Jag tycker att du tänker rimligt. Jag bryr mig inte jättemycket om vad andra anser om mig, men nu när jag har gått ner 7 kg så känner jag mig friskare, kläderna sitter bekvämare, kroppen känns bekvämare osv. Sen kan vi lägga till utseende på listan också, men det är inte alls det viktigaste. Nu är jag inte en aktiv ryttare längre men det hade absolut varit ytterligare en viktig faktor i hur mycket jag skulle vilja säga. Jag tror jag just nu är strax under "övervikt" enligt bmi och är hyfsat nöjd egentligen, men vill ner några kg till för att ha lite marginal.Ja, det är ju verkligen så! De 4kg jag fick ner förra året var ju över 6mpnader, och jag hittade en rimlig nivå på fika. Nu har jag behållit vanorna med mellanmålen, men sötsakerna är för många helt enkelt.
Är så svårt när jag samtidigt är så galet less på all vikthets överallt, vill på ett sätt bara sluta i det och ”gilla mig själv”. Men det är ju det där med mina favoritponnysRidskolan har inte satt stopp, men jag känner själv att jag vill väga lite mindre för att inte få dåligt samvete när jag rider dem..
Nu känner jag mer att jag vill bygga lite muskler istället för att gå ner mer i vikt egentligen, det skulle nog få mig att må bättre. Men en sak åt gången!