Halvblod + Welsh = ?

Kolla in halsansättningen och huvudet utformning, snygg häst men grov med ett grovt huvud.
Man kan kolla många generationer bak och hitta hiskliga cobbar som t.ex. Power Boy har i sin stam, ibland slår detta igenom inte ofta men ibland.
 
Kolla in http://home.swipnet.se/swf/ finns register över alla godkända welshhingstar i Sverige med namn och adress till ägaren. Men som sagt ska det bli en ridponny måste du kolla upp om hingsten även är godkänd för ridponnyaveln.

Lycka till!
 
Hm...ja.

Fast på ridbilden ser huvudet inte alls lika grovt ut...

Lite svårt när man inte är insatt i den rasen. :crazy:

Nu kan i och för sig hals ansättningen slå igenom helt från en hingst, men om man ser på Aminette så har hon en helt normalt ansatt hals...

Tja, men det var ju bara en bild. Det finns ju rätt få bilder ute på hingstarna och de flesta har inga hemside ardesser så det är svårt att veta, men jag får väl ta tag i det nästa vår. :angel:
 
japp. fick ett föl 2003 e. Andalusierhingst tror ja senast.
men användaren Phaedra här äger henne...
 
Varför ska den stängas? (igen?)

Hur läser jag:

RWM-hingstar
RW-hingstar
RWR-hingstar
RWC-hingstar
RWD-hingstar


Vad betyder vad så jag vet vad jag ska titta på. :D
 
RWM = Welsh Mountain ( under 122 cm)
RW = Welsh ( 0-138 cm)
RWR = welshar som gått över 138cm
RWC = welsh ponny av cobtyp (under 138cm)
RWD = welsh cob (138-ingen övre gräns)

Jenny stängde ner sidan då hon fick kritik att hon inte uppdaterade den tillräkligt fort vilket berodde på att hon inte fick stamboksnummrerna på hingstarna.
 
Åh, vad trevlig att hon äntligen öppnat sin sida igen! Hoppas verkligen den fortsätter vara öppen nu!!! Jag är en av de som uppskattar hennes arbete. :)
 
Ja, visst är hon duktig och har gjort ett fantastiskt jobb med sidan. Oerhört fjantig kritik hon fick, det är ju en sida hon gjort för egen del, ingen officill för SWF eller så. Hoppas den stannar på nätet nu!
 
Alla hingstar finns inte med på hemsidan, jag vet en som inte är upptagen bland dom avelsgodkända.
 
Varför inte mejla henne med info och bilder då? Och hjälpa till lite! :)
 
Har du inte varit inne på sidan??? Samtliga hingstar som verkar i aveln både Welsh part breed och welsh finns där.
Där finns EU hingstar samt avelsgodkända hingstar samt alla abdra versamma inom welsh avel.

Vad du än tycker så har han löst betäckningslicens för 2004 och är godkänd i hela världen. Han är godkänd i er moderförening i England och eftersom Welsh har skickat in att man vill att det ska vara precis som i England kommer Jaguar att vara mer än godkänd här i Sverige.
Du tycks inte få in det i ditt huvud han är godkänd om du sen inte tycker om honom är en helt annan femma. ;)
Han kommer också att finnas tillgänglig för Brittisk Ridponny för sin fina högresta typ och hans fantastiska stamtavla, han är linjeavlad på Downland Chevalier, förmodligen den bästa hingst som verkat i welsh aveln någonsin :cool:
 
Har han löst licens för Brittisk Ridponnyavel, Jaguar alltså? Mycket intressant! :bump:

Loggan
 
Säjer som Francess. Maila Jenny Staaf och meddela henne att din hingst är avelsvärderad och godkänd för avel.
Jag bara återupprepade att jag skrev första gången att alla för rasen godkända hingstar fanns med på hemsidan. Det var inte någon kritik mot din hingst även om du gärna ser det så! Jag vet att det även finns med andra hingstar också! Sidan uppdateras vartefter Jenny får info.
Du får gärna skriva att SVENSKA WELSH PONNY och COB FÖRENINGEN = SWF har skickat in förslag på nya stadgar till jordbruksverket inte JAG=WELSH här på bukefalos. Det skulle underlätta för många om du höll i sär mitt nick och SWF. Jag får så konstiga PM av andra om det du skriver!
Somsagt det är bara att maila jenny om din hingsts stamboksnummer så ska du se att han snart är inne på hemsidan!
 
Jag ber om ursäkt om jag tog i men jag är så trött på alla på hopp om Jaguar, inte nu från dig utan från olika håll.
 
Helt okej :)
Skriv ett mail till Jenny och be henne sätta in honom på hemsidan då hon säkert inte har fått information om honom ännu. Det är ju lite som extra reklam att ha sin hingst där så länge som vi inte har en hingstkatalog. :)
 
på tal om hingstkatalog, du "verkar" :confused: ha lite kontyakter i welshvärlden, har du hört något viskas om att det skall göras en nästa år? vore på tiden, jag menar , det var väl bara 9 år sen sist.... ;)
F´låt, skall inte störa mer nu :angel:
 
Jo jag tror att jag har hört viskas om en till nästa år! Det skulle vara kul :) Det är väl som det mesta inom föreningsliv, alla vill ha men ingen vill görat och styrelsen får skit för det :mad:
 
Finns det ingen hingst katalog? :eek:

Det trodde jag att det fanns för alla raser. :o
Tur att jag inte ska betäcka i år. :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882
Avel Vi har ett sto imp Polen, reggad som svensk ridponny. Stoet är maxad D, bra klipp i henne i all ridning och hoppning,bra kapacitet i...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: cirkus
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 884
Senast: moonstruck
·
Avel Hej! Nästa år vill jag betäcka min övervuxna ridponny. Tyvärr är hon okänd, imp från danmark. Jag funderar antingen på en...
Svar
12
· Visningar
1 989
Senast: hetluft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp