Hälsa och vikt

Bukefalos 30 år!

Det där med vattenvikt är ”kul”, bara för att jag ätit mer kolhydrater än vanligt fre-lör så har jag gått upp 2,4 kg sen i fredags 🤪!

Men det är det sköna med att väga sig varje dag, man blir så van att det fluktuerar rejält så man bryr sig inte lika mycket 😁. Det är borta inom en vecka.

Men har sagt åt migsjälv att jag ska ligga stabilt i ett år iaf innan jag på allvar börjar titta på bröstlyft..🙄 för fasen vad det kostar..

Skickar lite pepp här :heart

Jag upplever att mina boobs faktiskt tajtat till sig en del på sistone. Nu har jag aldrig haft några fasta bröst som suttit uppe av sig själv - iaf inte sedan början av puberteten typ - utan de har alltid haft en "hängig form" utan bh. Och det har inte förändrats. Men jag upplevde dem som mer "lösa påsar" för några månader sedan, än vad jag gör nu - de hänger inte lika lågt.

Vill en verkligen lyfta dem så lär det vara op som gäller. Absolut. Men med lite tid så kan hud/vävnad hjälpa till åtminstone lite grann också! Vilket iofs också kan vara ett argument för att avvakta lite och se vad en får "naturligt" med träning etc.

Skickar lite pepp här :heart

Jag upplever att mina boobs faktiskt tajtat till sig en del på sistone. Nu har jag aldrig haft några fasta bröst som suttit uppe av sig själv - iaf inte sedan början av puberteten typ - utan de har alltid haft en "hängig form" utan bh. Och det har inte förändrats. Men jag upplevde dem som mer "lösa påsar" för några månader sedan, än vad jag gör nu - de hänger inte lika lågt.

Vill en verkligen lyfta dem så lär det vara op som gäller. Absolut. Men med lite tid så kan hud/vävnad hjälpa till åtminstone lite grann också! Vilket iofs också kan vara ett argument för att avvakta lite och se vad en får "naturligt" med träning etc.
Låter lovande 😁 har en vag förhoppning om att om man går upp nått kilo nu så hamnar det där 😗 och att se till att jag ligger kvar där jag är. Vill ju inte lägga pengar på op och sen pajja det med att gå upp igen 😬
Mer atmhävningar borde göras 😅 va som en liten innerfilé där ett tag till pec 🤪
Heh, tror aldrig mina hållit sigsjälv uppe. Lyft hade ju varit nice att passa på att göra dom lika stora oxå x)
Nog så störande är att typ enda lösskinnet jag fick efter nedgången är övre magen 🙄 vilket gör att jag fortfarande känner mig tjock, men det är ju bara hud 🙈
Så hoppas att det kanske oxå tightar till sig lite 😅

Det där med vattenvikt är ”kul”, bara för att jag ätit mer kolhydrater än vanligt fre-lör så har jag gått upp 2,4 kg sen i fredags 🤪!

Men det är det sköna med att väga sig varje dag, man blir så van att det fluktuerar rejält så man bryr sig inte lika mycket 😁. Det är borta inom en vecka.

Håller med, för mig är det mindre jobbigt att väga mig ofta, jag blir mer förlåtande och vet att det pendlar en del.

Inte alls lyckats träna lika regelbundet som jag velat men gått upp 2-3 kilo så det går långsamt åt rätt håll åtminstone. Lägger in påminnelser på telefonen och får även mycket hjälp med maten från andra vilket gör det 100 ggr lättare, själv har jag annars ganska lätt för att hoppa över måltider om det hinner bli sent eller för att jag är trött och så vidare. Också hittat sättet att få till den rätta konsistensen på frukostgröten så slänger i princip aldrig sista tredjedelen längre vilket kunde hända då och då tidigare.
Nu har jag faktiskt lyckats få till mer träning sista tiden men då har jag tydligen, och det här upptäckte jag först idag eftersom jag väger mig ganska sporadiskt, gått ner de kilon som jag gått upp tidigare och är tillbaka på undervikt. :up: :banghead:

Kul att ha mätning och vägning mellan ägglossning och mens varje månad :cautious:. Blir inte direkt peppad av det. Får trösta mig med att det inte går åt fel håll iaf (står mest stilla sett till siffror iaf).

Hoppar in med en fråga jag tror man får ställa här. Min mamma vill ha en app där kalorierna räknas ut, där hon kan skriva in mängd/vikt på maten bara för hon tycker det är väldigt krångligt att räkna kcal. Problemet är att hon tycker det är väldigt krångligt med appar också. Så hon behöver verkligen superenkelt och utan tusen funktioner. Tips?

Hoppar in med en fråga jag tror man får ställa här. Min mamma vill ha en app där kalorierna räknas ut, där hon kan skriva in mängd/vikt på maten bara för hon tycker det är väldigt krångligt att räkna kcal. Problemet är att hon tycker det är väldigt krångligt med appar också. Så hon behöver verkligen superenkelt och utan tusen funktioner. Tips?

Tycker myfitnesspal är enkel! Annars så vet jag många som är nöjda med Lifesum.

Min största motivation till att gå ner i vikt - att kunna rida ponny på ridskolan, har försvunnit. Min absoluta favoritponny sen så många år ska pensioneras 😭 Fint för henne att få ett nytt hem trots att hon inte verkar bli riktigt bra från sin hälta, men jag hade inte fattat att det var så illa så hade hoppats på att få henne på läger i sommar. En ljuvlig ponny som verkligen hjälpt mig genom massa tvivel och rädsla ❤️

Tillsammans med min otroliga trötthet (och att jag inte gått ner ens ett hekto i maj) så känner jag lite för att ge upp :(

Stängde maj på 23 pass löpning och totalt 21 mil.
3 mil för första gången och mina snabbaste 5 km.
I dag kändes kroppen så pigg när jag sprang 8 km efter jobbet.
Vet att det kommer dippar men just nu går motionen så bra.
Maten på veckorna är inga problem men helgerna blir det för mkt av allt. Inte som i hetsätande men mycket mat och mycket godis.
Det kommer vara utmaningen på semestern.

Jag använder Lifesums gratisversion sedan ett gäng år. Jättenöjd!

@pepp Om du inte håller på att deffa inför nån fitnessträning tycker jag inte du ska fokusera på vikten utan på att få i dig tillräckligt med proteiner för att upprätthålla din muskelmassa. Inte ett påhopp utan omtanke. Man blir lätt blind för sin egen kropp och lite för kritisk. Du är ju enormt vältränad nu, tycker inte du ska titta på vikt alls utan bara på vilka muskler du vill bli starkare i. Glöm inte njuta av känslan av att vara fit!

Jag har tänkt göra nytt försök. Har tills jag sålde hästen för 7 år sedan varit petit och vältränad. Träffade sen min man med feta matvanor och har gått upp 15 kilo. Nu kämpar jag med sömnbrist = sockersug och svårt att motivera mig till träning när jag bara vill somna.

Tror jag hittat ett koncept som är hållbart för mig. Jag satsar inte på att räkna kalorier utan på att hålla mitt protein och fibermål. Tänker på portionsstorlek, undvika sötsaker samt omfamna känslan av att man inte ska vara proppmätt hela tiden. Försöker träna minst två pass i veckan men helst tre. Satsar på mindre reps men att köra tungt och alltid till fail. Det hjälper min motivation.

Fiberintaget är mycket hjälpsamt för sockersuget. Torkad passionsfrukt är min nya bästa vän.

@pepp Om du inte håller på att deffa inför nån fitnessträning tycker jag inte du ska fokusera på vikten utan på att få i dig tillräckligt med proteiner för att upprätthålla din muskelmassa. Inte ett påhopp utan omtanke. Man blir lätt blind för sin egen kropp och lite för kritisk. Du är ju enormt vältränad nu, tycker inte du ska titta på vikt alls utan bara på vilka muskler du vill bli starkare i. Glöm inte njuta av känslan av att vara fit!

Jag har tänkt göra nytt försök. Har tills jag sålde hästen för 7 år sedan varit petit och vältränad. Träffade sen min man med feta matvanor och har gått upp 15 kilo. Nu kämpar jag med sömnbrist = sockersug och svårt att motivera mig till träning när jag bara vill somna.

Tror jag hittat ett koncept som är hållbart för mig. Jag satsar inte på att räkna kalorier utan på att hålla mitt protein och fibermål. Tänker på portionsstorlek, undvika sötsaker samt omfamna känslan av att man inte ska vara proppmätt hela tiden. Försöker träna minst två pass i veckan men helst tre. Satsar på mindre reps men att köra tungt och alltid till fail. Det hjälper min motivation.

Fiberintaget är mycket hjälpsamt för sockersuget. Torkad passionsfrukt är min nya bästa vän.

Nä jag vet, jag har bara haft ett mål att nå inför sommaren 😁 har stenkoll på proteinet och äter minst 2x min kroppsvikt.

Kommer släppa på det mer under och efter sommaren 😊

I morse passerade jag 100 mil i löparskorna i år, 1001 km.
Vågen säger 57.5 kg.

Sliter med att jag är hungrig/sugen mest hela tiden. Jag tycker att jag äter bra men magen känns bottenlös.
Kanske har det att göra med att jag är trött och sliten, jag vet inte.
IMG_0521.webp

En vecka med 3 st nya lägstavikter på vågen; sen pizza igår och idag upp 1,5 kg 😁! Men det är det värt, våra hemmagjorda napolitanska pizzor är to die for 🤩!

Har fortfarande en liten stilla förhoppning att nå -35 kg på 2-årsdagen för min hälsoresa, men eftersom det bara är 1,5 v kvar så befarar att jag kommer trilla på målsnöret med lite drygt 1 kg, särskilt som det är midsommar nästa vecka 😅!

Men men, riktningen och strävan mot målet är viktigare än tiden det tar att nå dit 👌! Känner mig trygg och stabil i mina framsteg, även om det har tagit längre tid nu det sista att se resultaten på vågen.

Liknande trådar

• Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Kurvig
  • 50 år-livet slut???
  • Erfarenhet av gallstenar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat