Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på jourhemmet. Vill hälsa på en av deras katter men hon svarar ju aldrig! Nu fick jag ett svarssms att vi ska höras på telefon först :banghead: svara när jag ringer då! Eller bara bestäm en tid så kommer vi och hälsar på. Hur svårt ska det vara?
 
Här kommer häggen att blomma snart... oh joy :meh:

Ja, det har min precis börjat med. Kände doften i morse, vred på huvudet och tittade, och jo då. Massor av vackra vita blommor!
Vet inte vad jag reagerar på för pollen men i år har jag haft besvär i ögon och näsa rätt länge så det är antagligen både hassel och björk och möjligen al (gott om al här) och hägg.

Spelar ju heller ingen roll vilka pollen det handlar om eftersom hanteringen är densamma.
 
Ja, det har min precis börjat med. Kände doften i morse, vred på huvudet och tittade, och jo då. Massor av vackra vita blommor!
Vet inte vad jag reagerar på för pollen men i år har jag haft besvär i ögon och näsa rätt länge så det är antagligen både hassel och björk och möjligen al (gott om al här) och hägg.

Spelar ju heller ingen roll vilka pollen det handlar om eftersom hanteringen är densamma.

Jag har rubbet (ja, inte barrträden vad jag vet) men sedan är det klart tills gråbon sätter igång. Hade jag varit allergisk mot gräs hade jag blivit knäpp, dels pga jobbet (är ju mycket utomhus, speciellt på sommaren) och dels pga trädgården/gräsmattorna.
 
Klev upp i tid med tanken att ringa veterinären och därefter somna om.
Så jag ringer vet, och kommer till en telefonsvarare. Får knappa in mitt nummer så ringer de upp så snart de kan.

Alltså ffs ska man ha såna system så borde man väl kunna ringa när fan som helst?! Nu sitter jag ju ändå här, vaken och jävlig och väntar på ett telefonsamtal jag trodde skulle vara avklarat vid det här laget :arghh:
 
Klev upp i tid med tanken att ringa veterinären och därefter somna om.
Så jag ringer vet, och kommer till en telefonsvarare. Får knappa in mitt nummer så ringer de upp så snart de kan.

Alltså ffs ska man ha såna system så borde man väl kunna ringa när fan som helst?! Nu sitter jag ju ändå här, vaken och jävlig och väntar på ett telefonsamtal jag trodde skulle vara avklarat vid det här laget :arghh:

Sjukt dåligt! En annan störig variant av telefontid är den son både kvinnohälsan och mitt BVC har, säg att de har telefontid mellan 8-9 men sen när du ringer så måste du pricka in en tid när ingen annan ringer för annars tutar det upptaget!! Så då måste man ringa typ en gång i minuten för att ha en chans att nå fram, om du ens lyckas då... :banghead:
(Okej, för att vara ärlig gick det rätt okej till BVC sist, men kvinnohälsan var stört omöjligt. Dumt system hur som helst!)
 
Sjukt dåligt! En annan störig variant av telefontid är den son både kvinnohälsan och mitt BVC har, säg att de har telefontid mellan 8-9 men sen när du ringer så måste du pricka in en tid när ingen annan ringer för annars tutar det upptaget!! Så då måste man ringa typ en gång i minuten för att ha en chans att nå fram, om du ens lyckas då... :banghead:
(Okej, för att vara ärlig gick det rätt okej till BVC sist, men kvinnohälsan var stört omöjligt. Dumt system hur som helst!)
Åh gud, ja såna suger så jävla hårt! Och snäv tid, kanske främst på BVC där det säger lite sig självt att telefontiden kan gå förlorad på att man har med just småbarn att göra.
Tacka vet jag så som min VC har, de har förvisso samma system som veterinären ifråga (antar jag, men man kanske kan ringa dygnet runt nu? Jag använder mina vårdkontakter så jag är ouppdaterad) men med skillnaden att man automatiskt får veta en ungefärlig tid som de ringer upp. Sjukt nice!
 
För övrigt kan jag ju lägga till att jag stör mig något enormt på att distriktsveterinärerna här har flyttat så jag fått välja mellan att byta klinik eller åka från Borlänge till Hedemora. Nu provar jag en inom gångavstånd som jag bara hört gott om men jag kan inte låta bli att vara skeptisk. Jag var ju så nöjd med distriktsveterinärerna, jag vill fortsätta gå hos de! :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 237
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 084
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 005
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 375
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp