Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här förbannade *lägg in 5 valfria svordomar* värmen :rage: :rage: :rage:
Det var ju för tusan 27.C här!
Herr Häst har stått skadad i 2 månader, och fr.om. idag så har jag vet.s godkännande att skritta uppsuttet. Men det gick ju inte! Man höll ju på att koka bort i hettan. :yuck: :arghh:
Imorgon har de dock lovat att det bara ska bli 17.C - ska jag äntligen sitta upp! :up:
 
Och jag stör mig nästan lite på att folk klagar så mycket på värmen. Klagar folk inte på kylan så är det värmen :rofl: Här red iallafall jag ett superhärligt pass ute i 27 grader varmt och njöt till max av värmen efter all kyla :love:
 
att jag köpt konstig storlek på dator så det bara finns tråkiga gråa fodral som dessutom är svindyra :mad:
 
Och jag stör mig nästan lite på att folk klagar så mycket på värmen. Klagar folk inte på kylan så är det värmen :rofl: Här red iallafall jag ett superhärligt pass ute i 27 grader varmt och njöt till max av värmen efter all kyla :love:

Det där är ungefär det störigaste uttrycket jag vet. Jag klagar i princip aldrig på kyla. Men värme, usch! Vet du hur det känns att vara helt genomsvettig av att ens existera? Hur det är att inte kunna sova ordentligt pga värmen? Hur det är att inte ens kunna sminka sig inför jobbet eftersom allt bara rinner av?

Jag kan alltså gå upp vid 6 på morgonen och ändå inte kunna sminka mig eftersom svetten rinner bara jag står upp i badrummet. Då ska dessutom tilläggas att mitt hus är tämligen svalt och att jag har fönster öppet i badrummet.

Det är dessutom rent generellt lättare att värma sig än att kyla sig. Du vet, rörelseenergi skapar värme. Eller att ta på sig en tröja eller lite tjockare strumpor.
 
Stör mig på mig själv, är så lat så jag har fortfarande vintertäcket i sängen och ikväll orkar jag inte heller leta fram sommartäcket. Kommer vakna i en svettpöl i natt igen.
 
Det där är ungefär det störigaste uttrycket jag vet. Jag klagar i princip aldrig på kyla. Men värme, usch! Vet du hur det känns att vara helt genomsvettig av att ens existera? Hur det är att inte kunna sova ordentligt pga värmen? Hur det är att inte ens kunna sminka sig inför jobbet eftersom allt bara rinner av?

Jag kan alltså gå upp vid 6 på morgonen och ändå inte kunna sminka mig eftersom svetten rinner bara jag står upp i badrummet. Då ska dessutom tilläggas att mitt hus är tämligen svalt och att jag har fönster öppet i badrummet.

Det är dessutom rent generellt lättare att värma sig än att kyla sig. Du vet, rörelseenergi skapar värme. Eller att ta på sig en tröja eller lite tjockare strumpor.

Alltså, du får störa dig på värmen hur mycket du vill, utan problem! Man får absolut störa sig på både värme och kyla. Jag vet att det finns många som verkligen får det jobbigt. Nu tänkte jag mer på folk i min närhet som gått runt och muttrat "usch, kommer sommaren aldrig! Jag vill ha värme" för att när värmen väl kommer någon vecka senare säga "usch, varför är det varmt! Kyla är mycket bättre" ;) Dessutom är ju det här en tråd för orimligt störande och jag skrev "stör mig nästan lite".
 
Alltså, du får störa dig på värmen hur mycket du vill, utan problem! Man får absolut störa sig på både värme och kyla. Jag vet att det finns många som verkligen får det jobbigt. Nu tänkte jag mer på folk i min närhet som gått runt och muttrat "usch, kommer sommaren aldrig! Jag vill ha värme" för att när värmen väl kommer någon vecka senare säga "usch, varför är det varmt! Kyla är mycket bättre" ;) Dessutom är ju det här en tråd för orimligt störande och jag skrev "stör mig nästan lite".

Jag förstår ditt resonemang men det är väldigt vanligt att uttrycka sig så när jag pustar över värme. Det trots att jag aldrig klagar på kyla. Då blir jag trött :p
Dock, ambivalenta människor har även jag svårt för ;)
 
Jag stör mig på att jag inte var mer uppmärksam när jag körde hästen. Vi tog en för snäv sväng så vagnen tog i en stolpe. Tvärstopp blev det och när hästen då drog i panik välte vagnen så jag flög ur. Ett djupt hack i pannan blev det, blod överallt. Fick sy och tejpa.
Så jävla onödig grej.

18528042_10155226445392456_3398576782315876765_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 229
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 084
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 005
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 375
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp