på vad man har för bil, gammal eller ny, liten eller stor osv. Jag håller med dig om att många tar för givet att hund i bil = värmeslag efter 5 sek. :cool:
 
Sv: Grrr morrr

Självklart spelar det stor roll vad man har för bil, men jag kan verkligen bli tokig på folk som måste lägga sig i. Min hund ligger gladeligen kvar i bilen, dock med krok/ öppen lucka + låst bur. Bilen är oftast hur sval som helst. Självklart behöver/ska man inte parkera i gassande sol, men många gånger blir det ett hejdundrande liv "bara för att". Om folk nu blir så oroliga, stick in handen o känn... Jag hade hellre suttit i bilen många gånger än att gå ut i solen...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vilken extremt sorglig promenad det blev den här eftermiddagen. Under en bil sitter en minikattunge, mager och full i loppor med...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: hovtassfot
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 694
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: Nirvana
·
Övr. Hund Var och köpte en grej i ett jobbärende idag, parkerade några 100 meter från affären och på vägen dit sitter en hund bunden i en stolpe...
2
Svar
22
· Visningar
3 029
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp