Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att INGEN annons, vad det än gäller, som ligger i värmland är felstavad. ALLTID. Speciellt hästannonser. :rage::arghh::nailbiting:
Jag får ju dåligt rykte:(
 
Detta är en änka,så du kan sluta skylla på det.
En änka är en kvinna vars äktenskap upplösts genom makens död. En änkeman eller änkling är en man i motsvarande situation, det vill säga att hans maka har avlidit.

I nutida eller historiska samhällen med en låg grad av jämställdhet, låg grad av ekonomisk frihet för kvinnor och där mannen står som ägare av all egendom, har änkor i flera fall intagit en särskild rättsställning. Exempelvis har det ofta varit möjligt för änkor att fortsätta att äga eller driva en rörelse som ägts av deras avlidna make, även i de fall där det varit svårt eller omöjligt för en kvinna på egen hand att starta en sådan rörelse

Lågt, mycket lågt. Lite mer respekt för någons förlust, tack.
 
Detta är en änka,så du kan sluta skylla på det.
En änka är en kvinna vars äktenskap upplösts genom makens död. En änkeman eller änkling är en man i motsvarande situation, det vill säga att hans maka har avlidit.

I nutida eller historiska samhällen med en låg grad av jämställdhet, låg grad av ekonomisk frihet för kvinnor och där mannen står som ägare av all egendom, har änkor i flera fall intagit en särskild rättsställning. Exempelvis har det ofta varit möjligt för änkor att fortsätta att äga eller driva en rörelse som ägts av deras avlidna make, även i de fall där det varit svårt eller omöjligt för en kvinna på egen hand att starta en sådan rörelse
Du är ju så jävla elak och dum i hela jävla huvudet så det finns inte!!! Och var lugn, jag anmäler mitt eget inlägg för att få med dina av bara farten. Idiotjävel, må du brinna i helvetet.
 
Lågt, mycket lågt. Lite mer respekt för någons förlust, tack.
Jag har respekt för hennes förlust,hade hon skrivit att hon är ensamstående pga att hennes sambo dog så hade jag inget sagt,men kalla sig änka när man inte är det ,är att luras,ljuga och (nu bli det lågt) dra på sig offerkoftan.
 
Jag har respekt för hennes förlust,hade hon skrivit att hon är ensamstående pga att hennes sambo dog så hade jag inget sagt,men kalla sig änka när man inte är det ,är att luras,ljuga och (nu bli det lågt) dra på sig offerkoftan.
Konstigt att jag enligt staten definieras som änka och får efterlevandepension då, fd ÄNKEPENSION. Idiot.
 
Lägg mer ord i min mun. Vad tyckte du själv om uttrycket martyressä?

Ett olyckligt val av ord i affekt. Men som sagt, den som är oskyldig kan kasta första stenen.

Jag tänker inte göra det för jag har inga illusioner om att jag är perfekt. Men jag börjar också starkt ångra att ha bjudit in till mitt hem. Påhopp på den här nivån fick jag nog av i skolan.

Jag försökte få till något bra. Jag hanterade en situation på ett inte helt smidigt sätt men det är fanimig inte mitt fel att situationen uppkom. Det går bra att ha förståelse för andra men för mig finns inte ett uns empati.
 
Ett olyckligt val av ord i affekt. Men som sagt, den som är oskyldig kan kasta första stenen.

Jag tänker inte göra det för jag har inga illusioner om att jag är perfekt. Men jag börjar också starkt ångra att ha bjudit in till mitt hem. Påhopp på den här nivån fick jag nog av i skolan.

Jag försökte få till något bra. Jag hanterade en situation på ett inte helt smidigt sätt men det är fanimig inte mitt fel att situationen uppkom. Det går bra att ha förståelse för andra men för mig finns inte ett uns empati.
Det låter som långvarig affekt isåfall, eftersom inläggen om släktingen skrevs igår morse och "martyressä" kom idag. För det kan knappast vara det ledsna inlägget om hur det blev som orsakade affekten.
 
.

Jag försökte få till något bra. Jag hanterade en situation på ett inte helt smidigt sätt men det är fanimig inte mitt fel att situationen uppkom. Det går bra att ha förståelse för andra men för mig finns inte ett uns empati.
Jag är lite förvånad över att se att du var inblandad,du brukar ju vara rak och korrekt.
Jag hade ingen aning om att din mamma är dement,så det finns ju en chans att inte heller @BornAgain hade det .
Tog du illa upp av något av mina inlägg ber jag om ursäkt!
 
Jag har noll koll på när någon annan ser ett inlägg.
Den påstådda affekten berodde på vilja att skydda dig, skrevs det. Och det var alltså igår, vilket du vet. Andra ryckte ut och nobbade i bryska ordalag @BornAgain s släkting för att du skulle slippa.

Det låter långsökt för mig att samma affekt kvarstår ett dygn senare, när Bornagain under natten skrivit om att hon är ledsen och besviken på buke, och därefter får höra att hon skrivit en martyressä.
 
Det låter som långvarig affekt isåfall, eftersom inläggen om släktingen skrevs igår morse och "martyressä" kom idag. För det kan knappast vara det ledsna inlägget om hur det blev som orsakade affekten.
Jag hade inte tittat i den här tråden öht innan en vän sa att @BornAgain klagade på oss här. Då läste jag och reagerade. Nu önskar jag att jag aldrig öppnat buke för det håller på att krossa mig.
/änkemartyren
 
Jag hade inte tittat i den här tråden öht innan en vän sa att @BornAgain klagade på oss här. Då läste jag och reagerade. Nu önskar jag att jag aldrig öppnat buke för det håller på att krossa mig.
/änkemartyren
Varför reagerade du med affekt när hon skrev att hon var ledsen och besviken? Hon beskrev ju noggrant vad hon kände och det var väl inte så konstigt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 636
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 173
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 799
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 292
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp