Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker också att det är svårt.Sitter och funderar på hur jag ska lyckas skära ned på godis och chips. I nio fall av tio är det för gott för att avstå trots att jag tycker att magen bara växer och växer. Jag har ganska så bra koll på mitt ätmönster när det gäller snacks. Det är framför tvn på kvällarna när jag är ledig (och det är så himla jobbigt att inte ha något då)! Hade kanske kunnat ersätta behovet med att helt enkelt inte sitta vid tvn utan hålla mig sysselsatt med annat. Får nog börja med snacks-dagbok igen för att iaf hålla koll på mängden jag sätter i mig. Hur kan det vara så svårt?!
Sitter och funderar på hur jag ska lyckas skära ned på godis och chips. I nio fall av tio är det för gott för att avstå trots att jag tycker att magen bara växer och växer. Jag har ganska så bra koll på mitt ätmönster när det gäller snacks. Det är framför tvn på kvällarna när jag är ledig (och det är så himla jobbigt att inte ha något då)! Hade kanske kunnat ersätta behovet med att helt enkelt inte sitta vid tvn utan hålla mig sysselsatt med annat. Får nog börja med snacks-dagbok igen för att iaf hålla koll på mängden jag sätter i mig. Hur kan det vara så svårt?!
Å, det gurksalladen låter spännande! Kan dessutom käka laoganma med skedJag blir likadan, särskilt när sambon går loss på nötter. Jag börjar därför med frukt eller en gurksallad med laoganma och risvinäger och soya (den blir sur-chili-söt-umami) och ska jag ha snacks utöver det lägger jag upp det i en liten skål och när det är slut så är jag generellt nöjd. Att lägga upp lagom från början är enklare för mig som lätt äter tills skålen är tom annars.
Å, det gurksalladen låter spännande! Kan dessutom käka laoganma med sked. (Det är allt jag gillar med chips, krisp och massa smak.) Kanske skulle köpa hem en burk idag? Det är ju inte så att det går att skedar i sig en hel sådan på ett bräde. En tesked eller två har potential att stilla chipsbehovet. Så där sa du något!
Sen får man inte glömma att vi förbränner olika mycket, livet är orättvist. Men på sikt så blir man helt ok mätt med mindre så länge man täcker näringsintaget.Andra dagen med koll på vad jag äter. Svinhungrig och har ägglossning (stackars familjen). Har cirka 470 kcal kvar detta dygnet så jag lär absolut gå över gränsen idag. Igår däremot var jag långt ifrån mitt dagliga behov. Gemensam nämnare för dessa två dagar är väl att jag inte ens är i närheten av att käka den mängden protein jag "borde" med träningen och allt. Så svårt att få i sig de mängderna (bör ligga på 130-135).
Tänker att detta inte måste bli så strikt här i början. Hoppas att när jag har ett mer jämnt och balanserat intag varje dygn så kommer det inte svänga upp och ned såhär. Men en småätare är jag, av rang och jag håller mig inte mätt på mina huvudmål särskilt länge så mycket har jag kommit fram till på väldigt kort tid.
Jo, jag vet. Men jag har alltid haft väldigt hög förbränning. Nu har det ju dock hänt något (lite oklart vad) efter att jag gått ned till under "startvikt" efter graviditeten, sedan börjat träna tyngre än vad jag tidigare varit van vid det senaste 1,5 året. Har ju blivit en hel massa mer muskler men också en hunger som jag uppenbarligen mött upp med fel saker. Och så lite skift-jobb på detSen får man inte glömma att vi förbränner olika mycket, livet är orättvist. Men på sikt så blir man helt ok mätt med mindre så länge man täcker näringsintaget.
Då har du sannolikt fått oturen (en gång i historian turen) att få lägre förbränning efter. Jag har rasat i vikt under förklimakteriet jämfört med många andra, väger in på 58 kg nu utan att ändra något. Men hade också svårt att gånger första åren efter barnet föddes. Vägde nog 65 kg post partum.Jo, jag vet. Men jag har alltid haft väldigt hög förbränning. Nu har det ju dock hänt något (lite oklart vad) efter att jag gått ned till under "startvikt" efter graviditeten, sedan börjat träna tyngre än vad jag tidigare varit van vid det senaste 1,5 året. Har ju blivit en hel massa mer muskler men också en hunger som jag uppenbarligen mött upp med fel saker. Och så lite skift-jobb på det. Får se om det går att styra om detta.